Szkoła orląt i kurcząt

61. Data: 2011-01-21 21:41:31

Temat: Re: Szkoła orląt i kurcząt
Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-21 22:35, Chiron pisze:
> Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał w wiadomości

> Dobrze- Stalker, a więc słyszałeś.

Ba tam słyszałem... Ja się tu już na ten temat wypowiadałem
i to dawno temu :-)

http://tinyurl.com/6l88ch8

> A Redart- nie dość, że nie słyszał,
> to jeszcze się temu dziwi. A media grzmiały o tym w swoim czasie!
> Poza tym- zapraszam, abyś sobie przeczytał, co sam napisałeś:
> "Chiron bez jaj... Sprawa debeściaków to taki odpowiednik sztucznej mgły
> i bomby izowulometrycznej, tyle że po drugiej stronie"
>
> po drugiej stronie, powiadasz? O żesz q...w jego mać! Problem w tym, że
> Twoje_spostrzeżenie_jest_prawdziwe.

Tak jak jest grupa zagorzałych "zamachowców", tak jest i grupa
zagorzałych "naciskowców". I mimo, że wyznają przeciwne poglądy, to
łączy ich jedno: brak krytycyzmu i umiejętności (albo chęci)
weryfikowania informacji. Łykną wszystko co podpadnie pod tezę....

Stalker

62. Data: 2011-01-21 21:42:10

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Reakcja na pierwsze "PULL UP" mogła być natychmiastowa.

Zwróć jeszcze uwagę na podział pracy wśród załogi:
- nawigator podawał wysokość "radiową",

- drugi pilot kontrolował ogólne parametry lotu - kiedy TAWS
wył komunikował "w normie",
- pierwszy był jakby zupełnie nieobecny, nawet nie odpowiadał
wysokością na komunikaty z wieży o odległości od celu - czy
"szukał ziemi"? - raczej nie zajmowało go pilotowanie, bo samolot
szedł na autopilocie.

Mogło być tak [hipoteza], że gdy TAWS zaczął wyć "PULL UP,
PULL UP" (wysokość 100m), 1-szy odpalił auto-odejście
i wrócił do szukania ziemi. Drugi pilot kontrolował sytuację
podając "W normie" i mając na uwadze parametry wskazujące
na auto-odejście (o których pisałem w poprzednim poście),
oraz nawet potwierdził manewr komunikatem "Odchodzimy".
I - kontynuując - realna sytuacja zaskoczyła załogę gdzieś na
40-50 metrach, gdy 1-szy pilot zobaczył drzewa lub ziemię,
po ok. 3 sekundach od drugiego "PULL UP, PULL UP",
po czym mija _niecała_ sekunda i następuje reakcja, maszyna
reaguje gdy są zaledwie na 30m nad ziemią (niecałe 2 sekundy).

To mogło być coś związanego z auto-odejściem + zaskoczenie
+ natychmiastowa reakcja w momencie gdy było już o co najmniej
2-3 sekundy za późno, oraz w 3 sekundy po drugim "PULL UP...",
w chwili gdy wieża podała komendę "Horyzont", bo samolot znikł
z radaru.

Te wszystkie hipotezy pozwinny zostać starannie zbadane
m.in w testach TU-154M.

I jeszcze jedna dygresja ode mnie:
jeśli rosyjscy spece z MAK odkryli jakiś feler lub błędne działanie
systemu auto-odejścia w PLF-101, ale tego nie zawarli w raporcie,
to imho mamy mikroskopijne szanse na odkrycie co było nie tak
z tym systemem, ponieważ gdyby to było stosunkowo proste,
to ryzyko poważnej kompromitacji byłoby zbyt wielkie.

To tak BTW twojego podejścia do Rosjan jak do jeża.

--
CB

63. Data: 2011-01-21 21:51:02

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-21 20:53, Nowy lepszy tren R pisze:

> TAWS miał prawo się odzywać. Masz:

To jest jeszcze do weryfikacji, ale to może być półprawda.
TAWS oczywiście miał prawo się odzywać, ale załoga nie miała prawa go
ignorować. Zgodnie z instrukcją TAWSa można go wyłączyć przed
lądowaniem, ale jeśli już jest włączony, to nie wolno go ignorować.

> Redart, pierdolisz. Pierwsze miesiące po katastrofie to była nawałnica
> wrzutek w rodzaju debeściaków. Presja itd. Tu powstawał opór kaczystów - i
> jak dziś wiemy - SŁUSZNY.

