Stek

91. Data: 2006-03-14 21:42:02

Temat: Re: Stek
Od: richo nazca <n...@n...nospam.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Misiek napisał(a):
> Użytkownik "eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com> napisał w wiadomości

> Stek to stek, antrykot to antrykot, a poledwica wolowa to poledwica wolowa
>
> I chocbys bardzo chcial to z poledwicy wolowej nmie zrobisz steku...

To gdzie ten stek... rośnie?

--
richo

92. Data: 2006-03-15 01:41:05

Temat: Re: Stek OT
Od: "eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

"Misiek" <p...@g...pl> wrote in message

> Stek to stek, antrykot to antrykot, a poledwica wolowa to poledwica wolowa
>
> I chocbys bardzo chcial to z poledwicy wolowej nmie zrobisz steku (ani z
> poledwicy wolowej nmie zrobisz antrykotu)
> Poledwica wolowa to nie antrukot (a tak napisales w pierwszych wersach
> twojego postu)

Dziekuje za sprostowanie mojej pomylki i za podanie prawidlowej polskiej
terminologii na okreslenie angielskiego pojecia "rib eye steak." Na grupach
dyskusyjnych USENET tak nieczesto mozna spotkac prawdziwych ekspertow, ze
jak sie juz jakis znajdze to nalezy go holubic i podziwiac nie tylko sama
wiedze, ale takze za gotowosc do bezinteresownego dzielenia sie nia z mniej
oswieconymi. Ja nie mieszkam w Polsce od prawie 30 lat i po polsku mowie
juz stosunkowo slabo - glownie brakuje mi slow - a juz na temat kulinariow
to prawie wcale. Jeszcze raz - jestem niezwykle wdzieczny za korekcje po
tak wnikliwym przeczytaniu mojego OP. Mam nadzieje jeszcze niejednokrotnie
czytac takie gleboko przemyslane, pelne informacji, wiadomosci. Pozostaje
uniznym dluznikiem i jesli w jakis sposob moge sie odwdzieczyc, to prosze
strzelac bez zenady.

--
><eM eL><Washington, D.C.><
Make it foolproof? No way! Fools are way too ingenious for that...

93. Data: 2006-03-15 06:01:55

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <dv7bsq$qof$1@bmj-lx1.bmj.net.pl>, "Misiek" <p...@g...pl>
wrote:

> [...]
>
> I chocbys bardzo chcial to z poledwicy wolowej nmie zrobisz steku (ani z
> poledwicy wolowej nmie zrobisz antrykotu)

Antrykot i polędwica to fragmenty tuszy wołowej.
Stek to sposób przyrządzenia. Więc jak najbardziej z polędwicy może być
stek.

Władysław

94. Data: 2006-03-15 06:15:26

Od: "Misiek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> uniznym dluznikiem i jesli w jakis sposob moge sie odwdzieczyc, to prosze

No comments

95. Data: 2006-03-15 06:47:26

Od: "Misiek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> Antrykot i polędwica to fragmenty tuszy wołowej.
> Stek to sposób przyrządzenia. Więc jak najbardziej z polędwicy może być
> stek.
>
> Władysław

A czytales to co napisalem powyzej?
Zastanow sie na przyszlosc gleboko zanim palniesz nastepne glupstwo
Z poledwicy wolowej nie zrobisz steku...
Z polędwicy wolowej mozesz zrobic: bitki, befsztyk, bryzol, bitki, tatara
(to tez befsztyk)...a nawet szaszłyka :-)- choc to ostatnie w oryginale to z
baraniny się robi
Tyle

a zeby nie bylo ze jestem goloslowny to powtorze:

