Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!news.ipartners.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.g
azeta.pl!not-for-mail
From: " zayzayer" <z...@N...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Sprzet w Media Markt
Date: Wed, 25 Feb 2004 11:23:43 +0000 (UTC)
Organization: Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl
Lines: 40
Message-ID: <c1i0jv$ka$1@inews.gazeta.pl>
References: <c1f42i$ho1$1@opal.futuro.pl> <c1fdbp$i6p$1@nemesis.news.tpi.pl>
<c1fn06$7m9$1@nemesis.news.tpi.pl> <c1g0ld$f0e$1@inews.gazeta.pl>
<c1hn8p$914$1@news.polbox.pl>
NNTP-Posting-Host: abx156.neoplus.adsl.tpnet.pl
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1077708223 650 172.20.26.237 (25 Feb 2004 11:23:43 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 25 Feb 2004 11:23:43 +0000 (UTC)
X-User: zayzayer
X-Forwarded-For: 193.42.231.51
X-Remote-IP: abx156.neoplus.adsl.tpnet.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.dom:37424
Ukryj nagłówki
KK <n...@n...com> napisał(a):
> " zayzayer" <z...@N...gazeta.pl> wrote in message
> news:c1g0ld$f0e$1@inews.gazeta.pl...
> > Potwierdzam. Naprawiam ten sprzet i spotykam się już coraz cześciej ze
> > sprzętem robiony specjalnie dla wielkich sieci. Łatwo można sprawdzić,
czy
> > wersja np. w MM jest normalna czy super ekonomiczna (dla MM). Tej
> ostatniej
>
> No tak, tylko często można usłyszeć tu na grupie, że to jakaś wada. Czy
> rzeczywiście? Jeśli np jest jakaś promocyjna zmywarka, ale jest to np
Bosch,
> ma odpowiednie dla nas klasy, parametry, dodatkowe wyposażenie i
> atrakcyjniejszą cenę - to czy jest ryzyko kupna tego?
Przewała jaką robi MM polega na tym, że często sprzedają sprzęt o gorszych
parametrach (tych niezauważalnych na pierwszy rzut oka dla klienta), ale
wygladem i podstawowymi parametrami identyczny jak w zwykłych sklepach.
Oczywiście ktoś kto skrupulatnie porówna wszystkie parametry to szybko
wyłapie te różnice. Niestety tacy klienci są w mniejszości. Przykład: Bosch
daje do normalnej sprzedaży zmywarkę o określonych parametrach. MM zamawia
podobną o prawie takim samym symbolu i identycznym wyglądzie zewnętrznym
(najważniejsze), ale np. bez aguastopu i praktycznie bez wyciszenia. Dzięki
temu kupuje taniej np. o 25%, a sprzedaje taniej tylko o np. 15%.
To jest chamski chwyt poniżej pasa. Sam osobiście widziałem jak w MM
małżeństwo komentowało cenę takiej zmywarki: -Patrz, 200,- taniej niż u nas.
Następnie były niecenzurowalne słowa pod adresem sklepu w swom mieście.
Według mnie gdyby ich sklep mógł kupić taką samą to by była jeszcze tańsza
niż w MM. Oczywiście to co piszę dotyczy tylko części asortymentów w
hiperach, ale to one włąśnie są najbardziej promowane i polecane (najwyższa
marża). Ciekawy paradoks - na promocyjnym towarze zarabia się więcej niż
na normalnym :) W zwykłych sklepach jest odwrotnie.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
|