Syndrom ateusza

71. Data: 2008-03-05 18:44:57

Temat: Re: Syndrom ateusza
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <fqmpjl$jdc$1@mx1.internetia.pl>,
"eS-Q" <es-q@gazeta./ciach/.pl> wrote:

> a tym ze już w chwili narodzin wpaja im się nienaturalny pogląd na świat.
> wpaja im się w czysty umysłu BREDNIE o jakimś mzimu.

Tzn. według Ciebie przez akt chrztu cokolwiek się niemowlakowi wpaja w
umysł?

> Bez ich wiedzy, zgody. polewa się głowki soloną woda i uważa się ich za
> swoich

Uważa się za swoich zazwyczaj już uprzednio i akt chrztu jest raczej
tego wyrazem i rezultatem, nie przyczyną.

Władysław

72. Data: 2008-03-05 18:57:33

Od: "eS-Q" <es-q@gazeta./ciach/.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tzn. według Ciebie przez akt chrztu cokolwiek się niemowlakowi wpaja w
> umysł?

Hmmm akt chrzu to tylko polanie głowy soloną woda.... to nic nie daje ,
ale już od tej pory klechostwo uważa go za swojego.
Już ma zapewnionyą forsę z róznych innych solonych imprez do końca życia..
No cghybaże zmądrzeje i zrezygnuje z tych czarów gdy dorośnie.

j.w.

73. Data: 2008-03-05 20:10:55

Od: "Chiron" <eleuzis@no_spam.polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

> "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> wrote in message

> Widzisz Chiron? Nie tylko ja sie z Twoich pomyslow smieje.
To prawda. Nie tylko Ty. No i? Jakieś wnioski?

> Chiron tego nie widzi - on nie wie jak dziala nauka.

To jak bedzie? Powiesz mi- czy nie?

Chiron

74. Data: 2008-03-05 20:38:33

Od: "Chiron" <eleuzis@no_spam.polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

> "Chiron" <eleuzis@nospam_polbox.com> wrote in message

> Zaraz po tym jak Ty mi odpowiesz na zalegle pytania
> ktore ja Ci zadalem.

Po co tak warunkujesz?! Nie było krzty złośliwości w moim braku odpowiedzi.
Ba! Tłumaczyłem Ci, dlaczego nie odpowiadam: po prostu, nie potrafiłem tego
wytłumaczyć Tobie. Wiesz- odniosłem takie wrażenie, jakbym był w "Krainie
Ślepców" Wellsa, z tą różnicą, że bohater na twierdzenia : "wiem, no bo
widzę..." uzyskiwał odpowiedzi: "nie ma czegoś takiego, jak widzę", ja na
twierdzenia: "wiem, bo czuję" dostawałem odpowiedź: "nie ma czegoś takiego
jak czuję!" Kiedyś dałem Ci IMHO dobry przykład: ja nie potrafię uruchomić
skrzypiec, jednakże nie twierdzę, że to niemożliwe (osobiście uwielbiam
skrzypce). Ty nie potrafisz uruchomić różdżki- jednakże ja potrafię. Znam
ludzi, którzy potrafią się nią sprawnie posługiwać. ty natomiast twierdzisz-
tylko dlatego, że sam nie umiesz, że to niemożliwe.

> Mam tylko jedno przeciw: brak jakiejkolwiek przeslanki ze to dziala.

PSZEMOLU! Ja Ci mówię, że działa. Jeśli chcesz- na tym forum mogę znaleźć
jeszcze kilka osób podzielających moją wiarę. No to co Ci zależy? Boisz się
czego konkretnie? Przecież- nie tracisz nic, a możesz tylko zyskać. Przecież
to dobra metodologia: nawet, jak nie rozumiesz czegoś, a chcesz się tego
nauczyć- po prostu idź za tymi, którzy tak robią. Wtedy pewno zrozumiesz-
czemu nie. No to jak?

> [...]
> z definicja moralnosci? Definicja moralnosci to zbior regul co dobre a co
> zle - tyle. Istnienie takich zbiorow regul ma uzasadnienie w RACJONALNYM
> podejsciu do zycia w spoleczenstwie. Gdyby czlowiek zyl sam na bezludnej
> wyspie to nie byloby potrzeby na wprowadzanie moralnosci i uzgadnianie
> jej z reszta mieszkancow wyspy. Sam by sobie podejmowal decyzje dla
> siebie.
> Ale zyjemy w polaczonej sieci zwiazkow miedzyludzkich i potrzeba
> moralnosci
> jest potrzeba wyjatkowo racjonalna abysmy nie zyli w chaosie, dzungli.

