Szukam przepisu na "Kokosanki"

1. Data: 2004-10-06 05:40:31

Temat: Szukam przepisu na "Kokosanki"
Od: "Buruk El Khazaad" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wyglada to jak beza, smakuje jak kokos.
Macie moze pomysly na to, jak to sie robi.

--
Buruk El Khazaad
k...@p...onet.pl

1. Data: 2004-10-06 06:05:51

Temat: Re: Szukam przepisu na "Kokosanki"
Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

bezy kokosanki http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=1128

1. Data: 2004-10-06 06:18:10

Od: "MarcinB" <mn_b[a_może_by_tak_bez_spamu_?]@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> napisał w
wiadomości news:ck01vv$10u6$1@mamut.aster.pl...

> bezy kokosanki http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=1128

Przepraszam za złośliwość, ale jakiś bez sensu jest ten przepis (czytaj: jak
bym miał go użyć, to sam wymyśliłbym lepszy, choć w kuchni dopiero
raczkuję).

MarcinB.

1. Data: 2004-10-06 06:21:27

Od: "MarcinB" <mn_b[a_może_by_tak_bez_spamu_?]@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MarcinB" <mn_b[a_może_by_tak_bez_spamu_?]@go2.pl> napisał w
wiadomości news:41638e25@news.home.net.pl...

> Przepraszam za złośliwość, ale jakiś bez sensu jest ten przepis (czytaj:
> jak bym miał go użyć, to sam wymyśliłbym lepszy, choć w kuchni dopiero
> raczkuję).

Temu nic nie brakuje, ale nie sprawdzałem, czy jest dobry (komentarze są
optymistyczne):
http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis.php?przepis=182

MarcinB.

1. Data: 2004-10-06 06:28:33

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <4...@n...home.net.pl>,
"MarcinB" <mn_b[a_może_by_tak_bez_spamu_?]@go2.pl> wrote:

> [...]
>
> Przepraszam za złośliwość, ale jakiś bez sensu jest ten przepis (czytaj: jak
> bym miał go użyć, to sam wymyśliłbym lepszy, choć w kuchni dopiero

A co konkretnie masz mu do zarzucenia?

Władysław

1. Data: 2004-10-06 06:30:04

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <41638ef4$1@news.home.net.pl>,
> [...]

> wiadomości news:41638e25@news.home.net.pl...

> Temu nic nie brakuje, ale nie sprawdzałem, czy jest dobry (komentarze są

A czym ten lepszy od poprzedniego? (W czym gorszy to widzę ;-) )

Władysław

1. Data: 2004-10-06 06:52:32

Od: "MarcinB" <mn_b[a_może_by_tak_bez_spamu_?]@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
.

> A co konkretnie masz mu do zarzucenia?

Na parę niuansów można machnąć ręką, ale, cytuję:

> * Nagrzać piekarnik.
> * Wykładać pianę łyżką na wysmarowaną tłuszczem blachę.
> * Piec aż do wysuszenia się bez.

Temperaturę _muszę_ sobie zgadnąć, czas i objawy upieczenia również. Jeśli
wiedziałbym tyle, to resztę mogę sobie wymyślić, więc taki przepis jest WMO
zbędny.

Faktem jest, że podobnie konstruuje się wiele wydawnictw: barwny album,
oszałamiające barwne fotografię i parę zdań, które nic nie mówią. Być może
można je jednak traktować jako inspirację dla doświadczonych kucharzy i
ozdobę biblioteki, ale ten "przepis" sprowadza się do: "zrobić bezy, dodając
wiórki kokosowe". Jak wiesz, jak zrobić bezy i wyczaić proporcje (jaka jest
ta paczka wiórków?), to ten przepis nie jest Ci do niczego potrzebny, jeśli
nie wiesz - i tak nic Ci nie da.

Wygooglany przeze mnie przepis jest dość szczegółowo-opisowy i dlatego
podoba mi się (_nie_ analizuję merytorycznie samego przepisu!):

> Ciasteczka pieczemy pół godziny w 130-140 stopniach. Powinny
> zostać raczej jaśniutkie, jeśli przyrumienią się na złoto, to znaczy
> że będą chrupiące, a powinny zostać lekko gumowe i miękkie w środku.

Pozdrawiam, MarcinB.

1. Data: 2004-10-06 06:56:15

Od: "MarcinB" <mn_b[a_może_by_tak_bez_spamu_?]@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

.

> W czym gorszy to widzę

To może napisz, chętnie się czegoś nowego dowiem, zwłaszcza, że naszła mnie
ochota na kokosanki.

MarcinB.

1. Data: 2004-10-06 07:23:44

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <41639711$1@news.home.net.pl>,
> [...]

.

> To może napisz, chętnie się czegoś nowego dowiem, zwłaszcza, że naszła mnie

Użycie syntetycznych aromatów, co może odrrzcić od najlepszego skądinąd
wypieku.

Władysław

1. Data: 2004-10-06 07:30:41

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <41639633$1@news.home.net.pl>,
> [...]

> wiedziałbym tyle, to resztę mogę sobie wymyślić, więc taki przepis jest WMO

Rozumiem i masz po części rację. Jednak z przepisami kuchennymi jest
zawsze tak, że zakładają jakąś wiedzę i doświadczenie czytelnika,
ponadto zostawiają margines uwzględniający warunki w jakich działa. (co
komu np. z przepisów ustalających dokładne temperatury i czasy
przygotowania potraw, jeżeli nie ma zegara i termometru?).
Dlatego zdarzają się przepisy bardzo lakoniczne, a zdarzają się też
bardzo szczegółowe i jedne i drugie mają sens i rację bytu. Przepis
kuchenny bowiem zawsze podlego interpretacji.
Mam książki kucharskie z ze szczegółowymi, wielostronicowymi przepisami
przygotowania potraw. Rzadko te przepisy realizuję, bo po pórostu często
nie mam warunków i możliwości. Natomiast bez problemów wykonuję te same
potrawy według przepisów mniej szczegółowych. Inna sprawa, zdrugiej
strony, że tak znajomość detali, nawet teoretyczna, pozwala lepiej
zinterpretować te mniej szczegółowe przepisy.

Władysław

http://zakochani.pl - W JEDZENIU????
łuska gryczana
weki z mięsem
Naczynia żeliwne Sprzedam
wykwintne sosy do ryby i przepis Gordona :D