Soczyste steki - jak?

1. Data: 2003-02-19 14:10:35

Temat: Soczyste steki - jak?
Od: "Miriam" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Drodzy grupowicze,

Po pierwsze - chcę się przywitać z Wszystkimi. Czytam sobie grupę, ale do
tej pory się nie udzielałam :) Oczywiście nie omieszkam tego zrobić i
przedstawić parę propozycji kuchennych, a że specjalizacja moich studiów
(już po) to język włoski, więc o moich upodobaniach nie muszę już mówić :)

Mam do Was pytanko: jak przyrządzić steki takie fajne grubsze i przde
wszystkim soczyste! Jakie mięso najlepiej i jakie przyprawy i wogóle jak :)

Będę bardzo wdzięczna za pomoc :)
Pozdrawiam serdecznie

Miriam

P.S. Przejrzałam już archiwum i nie mogę nic znaleźć.

1. Data: 2003-02-19 21:50:34

Temat: Re: Soczyste steki - jak?
Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Obywatel Miriam napisał na grupę pl.rec.kuchnia następujące rzeczy:

(...)
> Mam do Was pytanko: jak przyrządzić steki takie fajne grubsze i przde
> wszystkim soczyste! Jakie mięso najlepiej i jakie przyprawy i wogóle jak :)

Polędwica. Świeża, pachnąca. Pokroić ją w grube plastry (tak, żeby były
"fajne grubsze").
+ patelnia, rozgrzana tak, że już bardziej nie można.
+ trochę tłuszczu na tą patelnię.
+ steki na tę patelnię.
Najpierw smażyć z jednej a potem z drugiej strony. Żeby w środku było
krwiste - soczyste (miaaammmm...), a z wierzchu usmażone - chrupiące.
+ sól, pieprz na te steki (ale nie za dużo!) po zdjęciu z patelni.

Z poważaniem
PZ

--
Pan Bóg stworzył jedzenie, a diabeł kucharzy.

1. Data: 2003-02-20 00:14:32

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "Piotr Zawadzki" <p...@f...pl>

> [...]
> krwiste - soczyste (miaaammmm...), a z wierzchu usmażone - chrupiące.
> + sól, pieprz na te steki (ale nie za dużo!) po zdjęciu z patelni.

Zapomniales dodac, ze jako dodatek jest obowiazkowy starty chrzan, doprawiony gesta
smietana, sola i cukrem.
Wowczas dopiero jest to P Y C H A !
acha, no i jeszcze po skrawku masla na wierzch kazdego steku :-)
smacznego :-)
Barbara

---

1. Data: 2003-02-20 04:09:24

Od: "Mike M" <m...@h...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Miriam" <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> Pozdrawiam serdecznie
>
> Miriam
>
> P.S. Przejrzałam już archiwum i nie mogę nic znaleźć.

Witam i pozdrawiam z Teksasu. Bardzo mi sie wasza grupa podoba , pozwole
sobie przekazac moje skromne doswiadczenia kulinarne.
Jest wiele szkol na dobrego " steka ", ale moim zdaniem najwazniejsza
sprawa to marynowanie i sposob smazenia.
Oczywiscie niektorzy twierdza ze tylko mieso typu Angus moze dac dobry
wynik, ale ja uwazam ze z kazdego porzadniejszego kawalka wolowiny mozna
zrobic wspanialego steka .
Sadze ze srodkowa czesc poledwicy przycieta w poprzek wlokien grubosci okolo
2 cm bedzie OK. Nalezy ponakluwac widelcem przygotowane kawalki miesa i
wlozyc do worka typu Ziplock z uprzednio przygotowana marynata. Ja lubie
marynate gotowa (A1 Steak Sauce), ale mozna zrobic samemu: oliwka, sok z
lime, ketchup, czosnek utarty z sola, pieprz .
Zostawic w lodowce na pare godzin lub przez noc. Wyrzucic marynate .
Jezeli robimy na grilu, na silnym ogniu okolo 12 min ( po 6 na stronie ). W
piekarniku 15-18 minut . Ja dodaje masla czosnkowego , ktore topiac sie daje
wspanialy smak. ( 3 lyzki masla w temp. pokojowej zmieszane z 2 zabkami
posiekanego czosnku i po uformowaniu kulek zamrozone ) .
Smacznego,
Maciek

