Sos do pieczonych kotletów mielonych

1. Data: 2006-05-23 19:42:04

Temat: Sos do pieczonych kotletów mielonych
Od: Kinga 'Słowotok' <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam i pytam,

Chcę zrobić coś takiego jak tu: http://www.winiary.pl/produkt.aspx?id=26&idp=246
I teraz mam pytanie: jak zrobić taki sos pomidorowo - śmietanowy, a nawet
bardziej i sam pomidorowy, żeby polać / umoczyć w nim kotlety, wstawić do
piekarnika i żeby nie wysechł? czy to mają być podduszone pomidory, czy to ma
być zagęszczone, czy jak? Dysponuję pomidorami zwykłymi (suszonymi też, do
smaku), przecierem pomidorowym (takim z kartonika, pulpa pomidorowa lekko lejąca
się), pomidorami w puszce i sosem pomidorowym "z papierka".
Po drugie, jeśli do takich kotletów pieczonych chcę dodać pieczarek, to czy
powinnam je poddusić, czy dodać surowe?
A w ogóle to mam problem z nazewnictwem, bo z mięsa mielonego smażone to są
kotlety, duszone pulpety, a pieczone co? :))

--
pzdr

"Całe życie z wariatami"
[by Pogodno]

2. Data: 2006-05-23 19:50:12

Temat: Re: Sos do pieczonych kotletów mielonych
Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kinga 'Słowotok'" <k...@b...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:e4voic$ilt$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
> piekarnika i żeby nie wysechł? czy to mają być podduszone pomidory, czy to

Ja to bym zrobiła pomidorowy jak do bolognese

> [...]
> Po drugie, jeśli do takich kotletów pieczonych chcę dodać pieczarek, to
> czy powinnam je poddusić, czy dodać surowe?

Ja bym chwilę podusiła na masełku

> A w ogóle to mam problem z nazewnictwem, bo z mięsa mielonego smażone to
> są kotlety, duszone pulpety, a pieczone co? :))

Pieczety ;-)

Qra

3. Data: 2006-05-23 19:55:01

Od: "kasia maruda" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> A w ogóle to mam problem z nazewnictwem, bo z mięsa mielonego smażone to

> kotlety, duszone pulpety, a pieczone co? :))

Mając takie składniki chyba wybrałabym "lejącą się pulpę" ;o) plus kawałki
pomidorów z puszki z tłustą śmietaną i przyprawami.
Pieczarki trzeba koniecznie poddusić lub podsmażyć, żeby nie puściły soku w
trakcie zapiekania, bo pulpety zrobią się wodniste.

- -
pzdr
kasia maruda

4. Data: 2006-05-23 19:56:19

Od: Kinga 'Słowotok' <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kasia maruda" napisał w wiadomości

> [...]
> Pieczarki trzeba koniecznie poddusić lub podsmażyć, żeby nie puściły soku w
> trakcie zapiekania, bo pulpety zrobią się wodniste.

Dziękuję wszystkim za pomoc, chyba z pulpy będzie szybciej, dam jutro znać, co
mi wyszło i czy miałam jeszcze siłę stac przy pieczarkach :)

"Odzyskamy tę figurkę. Nie wiem, jak i czy ją odzyskamy, ale odzyskamy tę
figurkę"
[Chłopaki nie płaczą]

5. Data: 2006-05-23 20:39:34

Od: "maf" <m...@n...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

--------
> A w ogóle to mam problem z nazewnictwem, bo z mięsa mielonego smażone to

> kotlety, duszone pulpety, a pieczone co? :))

Witam
Z nazewnictwem faktycznie jest problem, bo w linku ktory podalas nie ma mowy
o pieczeniu tylko o zapiekaniu. Wiec moglyby to byc kotlety zapiekane
(jezeli sa panierowane) lub pulpety zapiekane, jezeli sa to "pulpety(wł) -
knedelki wielkosci orzecha wloskiego przyrzadzone z miesa ...itp." Czyli jak
to nazwac, zalezy od wielkosci.
Pozdrawiam
maf

