Stare odmiany jabłoni.

11. Data: 2003-01-15 14:24:46

Temat: Re: Stare odmiany jabłoni.
Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Łukowski wrote:

> kosztele maja. To czego nie maja nazywa sie koksa pomaranczowa :-)

Gdzie?! Wyświetliłam sobie ofertę jabłoni i nie ma. Ślepa jestem, czy nie w
jabłoniach ją mają?

Krycha&Co(ty)

12. Data: 2003-01-15 15:05:20

Od: t...@i...pl (Tomasz Łukowski ) szukaj wiadomości tego autora

> Gdzie?! Wyświetliłam sobie ofertę jabłoni i nie ma. Ślepa jestem, czy nie
> jabłoniach ją mają?
http://grzywa.szkolka.w.interia.pl/stare_odmiany.htm
Tomek

13. Data: 2003-01-15 15:37:55

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gdzie?! Wyświetliłam sobie ofertę jabłoni i nie ma. Ślepa jestem, czy nie
> jabłoniach ją mają?

Mają, tylko nie szukaj w oferce jabłoni a w starych odmianach.
Kaśka

14. Data: 2003-01-16 08:03:17

Od: "P. L." <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Inni już napisali, ale ja tylko dodam, że kosztele mają, sam u nich kupiłem
i posadziłem ostatniej jesieni.
Paweł L.

15. Data: 2003-01-16 10:06:16

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Łukowski wrote:

> (...)
> http://grzywa.szkolka.w.interia.pl/stare_odmiany.htm

Dziękuję, czyli jednak ślepa jestem :-)

Krycha&Co(ty)

16. Data: 2003-01-28 19:54:52

Od: "4410april" <j...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy gdzieś (najlepiej w centrum kraju) można jeszcze kupić stare odmiany
> jabłoni i innych drzewek owocowych? Mam zamiar założyć sobie mały sad
> (kilkanaście drzewek) ale interesują mnie tylko stare odmiany typu: szara
> złota reneta, antonówka, malinówka itp.

IMHO wydaje mi sie, ze sadzac drzewka owocowe starych odmian, ktore maja
owocowac przez kilka i wiecej lat nalezy wziac pod uwage, ze ich brak w
nowoczesnych sadach wynika nie tylko ze zmian w technologii produkcji ale
przede wszystkim z niskiej mrozoodpornosci, slabej odpornosci na choroby
alisci rowniez wysokiego wzrostu czy dlugiego dochodzenia do plennosci. Stad
wydaje mi sie, ze szkoda twego wysilku i pieniedzy tym bardziej, ze jest tak
wiele odmian, ktore byc moze nie wygladaja tak jak te stare ale smakiem sa
zupelnie takie same albo nieporownywalnie lepsze - cala kwestia polega tylko
w doborze odmiany. Na marginesie jestem pewien, ze kolekcje starych odmian
drzew owocowych prowadzi rowniez Instytut Sadownictwa w Skierniewicach.
Pozdrowienia
j@n

17. Data: 2003-01-28 22:09:52

Od: "Leszek" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć

Potwierdzam. z wlasnego doświadczenia wiem, ze stare odmiany mają zazwyczaj
jedną - dwie cechy pozytywne a co do reszty to same kłopoty (kiepski lub
wybujały wzrost, choroby, słaba odp. na mrozy). Jest chyba jeden wyjątek dla
którego przynajmniej spróbować warto - koksa pomarańczowa.
Warto spróbować nowych odmian bo ostatnimi laty hodowcy zaczęli zwracać
uwagę na taki mały szczegół - żeby po prostu te supernowości smakowały i
udaje im sie z powodzeniem.
W Skierniewicach można dostać jakieś tam odmiany z hodowli zachowawczej ale
tylko w czasie cięcia w sadzie i będą to odcięte pędy.
Powodzenia w szczepieniu.

leszek ł.

18. Data: 2003-01-29 06:44:47

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Leszek" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
dla
> którego przynajmniej spróbować warto - koksa pomarańczowa.

Ja właśnie ma koksę od kilku lat. W zeszłym roku nie miała ani jednego owocu
:-(

Pozdrawiam Krycha

19. Data: 2003-01-29 23:27:38

Od: "Leszek" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja właśnie ma koksę od kilku lat. W zeszłym roku nie miała ani jednego
owocu
> :-(
>
> Pozdrawiam Krycha

Cześć

W uprawie to jedna z najgorszych odmian. . Późno owocuje ( około 7 roku) i
raczej słabo.A jednak przez znaczną część Europejczyków uważana za
najsmaczniejszą Wymaga b. dobrych warunków. Zamiast niej są polecane jej
mutanty: Red Cox's, Cherry Cok's, niemieckia Baron Berlepsch angielska
Kidd's Orange.

pozdrawiam
Leszek

kompozycja roślin w kuli