1. Data: 2003-02-20 07:48:49

Od: "efa" <p...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jest wiele szkol na dobrego " steka ", ale moim zdaniem najwazniejsza
> sprawa to marynowanie i sposob smazenia.

Przepraszam Cie bardzo, ale czy nie o to chodzi w stekach, aby one byly
szybko smazone na silnym ogniu?????
My w domu tylko w taki sposob robimy steki (dokladnie jak PZ)....bo o innym
wykorzystaniu poledwicy nie mowie

pozdr. ewa

1. Data: 2003-02-20 11:23:22

Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Obywatel Barbara Czaplicka napisał na grupę pl.rec.kuchnia następujące rzeczy:

> [...]
> doprawiony gesta smietana, sola i cukrem.
> Wowczas dopiero jest to P Y C H A !
> acha, no i jeszcze po skrawku masla na wierzch kazdego steku :-)

Daj spokój, już i tak dostałem ślinotoku... ;-D A z chrzanem, tak jak
to opisujesz, jeszcze nie próbowałem, wolę steki saute, tylko z odrobiną
soli i pieprzu, lekko różowe w środku, żebym dobrze czuł smak mięsa. Ale
nie omieszkam spróbować przy okazji.

Z poważaniem
PZ

--
Pan Bóg stworzył jedzenie, a diabeł kucharzy.

1. Data: 2003-02-20 12:01:50

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "Piotr Zawadzki" <p...@f...pl>

> [...]
> odrobiną
> soli i pieprzu, lekko różowe w środku, żebym dobrze czuł smak mięsa.

Piotr, dobrze piszesz, dokladnie tak...saute... a ten chrzan to obok...
Podobnie jadam rybke - wlasnie z takim chrzanem :-)
Smacznego :-)
Barbara

---

1. Data: 2003-02-20 14:53:41

Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Obywatel Barbara Czaplicka napisał na grupę pl.rec.kuchnia następujące rzeczy:

> Piotr, dobrze piszesz, dokladnie tak...saute... a ten chrzan to obok...
> Podobnie jadam rybke - wlasnie z takim chrzanem :-)

Aaa, teraz już wiem! :-) Oki, ale ja nie przepadam za chrzanem ze
śmietaną, wolę czysty, ostry chrzan. Tym niemniej dzięki za radę, może
kiedyś jednak się przemogę.

> Smacznego :-)

Dzięki, dzięki, tylko niech klawiaturę oczyszczę ;-)

Z poważaniem
PZ

--
Pan Bóg stworzył jedzenie, a diabeł kucharzy.

1. Data: 2003-02-20 21:30:51

Od: "Maciek" <m...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

"efa" <p...@m...pl> wrote in message

> Przepraszam Cie bardzo, ale czy nie o to chodzi w stekach, aby one byly
> szybko smazone na silnym ogniu?????
Dokladnie o to chodzi , bardzo wysoka temperatura jakby "zamyka" soki w
srodku i powoduje ze mieso jest soczyste. Wprawdzie tradycyjnie uzywa sie
( przynajmniej tutaj)
grila, w porzadnych restauracjach serwujacych dobre steki ( Ruth's
Steakhouse, Carrabas)
po zanurzeniu uprzednio marynowanego miesa w oliwce , kladzie sie je na
rozgrzanym w piecu zeliwnym naczyniu i obraca raz (lacznie 8 min - medium
rare ).
Sluze odnosnikami do stron , na ktorych milosnicy jedzenia wymieniaja sie
opiniami.

Pozdrawiam ,
Maciek

śmietana