Suszenie grzybów na termoobiegu

1. Data: 2004-09-15 06:51:05

Temat: Suszenie grzybów na termoobiegu
Od: "Marek MAX Marecki" <m...@A...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Sezon grzybowy w pełni więc stąd pytanie: Suszył ktoś już grzyby na
termoobiegu? Jak najlepiej ustawić piekarnik (temperatura, grzałka)? I czy
drzwiczki powinny być uchylone czy nie?

Pozdrawiam
Marek

1. Data: 2004-09-15 07:12:36

Temat: Re: Suszenie grzybów na termoobiegu
Od: "ktosia" <k...@U...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek MAX Marecki" <m...@A...o2.pl> napisał w
wiadomości news:ci8ouu$h0u$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam,
> Sezon grzybowy w pełni więc stąd pytanie: Suszył ktoś już grzyby na
> termoobiegu? Jak najlepiej ustawić piekarnik (temperatura, grzałka)? I czy
> drzwiczki powinny być uchylone czy nie?
Nie mam termoobiegu w moim piekarniku, ale moja matka ma i ma taka funkcje,
dzieki ktorej powietrze z piekarnika moze sobie uciekac przez specjalne
wyloty na plycie kuchenki, Jesli tak jest z Twoim piekarnikiem, to na pewno
nie musisz zostawiac uchylonych drzwiczek w czasie suszenia. nadmiar wilgoci
ucieknie przez te wyloty.
A temperatura to max 100 st C

Ktoska

*Staram sie nie popelniac bledow ortograficznych, ani literowek. Jestem
niedoskonala, roztragniona dyslektyczka i pomio tych staran zdarzaja mi sie
gafy*

1. Data: 2004-09-15 07:30:11

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Sezon grzybowy w pełni więc stąd pytanie: Suszył ktoś już grzyby na
> termoobiegu? Jak najlepiej ustawić piekarnik (temperatura, grzałka)? I

Najlepiej ułożyć na kratce i temp. 40-50*C max 70*C i drzwiczki
uchylone.
Im dłużej suszysz i w niższej temp. tym dla grzybów lepiej.
Zamkniecie drzwiczek spowoduje, ze grzyby zaczną się pocić.
Nic nie zastąpi sznurka i kuchni węglowej.
;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

---
List wolny od wirusów.

1. Data: 2004-09-15 07:55:46

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marek MAX Marecki napisał:

> Sezon grzybowy w pełni więc stąd pytanie: Suszył ktoś już grzyby na
> termoobiegu? Jak najlepiej ustawić piekarnik (temperatura, grzałka)? I czy
> drzwiczki powinny być uchylone czy nie?

Początkowo daję temp. 70 stopni, bez termoobiegu, drzwiczki uchylone,
jak się trochę zmarszczą (następnego dnia) - 50 stopni i termoobieg.
Sprawdza sie.
--
pa, BasiaBjk

1. Data: 2004-09-15 08:08:35

Od: "Marek MAX Marecki" <m...@A...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Im dłużej suszysz i w niższej temp. tym dla grzybów lepiej.
Lepiej to znaczy, że zachowują bardziej jakieś swoje walory odżywcze czy też
zapachowo/smakowe?

> Zamkniecie drzwiczek spowoduje, ze grzyby zaczną się pocić.
Właśnie u mnie na początku pociły się nieco, ale jak mają dużo wody w sobie
to chyba normalne?

> Nic nie zastąpi sznurka i kuchni węglowej.
Hehe, jak byłem mały to mieliśmy taką kuchnię "JAWOR FMW" czy jakoś tak,
kiedyś suszyliśmy grzyby albo drewno w duchówce. Ja myślałem że jak
drzwiczki zamknę to szybciej się ususzy, nawet otworzyłem taką wajchę do
nagrzewania duchówki z boku kuchenki i....skończyło się na szczęście tylko
zadymą jak na meczu po strzeleniu gola...Eh podpłomyki - to były czasy
Pozdrawiam
Marek

1. Data: 2004-09-15 08:18:46

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marek MAX Marecki" <m...@A...o2.pl> writes:

> Sezon grzybowy w pełni więc stąd pytanie: Suszył ktoś już grzyby na
> termoobiegu? Jak najlepiej ustawić piekarnik (temperatura, grzałka)?
> I czy drzwiczki powinny być uchylone czy nie?

Ja wlasnie suszylem. Polozylem na takich jednorazowych tackach do
grilowania, jedna tacke na kratke, druga na blache (bo wiecej kratek
nie mam 8-) ), uchylone drzwiczki i termoobieg 70 stopni, a "w drugiej
sesji" nastepnego dnia dalem 80 stopni. Od czasu do czasu obracalem i
zamienialem tacki. I wyszly bardzo ladne na obydwu tackach, ale nie
upieram sie, ze to sa najlepsze temperatury i w ogole warunki. Na
pewno nie mozna dac za wysokiej temperatury, bo maja sie suszyc, a nie
gotowac...

MJ

1. Data: 2004-09-15 08:41:07

Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 15 Sep 2004 10:08:35 +0200, Waćpanna lub Waćpan *Marek MAX
Marecki*, w wiadomości news:<news:ci8tg2$ej5$1@nemesis.news.tpi.pl> zawarł,
co następuje:

> Lepiej to znaczy, że zachowują bardziej jakieś swoje walory odżywcze czy też
> zapachowo/smakowe?

O tym pierwszym trudno mówić w przypadku grzybów... ;)
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

1. Data: 2004-09-15 10:03:16

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ti`Ana" <yennefer12*antyspam*@go2.pl>
> Marecki*, w wiadomości news:<news:ci8tg2$ej5$1@nemesis.news.tpi.pl>
zawarł,

Dokładnie to i to :-)

> O tym pierwszym trudno mówić w przypadku grzybów... ;)

Poza odżywczymi walorami sa grzyby, które maja duże walory lecznicze i
nie tylko.
Medycyna ludowa wie coś o tym.
;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

---
List wolny od wirusów.

1. Data: 2004-09-15 10:07:46

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik JerzyN napisał:

> Poza odżywczymi walorami sa grzyby, które maja duże walory lecznicze i
> nie tylko.

Szczególnie "nie tylko" - w Gorcach zatrzęsienie owych grzybków
widziałam niedawno :)
--
pa, BBjk

1. Data: 2004-09-16 12:39:38

Od: Boguslaw kempny <k...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek MAX Marecki wrote:
> [...]
> Sezon grzybowy w pełni więc stąd pytanie: Suszył ktoś już grzyby na
> termoobiegu? Jak najlepiej ustawić piekarnik (temperatura, grzałka)? I czy

A ja susze zwykla suszarka do wlosow. Na tacke, suszarka w odleglosci
okolo pol metra i za dwie - trzy godziny sa gotowe. Na pewno nigdy sie
nie przypala -))

BK

oscypki
do Sowy-bosssski sos