Sztuczny staw biodrowy - po wymianie

1. Data: 2009-07-24 12:32:11

Temat: Sztuczny staw biodrowy - po wymianie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
ma ktos moze jakies wskazowki do rehabilitacji po wstawieniu
sztucznego stawu biodrowego [endoproteza] ?

Strona, ksiazka, skrypt ?

J.

begin 666 xnews.vcf
M0D5'24XZ5D-!4D0-"E9%4E-)3TXZ,BXQ#0I..CMX;F5W<PT*1DX
Z>&YE=W,-
B"E)%5CHR,# Y,#<R-%0Q,C,R,3%:#0I%3D0Z5D-!4D0-"@``
`
end

2. Data: 2009-07-24 12:57:32

Temat: Re: Sztuczny staw biodrowy - po wymianie
Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na przyklad cos takiego:

http://merlin.pl/Mam-sztuczny-staw-biodrowy_Andrzej-
Pozowski/browse/product/1,678316.html

(Nie wiem, na ile dobre, ale 15 zlotych nie majatek)

MJ

3. Data: 2009-07-24 13:05:12

Od: mk <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 24 Lip, 13:32, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
> Witam,
>   ma ktos moze jakies wskazowki do rehabilitacji po wstawieniu
> sztucznego stawu biodrowego [endoproteza] ?

Znajomej, ortopeda zalecił po prostu normalne funkcjonowanie jako
rehabilitację (proteza bezcementowa).
Pzdr

4. Data: 2009-07-24 13:11:34

Od: "aqua" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam,
> ma ktos moze jakies wskazowki do rehabilitacji po wstawieniu sztucznego
> stawu biodrowego [endoproteza] ?
>
> Strona, ksiazka, skrypt ?

Zestaw ćwiczeń dla pacjentów po endoplastyce stawu biodrowego:

ćwiczenia wykonywane w pozycji leżącej na plecach, kończyny dolne w
odwiedzeniu:
1. naprzemienne zgięcia grzbietowe i podeszwowe stóp ( 20 powtórzeń )
2. napinanie mięśni pośladkowych: docisnąć pośladki do podłoża,
wstrzymaćpoliczyć do 3, rozluźnić ( 20 powtórzeń ).
3. napinać mięsień czworogłowy. Dociskać tylną część kolana do podłoża,
przytrzymać w napięciu licząc do 3, rozluźnić i powtórzyć 20 razy.
4. podłożyc pod kolano zrolowany ręcznik, podnosić stopę aż do pełnego
wyprostu, policzyć do 3, powoli opuścić ( 20 powtórzeń ).
5. przesuwając stopę popodłożu zginać kolano, następnie w ten sam sposób
wyprostować. Powtórzyć w 4 seriach po 5 razy.
6. ćwiczenia unoszenia wyprostowanej kończyny napiąc mięsień czworogłowy i
podnieśc kończynę, potrzymać 2 sek. opuścić, odpocząć. Powtórzyć w 2 seriach
po 10 razy.
7. ćwiczenia odwodzenia w stawie biodrowym: podnieść kończynę, przesunąć w
bok, rozluźnić, powrócić do pozycji wyjściowej. Powtórzyć 10 razy.
8. ćwiczenia zgięcia i prostowania w stawie kolanowym w pozycji siedzącej z
opuszczonymi nogami, biodra w zgięciu 90 stopni.

wchodzenie po schodach : noga zdrowa, kule, noga operowana.
schodzeniepo schodach : kule, noga operowana, noga zdrowa.

praktyczne porady dla pacjentów po endoplastyce:

1. łóżko na takiej wysokości, by podczas siadu stopy dotykały podłogi,
2. podwyższona deska sedesowa,
3. wskazane korzystanie z prysznica, nie wanny,
4. nie siadać na niskich fotelach, na skraju krzesła, przechylać się na
boki, zakładać nogi na nogę,
5. nie dźwigać,
6. spanie - przez pierwsze trzy miesiące - spanie na wznak z kończynami w
rozkroku, w 4-5 miesiącu - można spać na boku zdrowym w twardą poduszką
między kończynami.
7. jazda na rowerze - po 3 miesiącach - w ramach usprawniania na rowerze
stacjonarnym bez obciążenia,
8. pływanie - 2-3 miesiące po zabiegu można pływać ( podczas pływania żabką
nie wykonywać gwałtownych ruchów operowanej kończyny ),
9. ćwiczenia wyuczone w szpitalu powinny być kontynuowane w domu, nie
wykonywać ćwiczeń siłowo.
10. zwalczać wszstkie infekcje. Ogniska zapalne skracają czas bezbolesnego
funkcjonowania stawu biodrowego,
11. współżycie seksualne - możliwe w pozycjach bezpiecznych dla operowanej
kończyny czyli w odwiedzeniu,
12. prowadzenie samochodu - bezpieczne wsiadanie i wysiadanie oraz
prowadzenie samochodu jest możliwe po 3 miesiącach od operacji,
13. zakaz kopania w ogródku, zakaz zakładania nogi na nogę.
14. raz w roku kontrola u lekarza prowadzącego, w razie bólu, gwałtownego
skrócenia kończyny kontrola natychmiastowa.

To by było na tyle z ulotki poszpitalnej, o praktyce - zapraszam na priv :)

Po endoprotezoplastyce może być już tylko lepiej - mój mąż jest już 3 lata
po :)

pozdrawiam
aqua ( poznań )

5. Data: 2009-07-27 09:09:56

Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisal w
wiadomosci news:kjz1vo65jcz.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl...
> Na przyklad cos takiego:
> http://merlin.pl/Mam-sztuczny-staw-biodrowy_Andrzej-
Pozowski/browse/product/1,678316.html
> (Nie wiem, na ile dobre, ale 15 zlotych nie majatek)

Grubosc adekwatna do ceny, zawartosc na pierwszy rzut oka tez :-(
No ale nie majatek ..

J.

6. Data: 2009-08-02 09:27:42

Od: ayub <a...@U...gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

J.F. wrote:

> Witam,
> ma ktos moze jakies wskazowki do rehabilitacji po wstawieniu
> sztucznego stawu biodrowego [endoproteza] ?

Mam obustronnie wymienione stawy, protezy bezcementowe. Kilka lat chodziłem
pogięty jak paragraf. Na klinice nikt mi nie sugerował jakiejś specjalnej
rehabilitacji. Mam po prostu chodzić.
Zasłyszałem tylko, że jeżeli ktoś decyduje się na rehabilitację np. w
sanatorium, to najlepiej zrobić to rok po operacji, kiedy się wszystko
dobrze zagoi.

PROŚBA O POMOC - JAKIE BADANIA???
dziecko 4 tygodnie a kąpiel
Mam zamiar wytoczyć sprawę lekarzowi prowadzącemu.
Aparat na zęby
Cukromocz bez cukrzycy