1. POLĘDWICA, element tuszy mięsnej (mięsień lędźwiowy z przyległym
tłuszczem), wyjmowany z okolic kości biodrowej; polędwica wieprzowa jest
surowcem do wyrobu wędliny, też zwanej polędwicą; polędwica wołowa lub
końska spożywana po usmażeniu (befsztyki, bryzole, filety), również jako
wędlina (peklowana i wędzona).
polędwica
<mięso z części lędźwiowej tuszy mięsnej zwierzęcia; pieczeń, wędlina z tego
mięsa>
Polędwica wieprzowa, wołowa.
Surowa, wędzona polędwica.
Befsztyk z polędwicy.
2. antrykot
<mięso z przedniej, górnej części tuszy wołowej lub cielęcej; płat tego
mięsa; surowy lub smażony kawałek tego mięsa>
3. befsztyk
<kawałek mięsa wołowego zwykle z polędwicy lub rostbefu>
Befsztyk z cebulką.
Befsztyk skrobany <befsztyk z mięsa rozdrobnionego>
Befsztyk po angielsku <kawałek mięsa z wierzchu mocno przysmażony, wewnątrz
krwisty>
Befsztyk po tatarsku, tatarski <surowe mięso wołowe, mielone, odpowiednio
przyprawione>
4.bryzol
<potrawa z polędwicy wołowej lub końskiej, pokrojonej w poprzek włókien na
skośne płaty, pobitej i usmażonej; często podawana z pieczarkami>
5. rumsztyk
<potrawa z mięsa wołowego smażona lub duszona z dużą ilością cebuli albo
przyrządzana na sposób angielski w stanie półsurowym>
6. stek
<kotlet, zraz>
Stek wieprzowy, wołowy.
Stek cielęcy garnirowany.
7. eskalopek ~pka, (w nadrzędniku)
<płat mięsa lub ryby, lekko spłaszczony tłuczkiem, usmażony na tłuszczu>
Eskalopki cielęce.
8. zraz <potrawa z mięsa pokrajanego w plastry, mocno zbitego (niekiedy
mielonego), podsmażonego i następnie duszonego z dodatkiem cebuli i
przypraw>
Zrazy z kaszą.
Dusić zrazy.
Zrazy nelsońskie, zrazy po nelsońsku <zrazy duszone w maśle, z dodatkiem
grzybów, korzeni, często także kartofli>
9. kotlet
<potrawa otrzymywana głównie z mięsa (bitego lub mielonego), rzadziej z ryb,
jaj, ziemniaków; smażona na tłuszczu, ma formę placka lub plastra>
Kotlet barani, cielęcy, wieprzowy.
Kotlet mielony, siekany.
Kotlet schabowy z kapustą.
Usmażyć kotlety z ryby.
Zamówić, zjeść kotlet.
10. bitki

<kotlety bite>
Bitki wołowe, cielęce.
Mięso na bitki.
11. szaszłyk
<potrawa z kawałków mięsa, najczęściej baraniny, przekładanych plasterkami
słoniny, pieczonych na rożnie>

I ... więcej nie przychozi mi do głowy hihihi

96. Data: 2006-03-15 06:52:58

Od: "Margola" <malgos@spamowi_mowimy_won.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Misiek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> Pozostaje
>
> No comments

No właśnie, Miśku, NO COMMENTS...

Margola

97. Data: 2006-03-15 06:55:15

Od: "Margola" <malgos@spamowi_mowimy_won.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z poledwicy wolowej nie zrobisz steku...

(...)
> [...]
> surowcem do wyrobu wędliny, też zwanej polędwicą; polędwica wołowa lub
> końska spożywana po usmażeniu (befsztyki, bryzole, filety),(...)

No to czemu z poledwicy nie zrobię steku?

Margola Dociekliwa (lubię samozwańcze autorytety)

98. Data: 2006-03-15 07:22:57

Od: "Misiek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Margola" <malgos@spamowi_mowimy_won.panda.bg.univ.gda.pl>
napisał w wiadomości news:dv8du8$ig7$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "Misiek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
>
> (...)

> No to czemu z poledwicy nie zrobię steku?
>
> Margola Dociekliwa (lubię samozwańcze autorytety)

Stek robi sie inaczej i z poledwicy nie robi sie stekow...
Poledwica to zbyt szlachetne mieso zeby steki z niego robic
Steki robi sie z antrykotu, rosbefu tudziez innych ale na pewno nie z
poedwicy (ze schabu zreszta tez nie)
Inna "technologia"
Co sie robi z poledwicy masz napisane powyzej...
Czytaj prosze...

99. Data: 2006-03-15 07:41:42

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <dv8fc6$9do$1@polsl.pl>, "Misiek" <p...@g...pl> wrote:

> [...]
> poedwicy (ze schabu zreszta tez nie)
> Inna "technologia"
> Co sie robi z poledwicy masz napisane powyzej...

A befsztyk to nie stek?

Władysław

100. Data: 2006-03-15 07:44:12

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <dv8d9j$8nr$1@polsl.pl>, "Misiek" <p...@g...pl> wrote:

> [...]
> Z poledwicy wolowej nie zrobisz steku...
> Z polędwicy wolowej mozesz zrobic: bitki, befsztyk, bryzol, bitki, tatara

No to teraz ty piszesz głupstwa. Po pierwsze besztyk (beef steak) to
przecież stek. Najbardziej typowy, klasyczny stek. A na bryzol czy bitki
polędwica jest zbyt dobrym mięsem. Można je oczywiście zrobić i z
polędwicy, ale to marnacja surowca.

Władysław

moja nowa wizja kuchenna - lekkostrawnie
co z soji?
Krem do tortu
Dobry schabowy z kapustą
Jabłecznik , szarlotka