Swiateczne jajeczka

1. Data: 2001-03-22 10:31:38

Temat: Swiateczne jajeczka
Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy znacie jakies przepisy na dania jajeczne /inne niz jajecznica/
smaczne i ladnie wygladajace na swiatecznym stole?
Dla scislosci, interesuja mnie potrawy bezmiesne i bezrybne
(czesto za bezmiesna uwazana jest pasta z sardynek czy lososia, dlatego to
pisze).

Z gory serdeczne dzieki
Basia

1. Data: 2001-03-22 11:06:11

Temat: Re: Swiateczne jajeczka
Od: "Monika Bacińska-Wojewódka" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Dla scislosci, interesuja mnie potrawy bezmiesne i bezrybne
> (czesto za bezmiesna uwazana jest pasta z sardynek czy lososia, dlatego to

Jajka faszerowane. Mnaim mniam mniam....

:-) Monika

1. Data: 2001-03-22 11:10:02

Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

A salatka z jajek (moja ulubbiona)
1. jajka
2. groszek konserwowy
3. cebula (krojona w kostke)
4. jablko (krojone w kostke)
5. sol, pieprz.

Salatka powinna byc raczej "luzna" ale wyglada ladnie i smakuje wspaniale.

1. Data: 2001-03-22 11:24:07

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "{Wilma}" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> 5. sol, pieprz.
>
> Salatka powinna byc raczej "luzna" ale wyglada ladnie i smakuje wspaniale.

Czy jest tu dodatek jakiegos sosu (np. majonezu) ?

Basia

1. Data: 2001-03-22 11:40:53

Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

:
: Czy jest tu dodatek jakiegos sosu (np. majonezu) ?
:
: Basia

Ups. Sorki. Tak to jest jak sie pisze z glowy. Oczywiscie daje majonez, ale aby
uzyskac luzniejsza konsystencje, dodaje tez troche kwasnej smietany.

roztargniona Wilma

1. Data: 2001-03-22 11:45:26

Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A salatka z jajek (moja ulubbiona)
> 1. jajka
> 2. groszek konserwowy
> 3. cebula (krojona w kostke)
> 4. jablko (krojone w kostke)
> 5. sol, pieprz.
>
> Salatka powinna byc raczej "luzna" ale wyglada ladnie i smakuje
wspaniale.

> A sosu nie dajesz??
pozdr.Alex

1. Data: 2001-03-22 11:45:41

Od: "Sorel" <k...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Dla scislosci, interesuja mnie potrawy bezmiesne i bezrybne
> (czesto za bezmiesna uwazana jest pasta z sardynek czy lososia,

Zawsze w Wielkanoc przypomina mi się rysunek Andrzeja Mleczki: kilku
"dzikusów" stoi wokół szamana (?), który mówi: Za Wielką Wodą żyje
plemię, które maluje sobie jajka.

To tylko tak, sztoby razgawor paddzierżyć...

S.

1. Data: 2001-03-22 11:48:10

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika Bacińska-Wojewódka <m...@p...pl> wrote in message
> Użytkownik "Barbara" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Jajka faszerowane. Mnaim mniam mniam....

Ja w zeszlym roku przygotowalam talerz (dosc duzy) faszerowanych jajek.
Gotujesz powiedzmy 6 jajek, przekrawasz na polowki, wyjmujesz zoltka. Bialka
na razie odkladasz, z zoltek przygotowujesz 3 rodzaje nadzienia:
1. 2 zoltka + koncentrat pomidorowy
2. 2 zoltka + troche majonezu+curry i kurkuma
3. 2 zoltka + sporo zieleniny (szczypiorek, rzezucha, pietrucha - co tam
masz)+majonez do zlepienia calosci.
Tymi masami nadziewasz bialka i ukladasz na talerzu na lisciach salaty, do
tego do dekoracji paski papryki, natka, rzodkiewki, plasterki ogorka.
Wyglada super - bardzo kolorowo, wiosennie i apetycznie.
Smacznego
Asia

1. Data: 2001-03-22 11:57:19

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

Jaja ugotowac na twardo. Meskim , zdecydowanym ruchem, nozem
najlepiej w zabki, przepilowac jaja na pol, wzdluz.
Wyjac wszystko, posiekac, dodac troszke masla, duzo drobniutko
posiekanej cebulki, szczypiorku i pietruszki. Posolic popieprzyc.
Zaladowaz jaja rowno do brzegu przecietej skorupki (zeby
wygladalo jak przed wypatroszeniem).
Na talerzyku drobniutka bulka tarta (moze byc z czyms...). Kazda
jajeczna polowke przytknac do tego, zeby wierzch byl ubulczony
troche. Smazyc najlepiej na masle, az sie bulka zarumieni ladnie
(kwestia gustu, co to znaczy "ladnie" - ja lubie prawie na
czarno!!!). Na polmisku wyglada ladnie tym zrumieniomy w gore z
odrobina zieleni i cebulka przeblyskujaca.
Moze byc na cieplo lub zimno. Wyjadac elegancko ze skorup.

Wersja miesna jest ze wszystkim, co kto chce (szynka, wedzonka,
resztka pieczeni, byleby byla cebuka i zielenina)

Krysia, ktora sobie narobila apetytu...
K.T. - starannie opakowana

http://www.newsfeeds.com - The #1 Newsgroup Service in the World!
-----== Over 80,000 Newsgroups - 16 Different Servers! =-----

1. Data: 2001-03-22 12:06:15

Od: "Monika Bacińska-Wojewódka" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "asia" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
Bialka
> na razie odkladasz, z zoltek przygotowujesz 3 rodzaje nadzienia:

Ja robie zupelnie inaczej (tzn. dotychczas zazwyczaj robila moja Mama, ja
tylko asystowalam, wiec moge co nieco pokrecic): jajka gotuje na twardo,
dziele na pol wzdluz, wydlubuje cale polowki jajek, to co wydlubane siekam z
zielenina, zwlaszcza szczypiorkiem, sol, pieprz, o ile dobrze pamietam to
miesza sie to z 1 jajkiem surowym (zeby sie potem zwiazalo), nadziewa sie
skorupki, na to bulka tarta i przysmaza na patelni. Mozna podawac cieple
(jak u mojej Mamy) albo zimne (u mojej Tesciowej).

Smacznego, :-) Monika

moje urodziny z kuchnia bawarska !!!
prazona celula
Kuchnia z płytą ceramioczną..