Re: Sredniowieczne slodycze

1. Data: 2004-03-17 09:01:20

Temat: Re: Sredniowieczne slodycze
Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
news:20040316095715072+0100@news.onet.pl...
> In <4...@b...com> DJ wrote:
> Ulubionym dawnym polskim deserem była bijanka (blanc-manger). Tyle, że
> jak nazwa wskazuje pochodzenia obcego (do nas przszła chyba z Włoch) i
> musiałbym jeszce sprawdzić, czy była znana w średniowieczu. Jednak
> różnego rodzaju np. desery ze ściętego kwaśnego mleka były chyba znane i
> lubiane.

Troche OT ale tylko troche.
A jak sie takie desery robi? W mojej okolicy (na dolnym slasku) nigdy nie
spotkalam sie z takimi deserami, ale od kad mieszkam w krakowie kilka razy
zdazylo mi sie jesc i bardzo mi posmakowalo (niestety bylo to zazwyczaj na
stolowce czy innym takim przybytku gdzie trudno sie zapytac o przepis)
Czy ktos wie jak zrobic taki deser??? I czy koniecznie musi byc kwasne mleko
czy moze byc np kefir, jogurt?

> Władysław

Kropelka