Re: Sprzeciw Polskiej polityce

From: *ZBIG* <z...@o...pl>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Re: Sprzeciw Polskiej polityce
Date: Fri, 13 Oct 2006 12:25:38 +0200

Dnia Thu, 12 Oct 2006 09:24:22 +0200, Jacek Kruszniewski napisał(a):

> Jestem inny,

Widzę że podchodzisz do tego racjonalnie i obiektywnie.

> do rozwoju organizmu ludzkiego jest niezbędne białko pochodzenia zwierzęcego.

Można pozyskiwać białko zwierzęce z mniej wyewoluowanych form żywych.
Ale mniejsza o to. Ja także nie jestem wegetarianinem i nie lubię kiedy
jeden z nich nazywa mnie mordercą.
Idąc twoim tokiem rozumowania można powiedzieć postęp naukowy wymaga
uśmiercenia kilku embrionów i mylił by się ktoś kto by powiedział że nasze
przeżycie, jako gatunku nie zależy od postępu naukowego.

> Strasznie. Tylko jaki ma sens to pytanie?

W obozach koncentracyjnych ludzie byli traktowani jak zwierzęta.
Myślę że ci którzy tam byli mieli szansę zrozumieć że ich inteligencja i
kultura tak naprawdę nie wiele odróżnia ich od zwierząt, podobnie jak ich
oprawców, którzy uważali się za "rasę panów".
Jak widzisz nie należy zbytnio popadać w samozachwyt nad swoim
człowieczeństwem.

> Ty w imię swojego ego twierdzisz, że dla
> celu jakim jest wyleczenie Ciebie stwierdziłem, że nie mają żadnych
> praw, tak jak i inni ludzie.

Przeciwnie. Nie jestem przykuty do wózka i nie wiem jak badania z
wykorzystaniem embrionów mogły by się przyczynić mi osobiście, ale bronię
praw innych, bo każdy ma prawo walczyć o swoje życie i tylko o swoje!

> To jest istotą tej dyskusji i stąd moja riposta i oburzenie. Nikt nie ma
> prawa żądać śmierci innych istnień ludzkich dla własnego przetrwania.

I tu dochodzimy do sedna. Ja uważam że ma prawo.
I moja teoria sprawdza się w praktyce.
Według mnie nie można twierdzić że ludzkie życie jest cenniejsze niż
jakiekolwiek inne, bo każde życie jest bezcenne dla jego posiadacza.
Jako ludzie, istoty społeczne bronimy się wzajemnie. Ironia polega na tym
że bronimy się właśnie przed innymi ludźmi, bo póki co nikt inny nam nie
zagraża. Dlatego zabijamy się nawzajem i nie udawajmy że jesteśmy święci!
Dla mnie wrogowie postępu naukowego są wrogami ludzkości, bo zaniechanie
badań naukowych może się stać przyczyną zagłady naszej cywilizacji, tak jak
to się stało z wieloma starszymi od naszej, lecz zbyt leniwymi i zbyt
pokojowo nastawionymi żeby przetrwać.
Kto się nie rozwija, ten się zwija.
Kto nie jest gotowy zabijać żeby przetrwać, ten nie przetrwa.
Chyba że ktoś liczy na nagrodę w niebie za swoje wielkoduszne
samounicestwienie w celu zwolnienia miejsca na ziemi dla innych
rozsądniejszych i mądrzejszych.