Re: Sufit drewniany czy Teriva ?

From: "na102" <g...@P...FM>
Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
Subject: Re: Sufit drewniany czy Teriva ?
Date: Wed, 11 Aug 2010 09:47:51 +0200

Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
news:i3sgdd$6b4$1@inews.gazeta.pl...

> Czy sufit drewniany w poddaszu użytkowym jest naprawdę złym pomysłem ?
> Z jak dużą różnicą w cenie musiałbym się liczyć jakbym nie chciał sufitu
> drewnianego a zamiast tego zażyczył bym sobie sufit betonowy (teriva) ?
Nie jest złym pomysłem jeżeli jest dobrze wykonany ale przy takim wykonaniu
nie będzie tańszy.Pytanie czy możesz dać strop betonowy ,bo jeżeli projekt
został zmieniony pod konstrukcje drewnianą to dla zmniejszenia kosztów mogły
być zmienione ściany i może się okazać że ich nośność jest zbyt mała.
Ja proponuje Ci spojrzeć na to z innego punktu a mianowicie bezpieczeństwa,
żeby zapewnić odporność ogniową REI30 czyli masz 30 minut na opuszczenie
budynku (przy pozarze w nocy to nie jest dużo )musiałbyś zastosować
odpowiednią konstrukcje rusztu +wełna mineralna i okładzine z GKF 2x12,5
przy pojedyńczej uzyskasz EI15 i nie uzyskasz R-nośnośći ogniowej .Teraz
weź się zapytaj wykonawcy jak będzie robił strop i jaka płytę zastosuje
(miedzy GK a GKF różnica w cenie to 12zł) i będziesz wiedział dlaczego u
nich wyszło to tak tanio.Dla porównania Teriva z 15mm tynkiem cementowo
wapiennym ma REI60.
Ze względu na to że swój dom budowałem sam, wybrałem projekt oparty na
wiązarach dachowych i koszt sufitu przy REI30 na tamtą chwile był na
porównywalnym poziomie z Terivą.