Stożek rogówki - przeszczep - Warszawa

1. Data: 2003-09-09 16:16:40

Temat: Stożek rogówki - przeszczep - Warszawa
Od: "Telesfor" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie

Czy ktoś z szanownych koleżanek i kolegów miał stożek rogówki i poddał się
przeszczepowi aby go skorygować?
Chciałbym dowiedzieć się czegoś więcej o tym sposobie "naprawy" oka.
A może jest jakaś renomowana klinika w Warszawie która zajmuje się tego typu
przeszczepami?
A może jest jakiś dobry okulista który zbada, doradzi, skieruje......

Za wszelkie informacje będę niewymownie wdzięczny

2. Data: 2003-09-09 17:01:39

Temat: Re: Stożek rogówki - przeszczep - Warszawa
Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bjkudp$bbj$...@a...news.tpi.pl,
Telesfor <t...@i...pl>:
> Witam serdecznie
>
> A może jest jakaś renomowana klinika w Warszawie która zajmuje się
> tego typu przeszczepami?

Jest:

http://www.amwaw.edu.pl/polska/jedn/IIwl/6.html

Na miejscu Warszawski Bank Tkanek Oka.

--
Robert

3. Data: 2003-09-09 17:28:02

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bjkudp$bbj$...@a...news.tpi.pl,
Telesfor <t...@i...pl>:

> Chciałbym dowiedzieć się czegoś więcej o tym sposobie "naprawy" oka.
Zobacz:
http://www.kcenter.org/
http://www.nkcf.org/
http://www.allaboutvision.com/conditions/keratoconus
.htm
http://www.keratoconus-group.org.uk/

o kwalifikacji do przeszczepu:
http://www.kcenter.org/keratoconus_spotlight/4.html

--
Robert

4. Data: 2003-09-09 19:34:33

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Telesfor" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Chciałbym dowiedzieć się czegoś więcej o tym sposobie "naprawy" oka.
> Za wszelkie informacje będę niewymownie wdzięczny

pytanie narzuca sie tu zasadnicze: czy Twoj stozek jest w takim stadium, ze
przeszczep jest jedynym rozwiazaniem?
Pytam dlatego, ze przeszczep nie jest zabiegiem kosmetycznym, tylko
ratujacym wzrok. Jezeli w Twoim przypadku sa mozliwe inne sposoby leczenia
stozka ( twarde soczewki kontaktowe, ewent. laser rogowki ) nie pchalbym sie
do przeszczepu. Zwlaszcza, ze jest to ostatnia rzecz, ktora sie robi przy
stozkach ( gdy jest olbrzymie ryzyko pekniecia stozka ). Zauwaz jedna
rzecz - przeszczep moze sie nie przyjac i nastapi zaniewidzenie operowanego
oka, lub koniecznosc keratoprotezy. Pisze o tym dlatego, ze przeszczep jest
naprawde ostatnia deska ratunku, jezeli inne metody nie przynosza efektu lub
widzenie ze wzgl. na stozek jest znikome.

pozdr.

casus
spec. ch. oczu

5. Data: 2003-09-09 21:24:21

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bjla0d$de0$...@i...gazeta.pl,
casus <c...@g...pl>:
> [...]
> ze przeszczep jest naprawde ostatnia deska ratunku, jezeli inne
> metody nie przynosza efektu lub widzenie ze wzgl. na stozek jest

Uzupelnie jeszcze, ze jesli przeszczep pierwszy sie nie przyjmie, z reguly
probuje sie (przynajmniej w tym osrodku, ktory podalem) przeszczepu
powtornego, ale ryzyko odrzucenia drugiego jest wowczas niebagatelne.
Ale nawet jak przeszczep sie przyjmie, to widzenie czesto jest dalekie od
wymarzonego.
Ponadto przez dlugi czas trzeba przyjmowac immunosupresje, nierzadko pojawia
sie jaskra ...

Zatem oczywiscie, dokladnie tak jak napisal casus - przeszczep to
ostatecznosc, o czym lekarze kwalifikujacy doskonale wiedza, i o czym mozesz
tez przeczytac na podanych przeze mnie stronach.

casusie, a jakie to laserowanie stosuje sie przy stozku? peryferyjne obszary
rogowki? to chyba nie za czesta procedura?

--
Robert

6. Data: 2003-09-10 05:29:32

Od: "Telesfor" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "casus" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
lub
> widzenie ze wzgl. na stozek jest znikome.

Niestety z tego co się dowiedziałem od lekarza to stożek zaczyna pękać więc
nie jest to taka prosta sprawa :-(
A jeżeli już rozmawiamy o lekarzach -kwalifikatorach :-) tzn tych co dają
skierowanie na przeszczep to jaka jest zazwyczaj droga ?

Czy mogę zgłosić się bezpośrednio np. do Klinicznego Szpitala Okulistycznego
w Warszawie na badanie ? czy powinienem udać się do swojego lekarza 1-go
kontaktu a potem skierowanie........

7. Data: 2003-09-10 06:33:07

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bjmcu3$pmp$...@n...news.tpi.pl,
Telesfor <p...@t...pl>:

> Czy mogę zgłosić się bezpośrednio np. do Klinicznego Szpitala
> Okulistycznego w Warszawie na badanie ? czy powinienem udać się do
> swojego lekarza 1-go kontaktu a potem skierowanie........

Moze zadzwon i sie zapytaj, jaka jest procedura przyjecia:
rejestracja: 6185556
centrala: 6188485
sekretariat: 6186353

--
Robert

8. Data: 2003-09-10 07:24:22

Od: "Maseł" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przeszczepowi aby go skorygować? [...]
> Za wszelkie informacje będę niewymownie wdzięczny

Nie wiem czy jeszcze dziala:
Tu tez cos znajdziesz:
http://www.soczewki.infocentrum.com/

I tradycyjnie odsylam na swoje www (co nieco dla majacych problemy z oczami
tam znajdziesz):
http://www.cs.put.poznan.pl/mmasewicz/?x=ulubione/in
dex.php

Oraz do dobrego okulisty, zeby z nim podyskutowac o tym co wyczytales w
sieci.

Pozdro

Maseł

--
www: http://www.cs.put.poznan.pl/mmasewicz WAP: http://wapgate.pl/masel
ICQ uin: 21361289 gadu-gadu: 3962

9. Data: 2003-09-10 22:38:17

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> rogowki? to chyba nie za czesta procedura?
> Robert

Te procedure stosuja Katowice i z niezlym efektem. Dokladnie tak jak piszesz
stosuje sie laser na peryferie rogowki. Przy stozku Klinika w Katowicach
robi to dosc czesto.

casus

10. Data: 2003-09-10 22:40:59

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Okulistycznego
> w Warszawie na badanie ? czy powinienem udać się do swojego lekarza 1-go

Pytanie jak zinterpretowac Twoje stwierdzenie: zaczyna pekac. Generalnie
przy stozku sa widoczne pekniecia rogowki ( tzn jej czesci ). Jezeli
dochodzi juz do perforacji, to mysle ze Twoj okulista powinien sie mocno
pospieszyc ze skierowaniem do przeszczepu. Chyba, ze mial na mysli drobne
pekniecia, wiec wtedy moze soczewka twarda lub laser.
Procedura jest taka, ze prowadzacy okulista wystawia skierowanie do kliniki,
a tam po badaniach kwalifikacyjnych dowiesz sie reszte.

casus

Rodzaje błony dziewiczej
badania przez zastosowaniem tabletek
stan zapalny mięśni