Re: Swiateczny spam... ;-)

From: "Saulo" <d...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Swiateczny spam... ;-)
Date: Sat, 22 Dec 2001 02:29:13 +0100

"Wilczek" <w...@i...com> wrote in message
news:a00mom$nb8$1@korweta.task.gda.pl...

[cut]
> Swieta staja sie ceremonia, trzeba kupic prezenty... trzeba
> zrobic pierogi, trzeba wyslac kartki, trzeba przelamac sie
> oplatkiem skadajac zyczenia, ktorych tresc od poczatku do konca
> jest znana...

Ale także 'można', ale także 'chcę' - albo nie :-)
Co do życzeń, patrz niżej.

> Tym samym wiec nie skladam zyczen... mimo ze chcialbym aby wielu
> z Was moglo cieszyc sie z kadego dnia, zylo 100 lat, znalazlo
> milosc swego zycia, samochod swych marzen i bawilo sie w noc
> sylwestrowa do bialego rana a nie do np. godziny 19-nastej ;-)

Złóż chociaż szczere życzenia poszczególnym osobom, które lubisz (jeśli
takie istnieją :) - już one sobie dopowiedzą niewerbalizm :-)

> Czy to wszystko staje sie prawdziwsze kiedy dopiszemy jeszcze
> jeden adres e-mail to listy odbiorcow?

Nie. :-)

A w ogóle to bliskie mi są Twoje dylematy, ale chyba już je dla siebie
rozwiązałem parę lat temu:

- nie robię niczego wbrew sobie;
- jeśli wpasowuję się w część schematu, to tylko dlatego, że sam tak chcę;
- tam gdzie 'non possumus', tam 'non possumus' - msze nie dla mnie,
składanie nieszczerych i stereotypowych życzeń nie dla mnie, wolę nie
powiedzieć nic, niż powiedzieć coś, w co nie wierzę;
- święta są nie tylko dla mnie, ja w święta nie jestem tylko dla siebie,
więc robię, co mogę, żeby nie zepsuć ich innym zbyt ortodoksyjnym
nonkonformizmem:-)

> --
> -=Pozdrowionka=-
>
> Wilczek