sposoby na gojenie

1. Data: 2006-05-04 11:50:18

Temat: sposoby na gojenie
Od: "retrow" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
zachcialo mi sie kupic sobie wiosenne nowe sliczne butki :/ i po jednym dniu
noszenia, w zeszly czwartek, mam okolo 5x3 cm "obtarcie" na piecie. Malo
powiedziane ze to obratcie, to wlasciwie wielka, ale plytka rana - kawal golego
czerownego ciala, jakby wziac ostry pumeks i zedrzec caly naskorek i kawalek
skory wlasciwej. Zdezynfekowalam, zakleilam plasterm i piatek jakos sie
przemeczylam (juz oczywiscie w starych, wygodnych butach, ale niewiele to dalo,
myslalam ze zdechne z bolu przy kazdym kroku :/), a od piatku siedzialam w
domu, chodzilam boso i nie nosilam na rance zadnego opatrunku, wietrzylam ;-),
staralam sie nawet przy prysznicu omijac i nie moczyc, a jak sie zamoczylo
natychmiast suszylam. Do wtorku zrobil sie ladny strupek i juz nie bolalo. W
srode zalozylam plasterek, wygodne buty, wyszlam na krotki spacer i ledwo
wrocilam do domu... :/ ranka znowu sie otworzyla, strupek diabli wzieli i

olalo jak dawniej... cale popoludnie i noc "wietrzylam", dzis rnao znowu bylo

w miare przyschniete... zalozylam buty i juz teraz widze, ze do domu bede
wracac chyba na uczach... widze ze znowu to sie otswiezylo, jest mokre i
strupka nie ma.
W ten sposob to nigdy mi sie nie zagoi!
Ze wzgledu na charakter pracy, nie moge chodzic w dzien w klapkach, musze miec
pelne buty. Skoro kazde zalozenie butow zdziera strupka, to jak moge liczyc na
zagojenie tego??
Dzieki dlugiemu weekendowi mialam niezwykla szanse chodzic cztery dni boso po
domu, jesli w ten czas mi nie zaschlo wystarczajaco to juz nie wiem ile... nie
zamkne sie w domu na miesiac zeby mi sie pieta wygoila... :/
Poradzcie, prosze, co moge z ta nieszczesna ranka zrobic. Czyms smarowac,
zasypywac? moczyc w czyms? Nie wiem co moglabmy zrobic...
Do tje pory tylko trzy razy, raz "na swiezo", potem na drugi dzien i wczoraj
jak znowu sie otworzylo, przemywalam woda utleniona (a wlasciwie maz mi
przemywal a ja sie darlam i wyrywalam ;-), oprocz tego nic w to miejsce nie
stosowalam.
Bede ogromnie wdzieczna za wszelkie rady!
pozdrawiam
t.

archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

2. Data: 2006-05-04 12:27:46

Temat: Re: sposoby na gojenie
Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "retrow" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> zachcialo mi sie kupic sobie wiosenne nowe sliczne butki :/ i po
> jednym dniu
> noszenia, w zeszly czwartek, mam okolo 5x3 cm "obtarcie" na piecie.
> Malo

Nowe buty nosi się 1.5-2h w domu i patrzy czy się nic nie dzieje. Po
tygodniu można próbować chodzić dłuzej.

> staralam sie nawet przy prysznicu omijac i nie moczyc, a jak sie
> zamoczylo
> natychmiast suszylam. Do wtorku zrobil sie ladny strupek i juz nie
> bolalo. W

Normalne mycie w wodzie z mydłem (najlepiej szarym) nie ma szkodliwego
działania:-)

> Ze wzgledu na charakter pracy, nie moge chodzic w dzien w klapkach,
> musze miec
> pelne buty. Skoro kazde zalozenie butow zdziera strupka, to jak moge
> liczyc na

Tylko ciekawość popycha mnie do pytania o pracę, w której za nic w
świecie nie można nosić butów z odkrytą piętą? Albo jesteś żoną
koronowanej głowy, albo uzywasz gumiaków.

> Bede ogromnie wdzieczna za wszelkie rady!