To jedna strona. Jest to rzeczywiście racjonalne wytłumaczenie moralności.
Jednostronne- no ale racjonalne.Inny wątek, którego pod uwagę nie wziąłeś:
człowiek mieszka na samotnej wyspie- oddaje się sodomii, obdziera z
przyjemnością zwierzęta ze skóry. Jest to niemoralne, ale racjonalnie tego
nie wyjaśnisz.Z tego, co napisałeś- nie ma innych ludzi, no to wszystko ok.
Ja jednak różnicę widzę ogromną. Podobnie pewno będzie z miłością.

>>> p.s. gdzie kontakty do osob ktore zmienily zdanie w rozmowie z Toba? NIE

> Mam ja juz swoje powody. Niech Cie o to glowa nie boli.

Jednakże- oni też muszą się zgodzić. Poza tym: forma kontaktu.

Chiron

75. Data: 2008-03-06 05:38:37

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> różdżki- jednakże ja potrafię. Znam ludzi, którzy potrafią się nią sprawnie
posługiwać. ty natomiast twierdzisz- tylko dlatego, że

Ja tez nie umiem Ci na niusach wytlumaczyc jak dziala nauka...
Trzeba bylo chodzic do szkoly to dowiedzialbys sie.

Co do rozdzki -- wielu probowalo udowodnic ze to dziala, i co?
I nie dziala. Slyszales o nagrodzie Randiego? O metodzie naukowej?

> [...]
> nie rozumiesz czegoś, a chcesz się tego nauczyć- po prostu idź za tymi, którzy tak
robią. Wtedy pewno zrozumiesz- czemu nie. No to

Nie jestes osoba dla mnie wiarygodna. To, ze Ty mowisz ze dziala
porownuje z tym co mowisz o rozdzkarstwie i wyciagam wniosek: nie dziala.
Jestes wiec niewiarygodny.

> To jedna strona. Jest to rzeczywiście racjonalne wytłumaczenie moralności.
Jednostronne- no ale racjonalne.

W jakim sensie jednostronne?

> [...]
co napisałeś- nie ma innych ludzi, no to
> wszystko ok. Ja jednak różnicę widzę ogromną. Podobnie pewno będzie z miłością.

Jesli czlowiek mieszka sam na samotnej wyspie to nie ma sensu
mowic o moralnosci bo ona dotyczy regul zycia w spoleczenstwie.

A tak w ogole to co widzisz niemoralnego w odzieraniu zwierzat ze skory?

Telefon bylby OK.

76. Data: 2008-03-06 05:39:57

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> To prawda. Nie tylko Ty. No i? Jakieś wnioski?

Moze kiedys przejrzysz na oczy i zrozumiesz ze pleciesz bzdury...

> To jak bedzie? Powiesz mi- czy nie?

Rzuc sobie w google takie haslo: metoda naukowa.
I powiedz mi co o tym myslisz :-)

77. Data: 2008-03-06 05:49:24

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> A w czym im to szkodzi?

Jest to integralna czescia prania mozgu.
Potem stajesz sie starszy i dowiadujesz sie, ze juz
za pozno - jestes czlonkiem owczarni bozej :-)
Metoda psychologiczna obliczona na przekonanie Cie
abys pozostal w klanie - cos jak z umowa w Canal+:
jak nic nie zrobisz to Ci przedluza umowe, musisz
aktywnie sie z kosciola wypisac bo inaczej bedziesz
figurowal w kartotekach jako czarny.

> Więc jak wiek jest według Ciebie odpowiedni dla rozpoczęcia nauki
> religii?

Po pierwsze - dzieci nie sa uczone religii lecz sa poddawane
propagandzie katolickiej. Wedlug mnie religie nalezy zastapic
nauka o religioznawstwie i na tym przedmiocie uczen powinien
poznawac podstawy wielu roznych religii swiata. Podstawy te
powinny byc prezentowane przez swieckiego nauczyciela, bez
modlitwy rozpoczynajacej lekcje i bez innych metod propagandy.

Po drugie - wiek minimalny powinien byc ustalony przez
porownanie wagi tematycznej do innych pokrewnych przedmiotow:
etyka, filozofia, socjologia. Czy ktos filozofii i etyki
uczy 6 latkow? Nie, ich umysl nie jest wystarczajaco dojrzaly.

To co sie nazywa w Polsce "nauka religii" to zwyczajna
indoktrynacja dokonywana przez ksiedza - pranie mozgow.
To jest moim zdaniem jawna krzywda wyrzadzana dzieciom
przez ich rodzicow.

