Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!news.ipartners.pl!news.nask.pl!newsfeed.gaz
eta.pl!feed.news.interia.pl!not-for-mail
From: Adam --- f...@v...interia.pl
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Sprzet w Media Markt
Date: Thu, 26 Feb 2004 20:55:57 +0100
Organization: INTERIA.PL -> http://www.interia.pl
Lines: 33
Message-ID: <4...@f...interia.pl>
References: <c1f42i$ho1$1@opal.futuro.pl> <c1l7m6$i6u$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: office.interia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-1
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: shodan.interia.pl 1077824550 5122 213.76.176.114 (26 Feb 2004 19:42:30 GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 26 Feb 2004 19:42:30 +0000 (UTC)
X-Mailer: Mozilla 4.8 [en] (Windows NT 5.0; U)
X-Accept-Language: en
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.dom:37498
Ukryj nagłówki
> pozwólcie, ze wtrące swoj eskromne zdanie :
> nie wyobrazam sobie, by firma typu Bosch, Electrolux czy chocby nasza Amica
> pozwoliła sobie na firmowanie własną nazwą produktu (przygotowanego
> specjalnie dla jakiejś sieci hipermarketow po znacznie nizszej cenie niz dla
> normalnych sklepow), który w praktyce po kilku miesiącach nadaje się do
> naprawy lub wymiany - to byłoby samobójstwo dla marki.
Cos mi sie wydaje, ze minely czasy gdy produkowalo sie urzadzenia
"wieczne" - producenci musieli (mniej lub bardziej swiadomie) dojsc do
wniosku, ze wypuszczajac super niezawodne, trwale i optymalne sprzety w
warunkach silnie wysyconego rynku sami sobie strzelaja gola na
przyszlosc...
Pare branz z tego powodu mocno cierpialo - np. fotografia klasyczna -
aparatem "kliszakiem" sprzed 30 lat mozna bylo robic nadal doskonale
zdjecia... dzis cyfrowka w wieku 3 lat jest starociem lub cos w niej
niedomaga.
W marketach swego czasu sprzedawane byly telewizory marki S..., ktore
nie byly dostepne w zwyklych sklepach, nie bylo ich w oficjalnych
katalogach - kosztowaly bardzo malo...
Byc moze jakosc nie odstepowala od przecietnej na calym rynku, ale
jezeli zostaly zrobione na zlecenie marketu "ma byc tanio i ma byc napis
S... - wtedy u nas samo sie sprzeda" to pole manewru dla producenta jest
ogrooomne.
A produkty celowo kreowane jako TANIE ? Gdzie blef ? Gdzie zysk ?
Owszem, sklep bierze na siebie opluwanie marki, ale czy wszyscy sobie z
tego zdaja sprawe, nawet wkladajac to do ust ?
http://biznes.interia.pl/news?inf=472022
AG
|