Raczej nie liczyłbym na zagojenie się regularnie drażnionej rany.
Wystarczające jest przy ranach niezakażonych mycie w wodzie z mydłem.
Przy ubytkach jaki opisałaś smarowałbym albo jakimś kremem ze srebrem
(np. Argosulfan) lub "jodopowidonu" (np. Betadine). Nie przyklejać
niczego. Nie drążnic. Jodopowidon może brudzić ubranie, choć ze skóry
zmywa sie nieźle.
Rozumiem, że nie masz innych problemów zdrowotnych, bo o nich nie
piszesz (jeśli jednak są - np cukrzyca, to do lekarza, bo opisane przez
Ciebie gojenie jest cokolwiek długie - choć z drugiej strony nie wiem
jak uparcie "ścierałaś" w pierwszym dniu noszenia butów - po to mamy
czucie bólu, by informowało o tym, że jest źle)
--
Marek Li

3. Data: 2006-05-04 12:55:47

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 4 May 2006 14:27:46 +0200, Marek Li wrote:

> Tylko ciekawość popycha mnie do pytania o pracę, w której za nic w
> świecie nie można nosić butów z odkrytą piętą? Albo jesteś żoną
> koronowanej głowy, albo uzywasz gumiaków.

Jest coś takiego jak dress code. W wielu firmach. Jak jest napisane, ze
ma być but z piętą, to ma być.

> [...]
> (np. Argosulfan) lub "jodopowidonu" (np. Betadine). Nie przyklejać
> niczego. Nie drążnic. Jodopowidon może brudzić ubranie, choć ze skóry
[...]

Ja się nie znam, ale może opatrunek hydrożelowy byłby niezłym
kompromisem?...

Dr Scholl robi cóś takiego:
http://www.scholl.com.pl/index.php?page=8&kid=1&pkid
=13&pid=85&offset=0

ale zdaje się, ze na uszkodzoną skórę to nie teges...

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

4. Data: 2006-05-04 14:18:14

Od: "Kasia /missblack/" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> zachcialo mi sie kupic sobie wiosenne nowe sliczne butki :/ i po jednym
> dniu
> noszenia, w zeszly czwartek, mam okolo 5x3 cm "obtarcie" na piecie

w takiej samej sytuacji (ach te kobiety ;)) pomógł mi żel Solcoseryl -
zaproponowała mi go pani w aptece, a ja bylam tak zrozpaczona stanem piety
ze bralam co dawano :) okazal sie skuteczny, zel powinien zaschnac na rance,
zrobi sie taka blonka, pod spodem bedzie sie goic. Stosowalam go na żywą
ranę - troszkę popiekało przy aplikacji, ale dziwne by bylo gdyby nie. Zanim
kupisz upewnij sie czy mozna go uzywac prosto na rane - pisze wprawdzie ze
to krwiopochodny srodek do leczenia ran i owrzodzeń - pochodzenia
naturalnego, ale zebys sobie nie zaszkodzila zapytaj farmaceuty. Ja swoja
pieta jeszcze sie ciesze, ale upewnic sie nie zaszkodzi.

tutaj jeszcze info o preparacie
http://www.leki.med.pl/lek.phtml?id=364&idnlek=1294&
menu=4
Zycze szybkiego gojenia

pozdrawiam
Kasia

5. Data: 2006-05-04 14:30:37

Od: "retrow" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>w takiej samej sytuacji (ach te kobiety ;)) pomógł mi żel Solcoseryl -

dzieki, wyprobuje!

A ranka nie wynika z proznosci, bo butki kupilam naprawde wygodne, i bardzo sie
z nich cieszylam, nieczesto udaje mi sie kupic ladne buty odkad zapanowala moda
na rozowo-szpiczaste straszydla i niewiele innych jest dostepnych ;-)

6. Data: 2006-05-04 14:49:10

Od: "retrow" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Nowe buty nosi się 1.5-2h w domu i patrzy czy
>się nic nie dzieje. Po
>tygodniu można próbować chodzić dłuzej.

no, cos ty... doprawdy? nie wiedzialam... :P

Niestety, noszenie przez dwie godziny w domu to nie to samo, co noszenie przez
12 godzin w sytuacji kiedy oderwal sie kawalek wewnetrznej wysciolki tworzac
ostry kant, ktorego nie bylo podczas testow domowych.

>Normalne mycie w wodzie z mydłem (najlepiej szarym)
>nie ma szkodliwego działania:-)

zapewne nie. Sprobuj polac swieza, piekaca i bolaca rane woda...
Moze mam jakis wybitnie niski prog bolu, ale dla mnie woda z prysznica na ta
ranke byla dzialala jak woda utleniona.

>Albo jesteś żoną
>koronowanej głowy, albo uzywasz gumiaków.

