Szczotka do zębów, higiena jamy ustnej...

1. Data: 2006-05-04 16:45:41

Temat: Szczotka do zębów, higiena jamy ustnej...
Od: "Bolek" <B...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Dobry :)
Mam doczynienia z osobą, która mimo mycia zębów (1-2x dziennie)
będąc w wieku 25lat musi usunąć 3-5zebów.
No i tak sobie myslałem, moze by tak zmienic swoją tradycyjną
szczoteczke na cos typu Oral B 8500, cena nie gra roli chodzi
o to zeby to bylo naprawde skuteczniejsze od szczotki,
a nie zeby tylko kase wydac.
Co sadzicie o szczotkach tych z duza iloscia obrotów?
Naklada sie na nie paste? Bo na reklamach nie widzialem :)
Czy taka duza ilosc obrotow na min nie zniszczy zebow?
Prosze o Wasze opinie bo w google nic nie znalazlem :(

2. Data: 2006-05-04 17:09:08

Temat: Re: Szczotka do zębów, higiena jamy ustnej...
Od: "asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> szczoteczke na cos typu Oral B 8500, cena nie gra roli chodzi
> o to zeby to bylo naprawde skuteczniejsze od szczotki,

IMHO to nie problem szczoteczki, ale dokładności mycia. Może warto byłoby
aby ta osoba kupiła sobie tabletki barwiące płytkę nazębną i po szorowaniu
sprawdzała, czy zęby są dobrze wyczyszczone.

Poza tym czyszczenie zębów trzeba wesprzeć nitką, a na pewno warto też
płynem do płukania jamy ustnej.
A.

3. Data: 2006-05-04 18:09:54

Od: "tomm" <t...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam doczynienia z osobą, która mimo mycia zębów (1-2x dziennie)

2 razy na dzien to chyba raczej minimum jest,
nie wyobrazam sobie myc zebow rzadziej

jak mozna zreszta myc zeby tylko 1 raz dziennie

Tomek

4. Data: 2006-05-04 18:13:53

Od: Radosław Rossa <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 2 razy na dzien to chyba raczej minimum jest,
> nie wyobrazam sobie myc zebow rzadziej

Nie dziw się - 30 procent Polaków i 11 procent Polek nie myje zebów w
ogóle... Na regularne kontrole zgłasza się zaledwie co trzeci statystyczny
Polak...
No cóż.
Pzdr.
Radek ;-)

5. Data: 2006-05-05 13:47:25

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bolek" <B...@b...com> wrote in message
> Dobry :)
> Mam doczynienia z osobą, która mimo mycia zębów (1-2x dziennie)
> będąc w wieku 25lat musi usunąć 3-5zebów.

a chodzila regularnie (co pol roku) do dentysty?

iwon(K)a

6. Data: 2006-05-06 09:31:38

Od: "Bolek" <B...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

> a chodzila regularnie (co pol roku) do dentysty?

byla lekko ponad pol roku temu i nic nie bylo widac

7. Data: 2006-05-06 20:52:24

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> byla lekko ponad pol roku temu i nic nie bylo widac

i teraz juz byly zeby do usuniecia.... wybacz ale nie wierze.

iwon(k)a

8. Data: 2006-05-07 17:12:18

Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bolek" <B...@b...com> napisał w
wiadomości news:e3dbqk$rj$2@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
> Czy taka duza ilosc obrotow na min nie zniszczy zebow?
> Prosze o Wasze opinie bo w google nic nie znalazlem :(
Ciekawe, że nikt nie napisał o sprawie złej diety. Kiedyś ludzie nie znali
żadnych past ani szczoteczek, a zęby mieli do śmierci, bez śladów próchnicy.
Wilk w lesie nie ma pasty colgate, nitek dentystycznych i stomatologa, a
zęby śnieżnobiałe ma do śmierci. Ale wilk je to, co trzeba jeść i co mu
podpowiada instynkt.
Pozdrawiam Jurek M.

9. Data: 2006-05-07 20:43:32

Od: "Bolek" <B...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

> i teraz juz byly zeby do usuniecia.... wybacz ale nie wierze.

wybaczam

10. Data: 2006-05-07 23:59:23

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <j...@n...pl> napisał w wiadomości

> Ciekawe, że nikt nie napisał o sprawie złej diety. Kiedy? ludzie nie
> znali żadnych past ani szczoteczek, a zęby mieli do ?mierci, bez
> ?ladów próchnicy.
> Wilk w lesie nie ma pasty colgate, nitek dentystycznych i stomatologa,
> a zęby ?nieżnobiałe ma do ?mierci. Ale wilk je to, co trzeba je?ć i co
> mu podpowiada instynkt.

Ciekawe, kiedy to ludzie mieli takie zdrowe zęby? Bo było dokładnie
odwrotnie, jak panna miała wszystkie zęby, nie była garbata i łysa, a
oczy były osadzone i ustawione właściwie, to uchodziła za piękność:-)
Co do wilka - ile czasu żyje na wolności wilk i jak to się ma do
długości życia człowieka? Próchnica rozwija sie z podobną szybkością.
Nie dożywa wiec wilk do utraty uzębienia (zwykle). Porozmawiaj z ludźmi,
którzy pracują w ogrodach zoologicznych. Tam, gdzie nie ma konkurencji,
gdzie leczy sie choroby zwierzęta żyją długo. I tracą uzębienie.
Widziałem reportaż (dawno) o słonicy w Polsce, która była bardzo
wiekowa. I rzeczywiście na staruszkę wyglądała. Nie miała uzębienia
(choć u słoni przez długi czas życia rosną one, przesuwając stare zęby
do przodu. W normalnych warunkach padłaby wcześniej z głodu,
podprowadzona na cmentarz przez grupę słoni.
Tak więc opisałeś dwa mity, które nie mają wiele wspólnego z faktami.
--
Marek Li

podwyzszone biale krwinki
sposoby na gojenie