Re: Syndrom ateusza

From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.psychologia,pl.soc.religia
Subject: Re: Syndrom ateusza
Date: Wed, 5 Mar 2008 07:43:19 -0600

"Chiron" <eleuzis@nospam_polbox.com> wrote in message
news:fqlrkv$tgp$1@node1.news.atman.pl...

news:fqjq62.n4o.0@poczta.onet.pl...

> Ale od czego stare, usenetowe znajomości.
> Wierzę więc, że mi wyjaśnisz, na czym polega?

Zaraz po tym jak Ty mi odpowiesz na zalegle pytania
ktore ja Ci zadalem.

Cię prowadzi. I nie oczekuj niczego w zamian.
wokół miłość. Może nawet Ty w ramach takiego

Mogę podać oczywiście żywoty świętych- no dobrze,

> powiedz- niczym nie ryzykujesz. Masz eksperyment, który sam możesz wykonać: dawanie
miłości. Boisz się czegoś, że go odrzucasz? Co
> konkretnie masz przeciw temu eksperymentowi?

Mam tylko jedno przeciw: brak jakiejkolwiek przeslanki ze to dziala.

> Zaraz, zaraz- to ja czegoś nie rozumiem: masz definicje- nie ma w nich racjonalnego
wytłumaczenia moralności. Mogę Ci zapodać
> definicję miłości- i tam racjonalizmu nie znajdziesz. A stwierdziłeś, że możesz
takie racjonalne tłumaczenie tych pojęć podać. No
> to prosiłbym Ciebie o to...

Nie mylisz przypadkiem racjonalnego uzasadnienia dla ISTNIENIA moralnosci
z definicja moralnosci? Definicja moralnosci to zbior regul co dobre a co
zle - tyle. Istnienie takich zbiorow regul ma uzasadnienie w RACJONALNYM
podejsciu do zycia w spoleczenstwie. Gdyby czlowiek zyl sam na bezludnej
wyspie to nie byloby potrzeby na wprowadzanie moralnosci i uzgadnianie
jej z reszta mieszkancow wyspy. Sam by sobie podejmowal decyzje dla siebie.
Ale zyjemy w polaczonej sieci zwiazkow miedzyludzkich i potrzeba moralnosci
jest potrzeba wyjatkowo racjonalna abysmy nie zyli w chaosie, dzungli.

> no tak...swoją drogą- rozważam to, naprawdę. Tylko jeszcze one muszą się zgodzić.
Tylko- po co Ci to?

Mam ja juz swoje powody. Niech Cie o to glowa nie boli.