Sposób mocowania do drzewa budek lęgowych

11. Data: 2009-03-27 11:00:14

Temat: Re: Sposób mocowania do drzewa budek lęgowych
Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bbjk <b...@g...pl> writes:

> "Nasze" dzięcioły mają dziuple w lesie, ale wiem, ze w Twoim przypadku

"Nasze" wykuly sobie dziure w desce pod dachem chalupy, budek tym
razem nie ruszaly.

> należy otwór wejściowy do budki obić blachą.

Dzieciol wcale nie zawsze zaczyna kucie od otworu wejsciowego. Cala
budke trzeba by obic blacha.

MJ
PS. Budki przybijam gwozdziem.

12. Data: 2009-03-27 11:24:59

Od: "MM" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Szutka" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witam,
> mam prośbę o sugestię jak mocować do drzewa budki lęgowe.
Przesyłam link do strony o budkach lęgowych. Zawiera ona zdjęcia zmocowanych
różnych budek Na zdjęciach widać, że wszystkie są przybite do drzew
gwoździami...

M.

13. Data: 2009-03-27 15:02:22

Od: "kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam,
> mam prośbę o sugestię jak mocować do drzewa budki lęgowe. Wiem ze min na
> 3m wys. otworem na pld.-wsch.Ale jak fizycznie zamocować budke do drzewa?
> Mam do tylnej ścianki budki przybitą pionową beleczkę o przekroju 5x3cm. I
> jak ją do drzewa?
> Przybić chyba nie bardzo bo gwoździe w żywe drzewo...

Nie popadajmy w paranoje.
Drzewo przeżyje, nie ma problemu.
Leśniczy też gwozdziami w lesie mocuja, a tabliczki "pomnik przyrody" też są
przybijane.

Krzysiek

14. Data: 2009-03-27 15:10:43

Od: Bbjk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

kris pisze:

> Nie popadajmy w paranoje.
> Drzewo przeżyje, nie ma problemu.
> Leśniczy też gwozdziami w lesie mocuja, a tabliczki "pomnik przyrody" też są
> przybijane.

Do kory, która na starych drzewach (pomnikach) jest gruba. Na młodym
drzewku gwóźdź wbijałby się w żywe mięso.
--
Basia

15. Data: 2009-03-27 15:41:17

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:gqiq9u$n4k$1@inews.gazeta.pl Bbjk
<b...@g...pl> napisał(a):

> Do kory, która na starych drzewach (pomnikach) jest gruba. Na młodym
> drzewku gwóźdź wbijałby się w żywe mięso.

Hejka. Stanowczo protestuję przeciwko wbijaniu gwoździ w młode, żywe
mięso. :-D
Pozdrawiam demonstracyjnie Ja...cki

16. Data: 2009-03-27 17:37:09

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <i...@g...com> wrote in message
>W wiadomości news:gqiq9u$n4k$1@inews.gazeta.pl Bbjk

> Hejka. Stanowczo protestuję przeciwko wbijaniu gwoździ w młode, żywe
> mięso. :-D
> Pozdrawiam demonstracyjnie Ja...cki

Obłych też?!

17. Data: 2009-03-27 19:51:20

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bbjk" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> kris pisze:
>
> Do kory, która na starych drzewach (pomnikach) jest gruba. Na młodym
> drzewku gwóźdź wbijałby się w żywe mięso.
> --

A za kilka dni bedziesz biegała po sadzie z sekatorem i przycinała
owocówki(żywe mięso)- ale to przecież bedą "cięcia pielęgnacyjne;)))
A drwale to dopiero mordercy;)))

Kris

18. Data: 2009-03-27 21:40:52

Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No i do jakiej gałęzi/pnia żeby uchronić przed kotami?
> Będę wdzięczny za pomoc.
> pzdr grzesiek

Był dwa albo trzy tygodnie temu program na tvp (1 albo 2) -tak z rana koło 7
w sobotę to jest.

Było właśnie o budkach lęgowych.
Zalecali przybijac gwoździem tylko nie do końca wbitym.

3 metry wysokości to było powiedziane jako obrona przed szkodnikiem typu
człowiek niewyżyty z tym, że budki mocowane były w parkach.

W programie pokazywali takie dość wysokie budki z wejściem przy samej górze.
A ta wysokość miała właśnie chronić przed drapieźnikami typu kot czy inny
ptak.
Z tym że4 ptaszyska nawaliły tam jakiegoś siana prawie pod wierzch :)

W tym programie było wszystko pewnie o tych budkach ale z racji że to dość
rano i w sobotę to nie obejżałem.
Ale mocowanie na gwoździe na 100% było

--
PawełJ

19. Data: 2009-03-27 22:01:34

Od: "Marcopolo" <m...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Szutka <g...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> Więc jak?
> No i do jakiej gałęzi/pnia żeby uchronić przed kotami?

Witam,~~~Lesnicy w lesie przybijają gwożdziem i tłuka
młotkiem....Zbrodniarze..? Możesz przywiazać ..tasiemką gumową i co tydzień
sprawdzać czy drzewu nie za ciasno.

20. Data: 2009-03-28 00:30:43

Od: "Moon" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal wrote:
> :)
> Lepszy - gorszy to są to pojęcia umowne.Jeśli się komuś bardziej
> podobają ptaszki to niech buduje im budki lęgowezachęcajać do
> zamieszkania w swoim ogrodzie
> Jeśli zaś Tobie podobają się bardziej szczur to nic nie stoi wszak na
> przeszkodzie (chyba???) abyś im nie budował legowisk

właśnie "chyba".
bo jednak są przepisy, jest deratyzacja, jest sanepid i cała ta nasza
człowiecza ingerencja w to, co ładne i miłe i to co nieładne.
mnie osobiście ptaszki brzydzą.
ich ohydne dzioby, tępe oczka gada, paskudne łuski na rachitycznych
łapkach... najbardziej podobają mi się z 20 metrów, gdzieś daleko.
a wrony, kury czy gołębie są mi równie miłe jak szczury,

moon

tillansia na zewnątrz
Warzywa kosmiczne
domek na działce