Świąteczne wspomnienia...

11. Data: 2011-01-03 18:17:28

Temat: Re: Świąteczne wspomnienia...
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 3 Jan 2011 09:47:37 -0800 (PST), JaMyszka napisał(a):

> Umówmy się, że każda gospodyni inaczej gotuje tę potrawę. I mnie to
> bawi, gdy zapraszana jestem do zjedzenia bigosu, a jem kapustę z
> kiełbasą lub mięso z kapustą.

O, tio, tio.

> To co? Mam reklamować? Hehehee... Ale
> dość długo trwało, nim się wyuczyłam nie reagować śliniankami na hasło
> "bigos" (no bo przecież tylko ja gotuję bigos... hehehee...)
> BTW W moim koniecznie musi być jeszcze przecier pomidorowy

Troszeczkę, błagam, tylko troszeczkę.

> musztarda;p

O, ciekawe. Ale skoro do ryby po grecku ją daję obowiązkowo, to spróbuję i
do bigosu.

> Aha - i kiedyś lokator mi powiedział, że jakby jego mama tak długo
> gotowała bigos jak ja gotuję, to do świąt już by go nie było.

A myślisz, że łatwo mi przychodzi obrona garnka z bigosem, zanim bigos
dostatecznie "dojrzeje"?
A gotowanie bigosu trwa u mnie niemal codziennie, az do jego ostatniej
porcji - najpierw 5 dni przed świętami, potem całe swięta dodawanie esencji
mięsnych i przesmażanie, az wreszcie eliksir zwany w tym stanie skromnie
"bigosem" nagle się kończy w apogeum smaku...

12. Data: 2011-01-03 18:18:46

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

JaMyszka wrote:

> Aha - i kiedyś lokator mi powiedział, że jakby jego mama tak długo
> gotowała bigos jak ja gotuję, to do świąt już by go nie było.

To tylko kwestia odpowiedniego garnka;-)
Ja gotuję w takim, że wystarcza.
J.

13. Data: 2011-01-03 18:25:43

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 03 Jan 2011 19:18:46 +0100, krys napisał(a):

> To tylko kwestia odpowiedniego garnka;-)
> Ja gotuję w takim, że wystarcza.
> J.

Mój "garnek bigosowy" ma chyba z 14 litrów albo więcej :-)

14. Data: 2011-01-03 18:36:31

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mój "garnek bigosowy" ma chyba z 14 litrów albo więcej :-)

Taki to ja uzywam do zwykłego kapuśniaku z kiszonej kapusty...

15. Data: 2011-01-03 18:47:48

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 3 Sty, 19:17, Ikselka wrote:
> Troszeczk , b agam, tylko troszeczk .

Oczywiście, tylko do pomalowania tłuszczyku na złoto.

> O, ciekawe. Ale skoro do ryby po grecku j daj obowi zkowo, to spr buj i
> do bigosu.

Też dla koloru! By kapusta była taka... no, wiesz... bigosowa ;p
2 łyżki, nie więcej.

> [...]
> porcji - najpierw 5 dni przed wi tami, potem ca e swi ta dodawanie esencji
> mi snych i przesma anie, az wreszcie eliksir zwany w tym stanie skromnie
> "bigosem" nagle si ko czy w apogeum smaku...

I tu Cię mam! Już nie dostaję ślinotoku czytając Twoje posty, ha!
:)

--
Pozdrawiam :)
JM

16. Data: 2011-01-03 18:48:38

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Mój "garnek bigosowy" ma chyba z 14 litrów albo więcej :-)

No, to wystarcza;-)
J.

17. Data: 2011-01-03 18:59:53

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 3 Sty, 19:18, krys wrote:
> To tylko kwestia odpowiedniego garnka;-)
> Ja gotuj w takim, e wystarcza.

Rozumiem, że po prostu widzisz, jak wygotowywuje się potrawa;)

PS
Robiłam karkówkę "całonocną" - do 2 kg mięsa dodałam 1 litr soku
jabłkowego. Po 8 godzinach pieczenia (80 st) miałam półtora litra sosu/
wywaru.

18. Data: 2011-01-03 19:03:07

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

JaMyszka wrote:

> Rozumiem, że po prostu widzisz, jak wygotowywuje się potrawa;)

Doświadczenie mnie nauczyło, że bigos strasznie się wygotowuje;-)
J.

19. Data: 2011-01-03 20:09:34

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 03 Jan 2011 19:48:38 +0100, krys napisał(a):

> No, to wystarcza;-)
> J.

Od biedy!
:-)

20. Data: 2011-01-03 20:10:06

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 03 Jan 2011 20:03:07 +0100, krys napisał(a):

> Doświadczenie mnie nauczyło, że bigos strasznie się wygotowuje;-)
> J.

He he :-)

Patelnie ceramiczne
GOLABKI...