Jestem zona calego mezczyzny, nie tylko samej glowy.
Nie ja ustalalam dress code mojej firmy.
Gumiaki by chyba nie byly tu problemem... mam fajne kalosze, luzne i szerokie,
jakbym mogla je nosic do pracy to by nie bylo problemu ;-)

>Przy ubytkach jaki opisałaś smarowałbym albo jakimś kremem ze srebrem
>(np. Argosulfan) lub "jodopowidonu" (np. Betadine).

grosulfan mi sie podoba, z opisu szczegolnie podoba mi sie ze "likwiduje ból i

pieczenie w ranie" ;-)

>Rozumiem, że nie masz innych problemów zdrowotnych, bo o nich nie
>piszesz (jeśli jednak są - np cukrzyca, to do lekarza, bo opisane przez
>Ciebie gojenie jest cokolwiek długie -

Nie, nie jesten na nic chora.
Kiedy nie draznilam, goilo sie dobrze, i pewnie jeszcze z tydzien wietrzenia i
by zaschlo.
Moj problem jest jak zrobic zeby to sie zagoilo POMIMO draznienia.
Moze sa dostepne jakies specjalne opatrunki ktore by ochranialy przed
ocieraniem o but?

> choć z drugiej strony nie wiem
>jak uparcie "ścierałaś" w pierwszym dniu noszenia butów

niestety, bardzo uparcie. Na boso nie moglam chodzic...

> - po to mamy
>czucie bólu, by informowało o tym, że jest źle)

Tak, tylko ze nie zawsze mozna zareagowac. Bolalo, owszem, chciaz nie tak
bardzo jak teraz. :/ Nie wiedzialam, jak bardzo zle jest i ze az tak mi skora
zeszla.

7. Data: 2006-05-04 14:55:04

Od: "retrow" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Jest coś takiego jak dress code. W wielu firmach.
>Jak jest napisane, ze
>ma być but z piętą, to ma być.

Wlasnie. :/
Dobrze, ze chociaz duzo i regularnie placa ;-)

> [...]
>http://www.scholl.com.pl/index.php ?page=8&kid=1&pkid=13&pid=85&offset =0
>
>ale zdaje się, ze na uszkodzoną skórę to nie teges...

wlasnie... chyba na ranke tego nie zaloze.
Chociaz, moze jako wkladka do buta, zeby ogranicznyc ocieranie?

8. Data: 2006-05-04 17:17:38

Od: "RobertSA" <n...@a...invalid> szukaj wiadomości tego autora

retrow wrote:

> Nie ja ustalalam dress code mojej firmy.

Mimo wszystko proponuje krotka rozmowe z przelozonym, wyjasnic nature
problemu, nie wierze, ze takim problemem bedzie tygodniowe noszenie obuwia z
otwarta pieta!

Gdyby jednak byly problemy, to mozna poprzec to stosownym zaswiadczeniem
lekarskim precyzujacym koniecznosc okresowego noszenia takiego obuwia.

Przeciez nie mozna przedkladac dress code ponad wazne wzgledy zdrowotne, nie
dajmy sie zwariowac.

9. Data: 2006-05-04 17:19:49

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

retrow napisał(a):
> [...]
> stosowalam.
> Bede ogromnie wdzieczna za wszelkie rady!

Maść Detreomycyna. Na receptę.
Goi się szybko bez strupa.
Zbij te buty (pięty) młotkiem i nie zakładaj dopóki Ci się rana nie
wygoi. Potem zanim założysz, to nie zapominaj o plastrze na tą piętę.

--
Kaja

10. Data: 2006-05-04 20:05:53

Od: "retrow" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>opisane przez
>Ciebie gojenie jest cokolwiek długie -

tak mi sie jeszcze pomyslalo, a propos watku ktory sie na tej grupie rownolegle
toczy ;-)
Dwa miesiace temu bralam adipex, wlasnie jeszcze raz dokladnie przestudiowalam
dzialanie i znane skutki uboczne - nie widze ani zmniejszonej krzepliwosci, ani
utrudnionego gojenia sie ran... a juz na pewno nie zeby ten efekt utrzymywal
sie tak dlugo... Innych lekow nie biore.

Jutro chyba zaloze do roboty dlugasne spodnie i eleganckie klapeczki. Niech sie
to wreszcie zagoi.. :/

pozdrawiam wszystkich
t.
archiwum i przeszukiwanie newsów