Re: Szkoła i takie tam.

From: "Duch" <n...@n...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Szkoła i takie tam.
Date: Tue, 25 Jul 2006 18:31:31 +0200
<ea315r$dbo$1@atlantis.news.tpi.pl>
<44c5241f$0$22587$f69f905@mamut2.aster.pl>
<ea3bnt$s16$1@nemesis.news.tpi.pl>
<44c52b9c$0$22582$f69f905@mamut2.aster.pl>
<ea512r$8pf$1@nemesis.news.tpi.pl>
<44c6277f$0$22597$f69f905@mamut2.aster.pl>

"Przemysław Dębski" <p...@g...pl> wrote in message
news:44c6277f$0$22597$f69f905@mamut2.aster.pl...

> Ok. Jakież to są te nowe relacje - niematerialne - nieosiągalne bez
> małżeństwa ?

Widac to bylo na grupie - pojawilo sie pare osob ktore zdecydowaly sie na
slub i
wtedy stwierdzili ze pojawily sie kwestie sporne ktore do tej pory
pozostawaly na boku.
A w perspektywie slubu doszlo do tarcia - nie dograne
sprawy powinny byc dograne, wiec stad nowe konflikty.
Ciezko tu wypunktowac jakies konkrety, to tak jakby pisac na czym polega
milosc.

> Czy brak małżeństwa wyklucza posiadanie takiego przekonania ?

Mysle ze nie ale z tego co widze wiele par (70% tych ktore nie chcą ślubu)
nie ma tego przekonania, po prostu zostawiaja sobie "futke" bo tak
wygodniej,
bo nie biorac śluby, wiele rzeczy (przyszle zycie) nie jest ustalone i nie
trzeba podejmowac trudniejszych decyzji - przyszlosc stoi dalej otworem.

Wiec nie dokonane sa pewne (nieswiadome) ustalenia - jest raczej "jestesmy
teraz ze sobą bo jest nam dobrze, a co potem - zobaczymy".
Wrecz ucieka sie od myslenia o przyszlosci bo to męczy. Tak dziala MZ około
70% par,
bez slubu.

To ze moge miec racje. widac to po *obawie* przed malzenstwa.
Obawa wynika z tego, ze w razie slubu,
pewna sciezka zostaje raz na zawsze zamknieta - nowych "podbojów",
"wspanialych partnerów" - tego juz nie bedzie.
Zresza czasami sie zdarza ze ktos w pewrspektywie slubu, stwierdza NIE CHCE
i odchodzi od partnera, zeby "troche zycia użyc", potem czesto poobijany i
pokorny wraca :) Znam takich.

Po prostu ustalenie sobie samemu
ze po ślubie, w dalszej perspektywie nie bedzie sie mialo juz inneg
partnera,
to wiąże sie ze strachem. I ten strach (przed kolejnym etapem zycia) jest
przyczyną gadania "po co mi ślub". Oczywiscie w celu maskującym :)
mówi sie ze np. "slub to tylko papier".

Dlatego, zeby zdemaskowac ten strach wystarczy zapytac sobie szczere
pytanie-
co mi przeszkadza wziasc ślub skoro to banał lub tylko papier? :)
Kilka razy pytalem to na grupie i wiekszosc pytanych wiła sie w
ucieczce od odpowiedzi :)

> Czy aby takowa przemiana zaszła, niezbędne jest do tego małżeństwo ?

Nie wiem na ile ale -jak pisałem- z tego widze ze tak - gdyz bez malzenstwa
ludzie nie dokonuja pewnych nieswiadomych ustaleń, lecz zostawiają sobie
"futke",
co dużo zmienia.

---
No dobrze, ale po co brac slub i przechodzic do kolejnego etapu zycia, skoro
"zostawienie furtki" jest wygodniejsze? Z tego co widze, przchodzenie przez
etapy
zycia jest potrzebne (nawet mimo woli), bo zatrzymanie sie na pewnym etapie
nie
daje poczucia spelnienia. Jest to zatrzymanie sie - po prostu i to sie
czuje.

To zaczyna sie juz od małego - jesli matka nie odepchnie od cyca swojego
maluch,
w pewnym momencie - to przywiazuje sie ono do cyca coraz bardziej, staje sie
lekliwe.
Matka musi pchnac dzieciaka do kolejnego etapu - juz bez cyca i to jest dla
dziecka i
matki dobre, mimo ze niekoniecznie przyjemne.

Potem są kolejne etapy - pojscie do przedszkola i placz za rodzicem (nie
pojscie moze
oznaczac rozpieszczane dzieciaka w domu), potem szkoła, siedzenie w klasie
na lekcji,
potem matura-egzamin, potem praca.
To wszystko są etapy męczące, ale co by bylo gdyby ktos nie musiał pracować?
Wygoda?
Nie, degeneracja i brak satysfakcji.
Tak samo jest ze slubem - mysle -ze bez jest niby wygodniej, ale z idzie sie
przez zycie dalej -
ma sie poczucie drogi, którą sie idzie.

Duch

Duch