Szczotka do zębów, higiena jamy ustnej...

11. Data: 2006-05-08 07:58:46

Temat: Re: Szczotka do zębów, higiena jamy ustnej...
Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Li" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
news:e3m1l0$6ic$1@news.onet.pl...
> Użytkownik <j...@n...pl> napisał w wiadomości

> Ciekawe, kiedy to ludzie mieli takie zdrowe zęby? Bo było dokładnie
> odwrotnie, jak panna miała wszystkie zęby, nie była garbata i łysa, a oczy
> były osadzone i ustawione właściwie, to uchodziła za piękność:-)
> Co do wilka - ile czasu żyje na wolności wilk i jak to się ma do długości
> życia człowieka? Próchnica rozwija sie z podobną szybkością. Nie dożywa
> wiec wilk do utraty uzębienia (zwykle). Porozmawiaj z ludźmi, którzy
> pracują w ogrodach zoologicznych.
Kolego...ja nie pisałem o ziwrzętach z ogrodów zoologicznych, bo one żyją w
patologii, tylko o zwierzętach na wolności. A co ma powiedzieć pracownik zoo
o zdrowiu zwierząt na wolności? Pomyśl co piszesz.
A wilk żyje kilkanaście lat tak jak pies, ale pies, który jest pod opieką
człowieka ma często problemy z zębami, a wilk nie ma ich nigdy w lesie.
I każdy dentysta powie, że próchnica jest głównie spowodowana słodyczami i
innymi cukrami. Wilk słodyczy nie zna, a gdy znajdzie cukierka w lesie, na
pewno nie zje...:)))
Pozdrawiam Jurek M.

12. Data: 2006-05-08 22:02:59

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Do śmierci? Możesz być bliski prawdy wziąwszy pod uwagę przeciętną
długosć życia kiedyś:-)

> [...]
> A wilk żyje kilkanaście lat tak jak pies, ale pies, który jest pod
> opieką człowieka ma często problemy z zębami, a wilk nie ma ich nigdy

A skad masz takie ścisłe informacje o uzębieniu wilków na wolności?

> I każdy dentysta powie, że próchnica jest głównie spowodowana
> słodyczami i innymi cukrami. Wilk słodyczy nie zna, a gdy znajdzie
> cukierka w lesie, na pewno nie zje...:)))

A ja myślałem, że to bakterie powodują próchnicę:-)
Pisząc o zwierzętach w ogrodach zoologicznych i ich problemach z
uzębieniem pokazałem jedynie, że mają te problemy, bo żyją dłużej i
dożywając sędziwego wieku, dożywają też związanych ze starzeniem
skutków. Na wolności padają dużo wcześniej, i dlatego nie maja oznak
starości (w większości przypadków). Po prostu ich nawet nieznacznie
zmniejszająca się sprawność uniemożliwia im życie. Bo nie tworzą
cywilizacji z opieką, rentami/emeryturami o oczywiście dobroczynnym
wpływem NFZ:-)
--
Marek Li

13. Data: 2006-05-08 22:10:55

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Marek Li pisze 09-05-2006 00:02:

> A ja myślałem, że to bakterie powodują próchnicę:-)

Bakterie + cukier + czas.
Muszą być wszystkie trzy czynniki, inaczej próchnicy nie uwidzisz (czas
jest różny w zależności od człowieka).

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

14. Data: 2006-05-08 23:15:23

Od: PAweł <pgoralsk@bezspamu_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

>(...)

> Pomyśl co piszesz.

No właśnie...

Wilki stosunkowo rzadko dostają np. biszkopciki;-))

(..)>

> A ja myślałem, że to bakterie powodują próchnicę:-)

A czy czasem bakterie nie potrzebuja odpowiedniego srodowiska do
rozwoju?;-))

> [...]
> zmniejszająca się sprawność uniemożliwia im życie. Bo nie tworzą
> cywilizacji z opieką, rentami/emeryturami o oczywiście dobroczynnym

Z tym głębokim stwierdzeniem (że dzikie zwierzeta nie tworzą NFZ) muszę w
pełni sie zgodzić!:-))

--
Pozdr

15. Data: 2006-05-09 06:19:46

Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PAweł" <pgoralsk@bezspamu_wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> rozwoju?;-))

> Z tym głębokim stwierdzeniem (że dzikie zwierzeta nie tworzą NFZ) muszę w

Ja też podpisuję się pod tym ...:)))
Pozdrawiam Jurek M.

podwyzszone biale krwinki
sposoby na gojenie