Super błyszcząca polewa (P)

1. Data: 2003-03-17 20:26:12

Temat: Super błyszcząca polewa (P)
Od: "Akulka " <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Ktoś pytał, a teraz nie moge znależć posta, więc odpowiadam w nowym

Jeśli chodzi o super polewę, to serdecznie polecam polewę z jajem. Mam ten
przepis jeszcze z czasów komuny &#8211; znaleziony w jakiejś gazecie. Jest świetna,
bo dokładnie ma zmieszane wszelkie składniki (jajo super je wiąże) i cudownie
błyszczy, niczym tafla lodu na placku. Aż żal go kroić..
Jeśli boisz się salmonelli, to sparz jajo wrzątkiem. Ja się tam nie obawiam,
bo jaja kupuję nie w marketach, ale małym zaprzyjaźnionym sklepiku &#8211; (są
duże, żółte jak słoneczko w środku i często dwużółtkowe).

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
POLEWA WEDŁUG OLI

Składniki na 14-18 porcji ciasta:
1\2 masła roślinnego, 2 łyżki cukru pudru, 3 łyżki kakao, 1 jajo

Rozpuścić w garnuszku masło, dodać kakao, cukier i podgrzać mocno, ale nie
zagotować. Zdjąć z ognia i mieszać, aż masa przestygnie. Wbić jajo i jeszcze
raz wymieszać. Polewa jest ładnie szklista.
P.S. Pierwszy raz gdy wbiłam jajo, to się przeraziłam, bo zrobiły mi się
gluty i wszystkie składniki się pooddzielały :), ale nie panikuj, kilka
energicznych wymachów łyżką w garnuszku i promieniejesz na widok uzyskanego
efektu.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Pamiętaj też o tym, że:
Aby polewa czekoladowa lub lukrowa łatwo się rozsmarowywała i miała gładką
powierzchnię nóż, którym będziemy ją rozprowadzać, należy przez chwilę
potrzymać pod strumieniem zimnej wody.
Aby polewa nie pękała w W czasie krojenia tortu, w trakcie rozpuszczania
polewy wlej do niej 1-2 łyżki jogurtu i dokładnie wymieszaj
Gdy rozpuszczamy czekoladę natomiast na polewę, to musimy uważać, aby jej nie
przegrzać, dlatego nie róbmy tego na gazie, tylko najlepiej na parze, ale
garnek z wodą powinien gotować się łagodnie na małym ogniu. To ważne, bo
przegrzana czekolada nie zachowuje połysku.
A jeśli chcesz wymieszać polewę z kawą rozpuszczalną, to lekko ją rozpuść w
ociupinie wody, bo w tłuszczu się ona raczej nie rozpuszcza &#8211; sprawdzone.
Jest pyszna nawet wtedy, ale chrebeścim w zębach &#8211; efekt piasku.

Pozdrawiam serdecznie, Akulka

1. Data: 2003-03-17 21:20:49

Temat: Re: Super błyszcząca polewa (P)
Od: "flybee" <f...@r...nweveoewstrerrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Akulka " <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Jeśli boisz się salmonelli, to sparz jajo wrzątkiem

A ja słyszałam, że Salmonella enteritidis jeśli się znajduje w jajku to nie
tylko na skorupce ale i we wnętrzu (żółtko). Kiedyś wnętrze jajka uważane
było za bakteriologicznie czyste i za wystarczający środek bezpieczeństwa
uznawano dokładne mycie skorupek.

Pozdrowienia flybee.

[OT] Nie kuchnia, nie lodowka, tylko pralka
Ktokolwiek wie . . . .
kuchnia - fronty matowe czy blyszczace?
gdzie kupić saletrę?
Dzik ?