Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "michal" <6...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Sondaże o d... potłuc - zawsze to wiedziałam...
Date: Sat, 24 Nov 2007 14:45:22 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 42
Message-ID: <fi99tr$srf$1@inews.gazeta.pl>
References: <fhsr3j$po5$1@atlantis.news.tpi.pl> <fht8br$ss1$1@inews.gazeta.pl>
<0...@w...googlegroups.com>
<fhurjf$iut$1@inews.gazeta.pl> <fhvisu$bc$1@atlantis.news.tpi.pl>
<fhvvri$id1$2@inews.gazeta.pl>
<1...@e...googlegroups.com>
<fi1309$sd4$1@inews.gazeta.pl>
<9...@c...googlegroups.com>
<fi2geo$dkm$1@inews.gazeta.pl>
<a...@f...googlegroups.com>
<fi56n9$bit$1@inews.gazeta.pl>
<5...@d...googlegroups.com>
<fi7lj6$djg$1@inews.gazeta.pl> <fi7p2a$hfi$1@atlantis.news.tpi.pl>
NNTP-Posting-Host: nat-mi2-1.aster.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1195911933 29551 212.76.37.190 (24 Nov 2007 13:45:33 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 24 Nov 2007 13:45:33 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3198
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
X-User: 6michal9
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:388026
Ukryj nagłówki
Użytkownik "tren R" napisał w wiadomości:
...
>> Nie. Rynek mediów automatycznie to ustala. Jest takie zapotrzebowanie
>> rynku i wydawca musiałby być idiotą, żeby nie wykorzystać okazji i dać
>> się ubiec konkurencji.
> tak, tak, zapotrzebowanie rynku na seriale skutkuje coraz większą ilością
> tego badziewia. seriale sondażowe tak samo. kłania się teoria, której tak
> zaprzeczałeś - z trzech atrybutów - tanio, szybko, dobrze
> może się ostać tylko para.
W tym akapicie odpowiedziałem Ci nie bardzo na temat. Poprwiam się więc:
Otóż to prawda, że jakość informacji w mediach jest sterowana
zapotrzebowaniem na tanią sensancję. Informacje i doniesienia drastyczne,
szokujące, sensacyjne są w cenie i tutaj jakość intelektualna informowania
spada. Ale to problem uboczny prawa rynku. Tacy jesteśmy, że deklarujemy
chęć odbierania informacji ambitnie kształtujących, a podświadomie oglądamy
sensacje i szmirę.
Daje się na przykład zauważyć (nie wiem, czy były takie badania), że
większość osób krytykuje w tv programy reality show, a mimo to ogląda.
Spróbuj zapytać takie osoby, które krytykują BB4, dlaczego uważa program za
beznadziejny, a opisze Ci go dokładnie.
Bedę jednak bronił jakości informacji typu sondaże i badania rynku. Tu nie
może być mowy o złej jakości badań, z powodu jakim jest zapotrzebowanie
kogokolwiek na tendencyjne wyniki. Badania rządzą się innymi prawami. Spadek
jakości badań wypluwa firmę z rynku. Szef takiej firmy, który poszedłby na
współpracę z nieuczciwością badań, strzeliłby sobie w stopę w tym samym
momencie, w którym podjąłby taką decyzję. Dlatego priorytetem w tej branży
jest jakość. To jest być albo nie być firmy. Procedury są tak konstruowane,
żeby wszelką manipulację uniemozliwiać na każdym szczeblu funkcjonowania
projektów.
I nie jest tak, że takiego systemu nie udoskonala się na bieżąco.
Niedowiarkowie nic tu nie pomogą. Szybko, tanio i dobrze, to wymóg rynku na
tego rodzaju usługi. Elektroniczne rozwiązania i informatyka
nieporównywalnie zwiększyły tutaj jakość, szybkość oraz zmniejszyła koszty.
--
pozdrawiam
michał
|