Stacja pogody - jaka?

11. Data: 2012-02-25 22:47:46

Temat: Re: Stacja pogody - jaka?
Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-11 19:36, MS pisze:
> Dzień dobry,
>
> chciałbym zasięgnąć opinii w sprawie stacji pogodowych. Jaką wybrać:
> analogową (wskazówkową) czy cyfrową? Słyszałem taką opinię, że analogowe
> są dokładniejsze ale wymagają puknięcia lekko w szybkę zegara w celu
> zaktualizowania wskazania pomiaru, natomiast cyfrowe są praktyczniejsze
> bo niemal cały czas podawane są aktualne dane.

Nie ważne jaką kupisz, pomiar będzie dosyć niedokładny - jak termometry
samochodowe - brak porządnego wyskalowania i porównania z danym
miernikiem wzorcowym. Często pomyłki dochodzą w termometrach +-2 stopni.

12. Data: 2012-02-27 06:52:04

Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Xaltuton" <a...@p...z.tym.rowniez.xaltuton.com> napisał w
wiadomości news:ljmmj7lhbrtvn4750a5pfn0o2ekotsgd9q@4ax.com...

> Dla chetnych maly test stacji pogodowej TFA Laluna mojego autorstwa
> http://www.xaltuton.com/inne/testy/tfa.laluna/index.
html

Za podobne pieniadze mozna miec WS1070, ktora deklasuje te 'popierdółkę' z ww
linka.

--
pozdr Z.

13. Data: 2012-02-27 07:13:26

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 27 lutego 2012, 07:52:04 UTC+1 użytkownik ATZ Rzeszow napisał:
> [...]
html

> Za podobne pieniadze mozna miec WS1070, ktora deklasuje te 'popierdółkę' z ww

Skąd ta deklasacja wynika?
Dla laika to takie same popierdółki. Wcale bym się nie zdziwił gdyby jedną różnicą
były napisy na obudowie.

--
ZZ@private

14. Data: 2012-02-27 15:13:50

Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ZbyszekZ" <z...@g...com> napisał w wiadomości
sion-forums@vbbfy7...

> [...]

> Skąd ta deklasacja wynika?
> Dla laika to takie same popierdółki. Wcale bym się nie zdziwił gdyby jedną

WS1070 ma niezly zestaw czujnikow zewnetrznych i stara sie przez to udawac
profesjonalną stację meteo. 'Lalunia' kosztuje prawie tyle co WS, a oferuje tyle
co stacja za 50-70 pln.

--
pozdr Z.

15. Data: 2012-02-29 20:01:56

Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niestety:
Pomiar temperatury rozjeżdża mi się o 2 stopnie !
Pomiar wilgotności rozjeżdża się o 20% !!
Gdyby choć były jakieś trymerki do kalibracji (a jest akurat kalibracja
ciśnienia z menu).

-----

16. Data: 2012-03-01 17:45:51

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"_ąćęłńóśźż." jim07k$56f$...@i...gazeta.pl

> Pomiar temperatury rozjeżdża mi się o 2 stopnie !
> Pomiar wilgotności rozjeżdża się o 20% !!
> Gdyby choć były jakieś trymerki do kalibracji (a jest akurat kalibracja
> ciśnienia z menu).

Moje termometry (6 sztuk) dają różnice rzędu 0.5°C.
Gorzej z wilgotnością, bo jeden daje o 20% mniej niż
trzy pozostałe, a te pozostałe mają wskazania różniące
się pomiędzy sobą o około 3%. Ciśnieniomierz mam jeden
i mogę uznać, że pokazuje poprawnie, uwzględniając
wysokość i wskazania meteo oraz błąd dopuszczalny
przez producenta stacji.

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

17. Data: 2012-03-02 07:43:58

Od: Xaltuton <a...@p...z.tym.rowniez.xaltuton.com> szukaj wiadomości tego autora

"ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał(a):

>WS1070 ma niezly zestaw czujnikow zewnetrznych i stara sie przez to udawac
>profesjonalną stację meteo. '

Dobrze to ujales - udaje.

>Lalunia' kosztuje prawie tyle co WS, a oferuje tyle
>co stacja za 50-70 pln.

To chyba nie widziales jak dziala stacja za 70zl i jakie ma
wiarygodne odczyty.

--
hominis est errare, insipientis in errore perseverare

18. Data: 2012-03-17 22:12:44

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Xaltuton" l...@4...com

> Dla chetnych maly test stacji pogodowej TFA Laluna mojego autorstwa
> http://www.xaltuton.com/inne/testy/tfa.laluna/index.
html

TFA można uszkodzić przez odwrotne włożenie baterii. :)
IMO to oznacza, że taka stacja jest tak zwanym szajsem. :)
(bo stacja jest ponoć niemieckiej produkcji)

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

19. Data: 2012-04-24 00:09:01

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Eneuel Leszek Ciszewski" jh7uif$gl2$...@i...gazeta.pl

> A ja dybię na stację z Carrefoura. Teraz kosztuje 62 złote, ja chcę
> ją kupić za mnij niż 50. Ma: DCF, temperaturę wewnętrzną i zewnętrzną
> oraz wilgotność względną powietrza wewnętrzną.

> Taką też mam.

Kupiłem za 55 złotych. Obie wskazują tą samą wilgotność
względną powietrza -- 33% a temperatury nieco różnią się
między sobą/nimi:

23,3°C 23.6°C 24,1°C 23.8°C
WN WS ZN ZS

WN -- wewnętrzna nowa stacja
WS -- wewnętrzna stara stacja
ZN -- zewnętrzny czujnik nowej stacji
ZS -- zewnętrzny czujnik starej stacji

Wszystkie te części znajdują się blisko siebie.
Przestawianie miejscami nic nie wnosi ciekawego:

23,4°C 23.6°C 24,1°C 23.9°C
WN WS ZN ZS

wilgotność HN 33% i HS 32%.

HN -- wilgotność pokazywana przez stację nową
HS -- wilgotność pokazywana przez stację starą

Zatem zdecydowanie można uznać, że rozrzut znalazł
się w granicach błędu pomiaru. Czy są to pomiary
dokładne -- nie wiem bo nie ma nic wzorcowego.

Zegarki w obu stacjach chodzą bez zarzutu.
Z synchronizacją nie było problemów.

23,4°C 23.6°C 24,1°C 23.9°C 32% 32%
WN WS ZN ZS HN HS

23,4°C 23.6°C 24,0°C 23.9°C 32% 32%
WN WS ZN ZS HN HS

Dłuższe mierzenie nieco mija się z celem, bo chyba warunki także zmieniają się. :)

Jak widać -- starsza stacja ma mniejszy rozrzut niż nowa.
Początkowo też wskazywała mniej jednakowo -- z czasem wskazania
termometru wewnętrznego i zewnętrznego starej stacji zbliżyły
się do siebie. Być może z nową będzie podobnie.

> I taką -- TFA Diva Go 30.3018 -- także mam.

Ta padła. Innej tu nie mam -- mam w innym miejscu.
Zamierzam jeszcze kupić coś, co pokazuje wilgotność
względną powietrza na zewnątrz. Będzie mi to potrzebne
do mierzenia wwp w garażu.

Z TFA Diva Go 30.3018 pozostało wskazywanie zewnętrznej temperatury i zegarek.

--
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

plamy na blacie frontowym szafek
Skutecznie uszczelnic stare drzwi
Jak sie przygotowac do ewentualnego procesu z ubezpieczycielem?
fronty lakierowane - jakie tanio?
szyby a mróz