Re: Sos chrzanowy

1. Data: 2004-04-21 19:51:44

Temat: Re: Sos chrzanowy
Od: "Trepczyk Stanislaw" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "walkie" <> >
> sloiczek chrzanu
> maly kubek smietany
> 2 lyzki majonezu
> 3 posiekane drobno jajka
>
> wymieszac wszystko razem.
> u mnie taki jest zawsze na Wielkanoc
>
> --
> * Justyna -
O!
Moje wspomnienia o takowym sosie sa troche inne
Ma to byc sos na cieplo.

Stanislaw z Gdanska

!

1. Data: 2004-04-21 19:55:51

Od: walkie <walkie@no_spam_wroclaw.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Trepczyk Stanislaw napisał:

> Użytkownik "walkie" <> >

> O!
> Moje wspomnienia o takowym sosie sa troche inne
> Ma to byc sos na cieplo.
>
> Stanislaw z Gdanska

A to przepraszam :]
W swoim krotkim zyciu cieplego sosu chrzanowego nie jadlam

--
* Justyna - walkie!
* http://walkie.cegla.art.pl & http://shanties.art.pl

1. Data: 2004-04-21 20:19:14

Od: wiku <s...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

walkie wrote:

> A to przepraszam :]
> W swoim krotkim zyciu cieplego sosu chrzanowego nie jadlam

a ozorki to przepraszam z czym jadasz ?
ja robie sos chrzanowy tak:

zrobic zasmazke (na roztopione maslo wsypac maki), rozprowadzic bulionem
(koniecznie zimnym - jako slusznie prawi wladyslaw) i mieszac az
zgestnieje - choc taki do konca gesty to on nie bedzie
do tego dadaje troche soli, troche pieprzu i cukrum i zaciagam zoltkiem,
na koniec dodaje stopniowo chrzan smakujac czy juz go wystarczy, chwile
gotuje i gotowe

wiku
ps. niektorzy dodaja smietane i wowczas juz bez zoltek

1. Data: 2004-04-21 20:33:59

Od: walkie <walkie@no_spam_wroclaw.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik wiku napisał:

> a ozorki to przepraszam z czym jadasz ?
> ja robie sos chrzanowy tak:

nie jadam po prostu :)
moja mama nigdy tego nie robilam i ja rowniez nie chce lamac tej
"tradycji" ;-)

nie odczuwam jakiejs checi jadania tej czesc zwierzecia choc podobno
jest to smaczne i lubiane przez wielu.

1. Data: 2004-04-21 20:40:43

Od: "moro73" <m...@t...poznan.pl> szukaj wiadomości tego autora

"wiku" zgotowal
CIACH> zrobic zasmazke (na roztopione maslo wsypac maki), rozprowadzic bulionem
> (koniecznie zimnym - jako slusznie prawi wladyslaw) i mieszac az
> zgestnieje - choc taki do konca gesty to on nie bedzie
> do tego dadaje troche soli, troche pieprzu i cukrum i zaciagam zoltkiem, CIACH

Prosze dokladniej o zaciaganiu zóltkiem, bo nie umiem.
--
moni K.

1. Data: 2004-04-21 20:47:21

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <c66lrk$i82$1@wroclaw.net.pl> walkie wrote:

> [...]
> "tradycji" ;-)
>
> nie odczuwam jakiejs checi jadania tej czesc zwierzecia choc podobno

A sztukamięs wobec tego z jakim sosem?

Władysław

1. Data: 2004-04-21 20:56:24

Od: wiku <s...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> A sztukamięs wobec tego z jakim sosem?

z ust mi wyjales to pytanie, toc to niesmiertelne danie stolowkowe, z
ktorym kazdy, chcac czy nie chcac, musial sie spotkac :)

wiku

1. Data: 2004-04-21 21:00:44

Od: wiku <s...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

moro73 wrote:

> Prosze dokladniej o zaciaganiu zóltkiem, bo nie umiem.

jesli pytasz na serio to zaciaganie wyglada tak, ze do zoltka wlewasz
kilka lyzek tego co chcesz zaciagnac (w tym przypadku gotujacego sie
sosu), beltasz widelcem i wlewasz powstala maz do gotujacej sie porawy

wiku

1. Data: 2004-04-21 21:06:44

Od: walkie <walkie@no_spam_wroclaw.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wladyslaw Los napisał:

> A sztukamięs wobec tego z jakim sosem?
>
> Władysław
no wlasnie sek w tym ze ja nie jadam takich rzeczy

nie wiem czy dobrze sztuka miesa mi sie kojarzy ale kojarzy mi sie z
kawalkiem gotowanego miesa, najczesciej z zupy. no i tu problem bo ja
nie gotuje zup na miesie. wyjatkiem jest tu rosol ale ten robie moze 2-3
razy w roku i zazwyczaj potem mieso z tego pozytkuje w inny sposob.

no i generalnie, sos chrzanowy u mnie wystepuje taki jak podalam wyzej i
jem go z jajkami badz wedlinami badz zimnymi miesami i to cala moja
przygoda z chrzanem :)

1. Data: 2004-04-21 21:14:37

Od: Nessie <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

wiku wrote:

> z ust mi wyjales to pytanie, toc to niesmiertelne danie stolowkowe, z
> ktorym kazdy, chcac czy nie chcac, musial sie spotkac :)

Oj musiał, musiał... Brr. Czy dobrze kojarzę, że sztukamięs to był
(była?) taka ciemna, łykowata podeszwa polana brudnobiałą mazią o silnym
zapachu? Kiedyś muszę się przemóc i przyrządzić sobie wersję
niestołówkową. :) Tym bardziej, że oprócz ćwikły właściwie nie jada się
u mnie chrzanu... Wypróbuję chyba najpierw sos Walkie do jajek, a jak
chrzan rodzinie zasmakuje, to spróbuję z mięsem.

A jakie jeszcze mięso można podać z sosem chrzanowym prócz ozorków,
parówek i sztukimięsa? (Boże, jak to się odmienia?!)

Nessie

Re: Witam
Re: Sokowirówka
Re: Czym przyprawiacie
Jak stosować agar?
Re: obiad dla przyszłych te?ciów...horror