Sterylizacja - tak/nie?

181. Data: 2003-04-07 17:10:25

Temat: Re: Sterylizacja - tak/nie?
Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z. Boczek wrote:

> Przecież pisała: BO TAK! :)
>
> a w innym miejscu:
> Piszę tylko o sobie :)
>
> Taka imienna ustawka dla tweety w zupełności wystarczyłaby :)

Pseprasam, ze się wtrącę, ale wydaje mi się, że nie tylko dla tweety. Ja też
bym się do ustawki dopisała. Mam 33 lata, komplet dzieci w domu i wydaje mi
się, że jeszcze parę chętnych do samookaleczenia by się znalazło.
Ja się pytam, dlaczego moje państwo ma mnie za idiotkę, więc na wszelki
wypadek mi zabrania? To może od razu kaftanik na wypadek schizofrenii?
Justyna
"Lepiej grzeszyć, i potem żałować,
niż żałować, że się nie grzeszyło"

182. Data: 2003-04-07 17:22:29

Od: Adam Moczulski <w...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jolanta Pers napisał:

> IMHO jednak jakiś ośrodek krystalizacji być musiał i Adolf był na tyle
> specyficzny, że komu innemu nie poszłoby tak "dobrze". Ale to IMHO
> oczywiście.

Tych osrodków było mnóstwo.

> Oni nie tęsknią za peerelem, tak naprawdę. Oni tęsknią za czymś, czego nigdy
> nie było.

I przy tak krótkiej pamieci można im wcisnąć wszystko. Każdy trynd.
Adam

183. Data: 2003-04-07 17:22:43

Od: Adam Moczulski <w...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jolanta Pers napisał:
> Użytkownik "Adam Moczulski" <w...@d...pl> napisał w wiadomości

> Wiesz, w przypadku ubezpieczeń obowiązkowych, typu OC, sprawa jest o tyleż
> różna, że konsekwencje braku takowego u kogoś może ponieść poszkodowany,
> natomiast skutki nietrafnej decyzji o sterylizacji w wieku lat 18 poniesie
> sama wysterylizowana.

Sama, a ci wszyscy bratankowie i sistrzeńcy na których będzie wyżywała
swe instynkty macierzyńskie ?

> Och, wystarczy równocześnie zapisać, że takie rzeczy nie są objęte, w czym
> problem.

W krótkiej pamięci. Za pięć lat taki zapis zostaje uznany za
niesprawiedliwy bo ograniczający wolność.

Adam

184. Data: 2003-04-07 17:26:19

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z. Boczek wrote:

> spiralkę.
>
> :) To niech używa szklanki wody zamiast :]

Wszystko można zbyć żartem, tylko czy o to chodzi?

> Prawo prawem - rozmawiamy jednak również o obiekcjach moralnych.
> Lekarz może - ale nie musi, jeśli to jest według niego sprzeczne ze
> złożoną przysięgą i/lub jego sumieniem.

A teraz zadecydujmy, co jest, a co nie zgodne z sumieniem lekarza. Potem
może się okazać, jak z aborcją, że w szpitalu to lekarz sumienie miał, a w
prywatnym gabinecie ten sam lekarz za grubą kasę oferował full service.

Najpierw ustalmy prawo, potem znajdźmy chętn -e/-ych do sterylizacji, a
lekarze, którzy tego się podejmą, sami mogą zadecydować, czy to zgodne z
ich sumieniem.

185. Data: 2003-04-07 18:50:24

Od: "Ewa Ressel" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MOLNARka" <g...@h...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Ewa Ressel" <r...@p...fm> napisał

> Łapówki są nielegalne.
> Porównujmy jabłko do jablka.

No więc niech odpowiedzią będzie pierwsze zdanie.
ER

186. Data: 2003-04-07 19:52:12

Od: "Jolanta Pers" <j...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sama, a ci wszyscy bratankowie i sistrzeńcy na których będzie wyżywała
> swe instynkty macierzyńskie ?

Problem bratanków i siostrzenic. Zresztą czemu zaraz problem (spadki, te
rzeczy).

> W krótkiej pamięci. Za pięć lat taki zapis zostaje uznany za
> niesprawiedliwy bo ograniczający wolność.

Żadne prawo nie jest ani doskonałe, ani wieczne. Jesteś w stanie
przewidzieć, jakie kfiatki ustawodawcze zafundują nam za skromne 5 lat?

JoP

187. Data: 2003-04-07 19:58:31

Od: "AniaT" <anna.t@no_spam.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Ressel" <r...@p...fm> napisał w wiadomości
> Ależ mi właśnie tylko o to chodzi - jakie są Twoje propozycje, żeby
> wyeliminowac takie niebezpieczeństwo. Tylko konkretnie proszę.