6. Data: 2006-05-24 07:08:35

Od: "Mizar" <m...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> A w ogóle to mam problem z nazewnictwem, bo z mięsa mielonego smażone to
> są kotlety, duszone pulpety, a pieczone co? :))

smażysz cebulke pokrojoną w kosteczkę (cebulki jak kto lubi) a w garku obok
zozrabiasz 2 sosoy napoli z winiar, koniecznie z winiar, do sosu dodoajesz
usmazoną cebulkę, troszeczkę pora i zarabiasz na koniec śmietaną luksusową
18 % (całe opakowanie to "małe" ok. 180ml).
Usmażone mielone ułuż w żaroodpornym naczyniu i zalej wszystko uprzednio
zrobinym sosem (najlepiej jak sos przykryje mielone) piekarnik ustaw na 180
stopni i wstaw naczynie do piekarnika na 15min (maks 20min) bardzo fajnie
się góra sosu zapiecza , smakuje ekstra!!!

smacz\nego

7. Data: 2006-05-24 07:34:28

Od: "Magdalena Pucia" <magda.list> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kinga 'Słowotok'" napisał w wiadomości
> A w ogóle to mam problem z nazewnictwem, bo z mięsa mielonego smażone to

> kotlety, duszone pulpety, a pieczone co? :))

Klops. Pieczony jest klops, ale to jest taka większa porcja mięsa w foremce
jak do ciasta :)
Na temat nazewnictwa potraw z mięsa mielonego prowadzę ciągłe dyskusje z
moim mężem, bo on twierdzi, że wszystko to są pulpety, tylko niektóre są
smażone, a niektóre duszone w sosie ;)

Magda-
----------
klient - klientom, użytkownik - użytkownikom
wziąć, korzystać, bieżący, konto, ściągnąć, zażądać

8. Data: 2006-05-24 09:26:24

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mizar" <m...@q...pl> wrote in message

> Użytkownik "Kinga 'Słowotok'" <k...@b...gazeta.pl> napisał
> w wiadomości news:e4voic$ilt$1@inews.gazeta.pl...

Pieczona jest pieczeń rzymska.

A sos proponuję taki: drobno posiekaną cebulę rozgotowac w odrobinie oleju i
wody, zmiksować, dodać zasmażony na odrobinie oleju lub smalcu koncentrat
pomidorowy i sporą ilość papryki mielonej słodkiej (paprykę wrzucamy na
tłuszcz - najlepszy smalec i powoli ogrzewamy, aż tłuszcz nabierze koloru
paryki - nie przesadzić, bo skarmelizuje (zbrązowieje i zgorzknieje)
dodajemy koncetrat i zasmażamy, szybko mieszając aby nie skarmelizować, gdy
gotowe dodajemy cebulę lub do cebuli wlewamy i mieszamy, teraz dodajemy
świeżą czerwoną paprykę, ale może być marynowana (zasada taka - koncentrat
pomidorowy kwaśny - papryka słodka, koncetrat pomidorowy słodki (np.
grecki) - papryka marynowana lub odrobine octu winnego. Ja stosuję
koncentrat grecki więc dodaję drobno posiekaną paprykę marynowaną (domowego
wyrobu) w zalewie octowo-olejowej, podduszamy do gotowości (wlewam zalewę z
papryki). Na koniec dodaję siekany czosnek (może być z praski) i zioła
(oregano, tymianek, majeranek). Można zabielić bardzo dobrą śmietaną -
słodką gdy sos zbyt kwaśny, kwaśną, gdy słodki.
Ten sos po dodaniu przesmażonego na tłuszczu mięsa mielonego jest
doskonały do makaronów, zwłaszcza spagetti, jako sos a la bolonaise
(bolognese)...

9. Data: 2006-05-24 09:29:46

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena Pucia" <magda.list> wrote in message
> [...]
> Na temat nazewnictwa potraw z mięsa mielonego prowadzę ciągłe dyskusje z
> moim mężem, bo on twierdzi, że wszystko to są pulpety, tylko niektóre są

Zrób mu klopsiki - kulki z mięsa mielonego w sosie.
Chociaż polecałbym pieczeń rzymską z płatami boczku, słoniny, jajkami na
twardo - do jedzenia na gorąco (w sosie lub bez), jak i na zimno. Też
upieczona w keksówce - krojona w plastry...

10. Data: 2006-05-24 09:52:06

Od: "MK" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A jak się robi klopsiki?????

vinegret - nie zepsuje się?
Earn up to 1000 $ per month only for reading your Mails!!!!!!!!
SODA
Danie
Shoarma - jak to się robi? Macie jakieś pomysły?