Re: Statystyki złudny czarze...

Data: 2013-03-13 11:34:55
Temat: Re: Statystyki złudny czarze...
Od: Fragile <s...@o...pl>

Dnia Wed, 13 Mar 2013 09:04:15 +0100, Chiron napisał(a):

> Użytkownik "Fragile" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> Stres miesza w naszym układzie odpornościowym. Każda negatywna myśl jest
> stresogenna.

Z tym się zgadzam.

> Negatywne myśli utrzymujące się przez dłuższy czas są
> negatywnymi myślokształtami. Każdy taki myślokształt- który przecież jest w
> sferze psyche- rzeźbi sommę w charakterystyczny dla siebie sposób.
> Oczywiście- ktoś może (pewno Ty) zarzucasz płytkość temu stwierdzeniu.

Nie zarzucam mu płytkości. Myślę, że nagatywne myśli i uczucia mają
kolosalny wpływ na nasze zdrowie psychiczne i fizyczne. Destrukcyjny wpływ.

> No bo
> przecież jest wiele innych czynników chorobotwórczych- takich jak np toksyny
> w organizmie. Tylko- w moim przekonaniu- biorąc pod uwagę człowieka jako
> holistyczną całość- zauważymy, że to psyche odpowiad za wszystko- pozostałe
> to tylko efekty jej działania. Toksyny w organizmie to psyche? No a skąd się
> biorą? Spożywamy je, i organizm sobie z nimi nie radzi, bo np szybko i dużo
> jemy, źle oddychamy. No ale za taki sposób jedzenia i oddychania odpowiada
> psyche. Znałem osobę, która leczyła się w Instytucie Gersona w Meksyku.
> [...]
Widzę to tak: toksyny padające na podatny grunt (osłabiony organizm*) mają
znacznie większą szansę na wyrządzenie ogromnych szkód. Organizm silny
zazwyczaj jest w stanie się przed nimi obronić lub z nimi poradzić.
Oczywiście nie mówimy tu o dawkach niemal śmiertelnych.
* Organizm osłabiony m.in.jako efekt przewlekłego stresu, negatywnych uczuć
i myśli tec.

> [...]
> tymi, którzy raka nabawili się np poprzez pracę przy azbeście? Tyle, że i tu
> zachowane są te reguły- bo w tych samych warunkach jeden zachoruje, inny
> nie. A nawet, jak zachoruje- to po odstawieniu czynników carcinogennych-
> może szybko wyzdrowieć.
>
> I jeszcze raz zaznaczam: to moje przemyślenia, odczucia, a także
> doświadczenia- osobiste i innych. Czy tak jest na 100%- tego przecież żaden
> człowiek twierdzić nie powinien.
> A Ty- czytałaś książki kobiety, która zmieniła swoje życie- i wyszła z raka.
> Jak je odebrałaś? Z czym się nie zgadzasz?

Podchodzę do tego typu lektur z pewną rezerwą. Nie neguję ich treści
całkowicie, ale zachowuję dystans.
I o ile IMO negatywne uczucia i myśli zazwyczaj mają destrukcyjny wpływ na
zdrowie człowieka, o tyle rozgraniczanie i szufladkowanie (przypisywanie
konkretnych uczuć/myśli konkretnym chorobom) uważam za lekką 'przesadę'
(nie do końca mi to słowo tu pasuje, ale lepsze póki co nie przychodzi do
głowy). Zresztą sama autorka nie pisze o tym jako o czymś pewnym, a raczej
prawdopodobnym (opisuje problem i jego _prawdopodobną_ przyczynę).
Natomiast to, co proponuje jako nowy wzorzec myślowy w przypadku danej
choroby jest jak najbardziej sensowne, tyle tylko, że IMO jest to zawsze
sensowne :) Nie tylko w przypadku choroby. "Zdrowe", pełne miłości myślenie
o sobie i swoim życiu potrzebne jest każdemu, bez względu na to, czy
choruje, czy nie.

M.