Trzeba stworzyc jasne przepisy a scigac i karac tych ktorzy je lamia. To, ze
zgodnie z prawem zakazana jest kradziez nie znaczy niestety, ze
wyeliminowano niebezpieczenstwo kradziezy, podobnie z innymi patologiami.
Czlowiek zostal wyposazony w wolna wole i musi sam wybrac takze miedzy
dobrem i zlem.
--
AniaT
mailto:anna.t@to*skasuj.interia.pl

188. Data: 2003-04-07 20:03:04

Od: Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy widzieliście tę reklamę, w której "Ewa Ressel" <r...@p...fm>
mówi:

>Ależ ja właśnie proszę o te "szczegóły". Które BTW w moim pojęciu wcale nie
>są "szczegółami", ale podstawową kwestią. Ja twierdzę, że nie da się
>wprowadzić przepisów legalizujących sterylizację, aby bilans zysków i strat
>był dodatni. I grzecznie proszę o argumenty drugiej strony. Tylko tyle i aż
>tyle. /.../

No to proszę bardzo, powtórzę to, co już się pojawiło w kilku innych
postach, równiez w moich. Sterylizacja dopuszczalna na życzenie, od
pełnoletniości, wyłącznie po tzw. okresie kontrolnym (długość do
ustalenia - od pół roku do roku lub inny dowolny okres do ustalenia).
To są _moje_ propozycje.

Co to według ciebie jest bilans zysków i strat - brzmi ślicznie i ładnie
okrągło, ale co to znaczy w tym konkretnym przypadku?

Agnieszka
--
.-._ http://www.pieski.tukan.pl/ - niestety zdechło
{_}^ )' Agnieszka Krysiak

189. Data: 2003-04-07 20:15:20

Od: Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy widzieliście tę reklamę, w której "Ewa Ressel" <r...@p...fm>
mówi:

>No mniej więcej.

Nie, nie napisałam. Pojęcie świadczenia dla ludności wymyślił ktoś inny
na własny użytek. Więc proszę mi tego w usta nie wkładać, tym bardziej,
że moje poglądy na warunki legalizacji sterylizacji przedstawiłam nie
jeden raz.
A co do osiemnastolatki, to owszem, jak najbardziej niech poniesie
konsekwencje swojej decyzji, jakakolwiek ona by nie była: wytatuowanie
sobie na czole chińskiego smoka, spicie się i zabawienie w orgietkę z
męską połową bywalców wiejskiej dyskoteki czy wysterylizowanie się pod
wpływem czegokolwiek.

>Ależ mi właśnie tylko o to chodzi - jakie są Twoje propozycje, żeby
>wyeliminowac takie niebezpieczeństwo. Tylko konkretnie proszę. Bo co do
>tego, że lepiej być bogatym i zdrowym niż biednym i chorym chyba sie
>zgadzamy.

Napisałam w innym poście.

>No i? Pokazuję, że wysoki stopień religijności mieszkańców ma się nijak do
>popularności sterylizacji (także - a może przede wszystkim - tej wymuszonej)

A ja powtórzę: mieszkamy w Polsce. Nie w Brazylii, gdzie szwadrony
śmierci polują na bezdomne dzieci mieszkające w dzielnicach nędzy, a
"zniknięcia" niewygodnych osób są na porzadku dziennym.

>Głównie dlatego, że to nie romskie kobiety o tym decydują, ale władze,
>którym tak jest wygodniej.

To teraz pytanie: dlaczego nie uznali, że skoro popełniono takie
nadużycia, to lepiej zakazać, aby podobna rzecz się nie powtórzyła?
Argument, że tak im wygodniej jest, owszem, bardzo wygodny. Konkrety
poproszę, że tak zacytuję.

Agnieszka

190. Data: 2003-04-08 00:00:17

Od: "Z. Boczek" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wprąciłem się, ponieważ krys <k...@p...onet.pl> popełnił(a) co
następuje:

> [...]
| Ja się pytam, dlaczego moje państwo ma mnie za idiotkę, więc na wszelki
| wypadek mi zabrania? To może od razu kaftanik na wypadek schizofrenii?

Gdybym to ja rządził, już dawno wysłałbym Was na Kamczatkę/Syberię i tam
nawet nie pomyślałybyście o rozmnażaniu przy -40 st. C. (ew. JEDYNIE o
rozmrażaniu)!!! :]

Głupoty Wam w głowie przed tymi komputerami!

--
Z poważaniem,
Z. Boczek.

Jak powinienem postapic?
Zaproszenie na optymistyczną stronkę
do żon- prosze o rad
Lublin-terapia małzeńska
Ciuchy dla dzieci (i nie tylko) prosto z USA