Ale nie zaprzeczysz, że nawałnica wrzutek nie była tak jednostronna...
Nie możemy zapominać o działalności sekcji zamachowej :-)

Stalker

64. Data: 2011-01-21 21:52:59

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "medea" <x...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
ubiegunowe

> To było pytanie, a nie stwierdzenie. Pytanie oparte na wcześniejszych
> doświadczeniach, kiedy to twierdziłeś, że nie stawiasz nikomu diagnoz,
> mimo że to robiłeś.

To proszę o przykład- ok?

> Nie spodobało mi się z tego powodu, o którym piszę powyżej. To nieładnie
> Chironie - udawać, że się czegoś nie robi, a robić to nie raz, nie dwa.
> A czy się zgadzam? Nie ma to większego znaczenia, ale akurat w tym
> przypadku w ogóle się nie zgadzam.

Nie zgadzasz się- no dobrze. A ilu ludzi ze zdiagnozowanym zespołem
dwubiegunowości znasz? Z iloma przebywałaś?

--
Prawda, Prostota, Miłość

Chiron

65. Data: 2011-01-21 21:55:20

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

I jeszcze jedno: co Twoim zdaniem dolega człowiekowi, który się właśnie tak,
jak on zachowuje? A może uważasz, że to tylko zwykłe dziwactwo?

--
Prawda, Prostota, Miłość

Chiron

66. Data: 2011-01-21 22:05:07

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

BTW zgadzam się w 100% z tezą, że PLF-101 nie powinien
podejmować próby lądowania, czyli schodzić poniżej 500m.

IMHO nie powinien w ogóle nawet startować z Warszawy
o 7:30 10 kwietnia 2010, i to jest dla mnie najistotniejsza
przyczyna tej katastrofy.

Inni piloci na miejscu załogi, która zginęła, także mieli prawo
się pogubić w warunkach w jakich PLF-101 ppróbował
podchodzić do lądowania - jak nie tak samo to inaczej.
Problemem imho nie była załoga TU-154M, czy to w jaki
technicznie sposób pogubiła się przy próbie podejścia
do lądowania, lecz główny problem to fakt, iż w ogóle
zostali wkręceni w przeświadczenie, iż _musieli_ to zrobić.

67. Data: 2011-01-21 22:09:09

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-21 15:01, Nowy lepszy tren R pisze:

> ?Tu-154M był samolotem wojskowym, miał wojskową załogę. Piloci mogli,
> zgodnie z obowiązującymi przepisami, podejść do próby lądowania przy
> minimalnych warunkach atmosferycznych - powiedział Wiesław Jedynak z
> polskiej komisji badającej katastrofę smoleńską.?
>
> http://bit.ly/ega3fS

To jest chyba interpretacja zapisu dotyczącego lotów HEAD.
Jednak te zapisy można też odczytać inaczej:

http://www.rp.pl/artykul/559911.html

Zobacz "Prezydent nie lata we mgle"

Stalker

68. Data: 2011-01-21 22:15:31

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-21 22:52, Chiron pisze:
> Użytkownik "medea" <x...@p...fm> napisał w wiadomości
ubiegunowe

> To proszę o przykład- ok?

Niedawno same odzywały się "przykłady", które poczuły się diagnozowane,
na pewno pamiętasz.

> Nie zgadzasz się- no dobrze. A ilu ludzi ze zdiagnozowanym zespołem
> dwubiegunowości znasz? Z iloma przebywałaś?

No i widzisz - masz jednak to parcie na diagnozowanie.

Ewa

69. Data: 2011-01-21 22:17:56

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

... _praktycznie_ bez względu na warunki pogodowe na lotnisku.

[I prawdopodobnie m.in. dlatego, że w Smoleńsku ok. 15 minut
przed startem PLF-101 z Warszawy i 80 minut przed zejściem
poniżej 500m, udało się wylądować załodze JAK-a.]

--
CB

70. Data: 2011-01-21 22:23:24

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-21 22:55, Chiron pisze:
> I jeszcze jedno: co Twoim zdaniem dolega człowiekowi, który się
> właśnie tak, jak on zachowuje? A może uważasz, że to tylko zwykłe
> dziwactwo?

Chiron, odezwałam się w tym miejscu tylko i włącznie po to, żeby Ci
zwrócić uwagę na rozbieżność tego, co głosisz z tym, co wyprawiasz. Nie
interesuje mnie żadne diagnozowanie, a tym bardziej nie zamierzam
występować w roli obrońcy cb.

Ewa

Zawiał wiaterek
Czyżby się obudzili, było spadają komusze okulary.
Fajna piosenka...
Ach, ci Ruscy... -`@'-
Nowy probem psychologiczny_ANTYPORNO GRAFIZM