78. Data: 2008-03-06 07:06:40

Od: "Andrzejek" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> wrote in message

> Jest to integralna czescia prania mozgu.
> Potem stajesz sie starszy i dowiadujesz sie, ze juz
> za pozno(...)

Chrzest niemowląt pokazuje, że religia nie jest i nie może być sprawą
prywatną i że nie wszystko we wszystkim jest takie jak chcemy, żeby było.
Chciałbyś mieć wpływ na cudze dzieci? Nie płodząc swoich? Chrzcząc niemowlę
zobowiązujemy się do jego wychowania w ciągłym kontakcie z religią, jej
prawdami.

(...)
> Po pierwsze - dzieci nie sa uczone religii lecz sa poddawane
> propagandzie katolickiej.

Nie propagandzie, tylko wychowaniu i formacji.

Wedlug mnie religie nalezy zastapic
> nauka o religioznawstwie i na tym przedmiocie uczen powinien
> poznawac podstawy wielu roznych religii swiata. Podstawy te
> powinny byc prezentowane przez swieckiego nauczyciela,

Najlepiej ateistę, co? Rynek wymusi intensyfikację produkcji ateistycznych
mądrali od religii...

bez
> modlitwy rozpoczynajacej lekcje i bez innych metod propagandy.

Propagandy? Modlitwa jest wyrazem podzielania religijnego stosunku do
rzeczywistości, wyznaniem wiary.
Propagandę to uprawiacie wy na psr albo my na jakiejś grupie ateistycznej.

> [...]
> etyka, filozofia, socjologia. Czy ktos filozofii i etyki
> uczy 6 latkow? Nie, ich umysl nie jest wystarczajaco dojrzaly.

Bo religia to nie nauka rachowania tylko taka pogłębiona godzina
wychowawcza. Nie podoba się - dziecka nie posyłać.

> To co sie nazywa w Polsce "nauka religii" to zwyczajna
> indoktrynacja dokonywana przez ksiedza

indoktrynacja czy propaganda? zdecyduj się.

- pranie mozgow.
> To jest moim zdaniem jawna krzywda wyrzadzana dzieciom
> przez ich rodzicow.

Przecież napisałeś że przez księdza?

abc

79. Data: 2008-03-06 08:47:54

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Chcesz dyskutowac, czy udowadniac swoje?
Jako przyklad zla religijnego przedstawiasz mi kobiete ktora je makaron :)
Albo wyprawy krzyzowe, ktore sa szerokim pojeciem.

Czy jestes w stanie zrozumiec co sie dzieje na bliskim wschodzie?
Spokojnie zyjace ludy arabskie staly sie teatrem walki pomiedzy ZSRR a USA.
Kraje te zostaly zdestabilizowane, ostatnio przez USA.
Nastapil chaos, przemoc, zniszczenie.
Ci ludzie sie bronia, a poniewaz zostali pokonani przez
NAJEZDZCE,
probują jeszcze metod ktore im zostały - to sa zamachy.

Czy zdajesz sobie sprawe ze zamachy sa bardzo racjonalne,
z punktu widzenia wojowania? I tych ludzi?
(jedna ofiara zabija kilka + powoduje strach u wroga).
Tej wojny muzułmane nie zaczeli, to oni sa celem ataku.

Umiesz spojrzec SZERZEJ, niz tylko z Twojego punktu widzenia?
Bo ja widze (przepraszam) syndrom ateusza, wlasnie.

======
Komunizm byl i jest ateistyczny a to ze Ci ludzie w jakiejs mierze byli i sa
fanatykami - to jest zgodne z tezą watku
o agresywny ateizmie, czyli syndromie ateusza.
O ironio! ci ludzie zawsze uwzali siebie za CZYSTYCH ateistow,
a nie fanatykow. Tak jak Ty uwarzasz siebie.

Zaloze sie ze sam siebie uwazasz za "czystego" ateiste.
Ja widze syndrom ateusza, zacietrzewienie.

Pozdrawiam,
Duch

80. Data: 2008-03-06 09:35:31

Od: "Chiron" <eleuzis@no_spam.polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> indoktrynacja dokonywana przez ksiedza - pranie mozgow.
> To jest moim zdaniem jawna krzywda wyrzadzana dzieciom

Pszemolu, idziesz dalej niż radośni twórcy Rewolucji Francuskiej. Dalej niż
sam Stalin. No- taki bezkompromisowy, nieprzejednany- i za to Cię lubię:-)

Chiron

Masz cipkę?
Re: Czy syndrom poaborcyjny=psychoza wyrzutów sumienia...
Re: Co ma do zaproponowania ateizm?
Lokata Mojżesza Szota
Hej, jade, ja se jade.