Szybkie pytanie o morfologię i rozmaz

1. Data: 2004-09-03 11:07:11

Temat: Szybkie pytanie o morfologię i rozmaz
Od: "Sana/Anna" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No właśnie.Odebrałam morfologię, ale lekarz mi zrobił psikusa i zobaczę się
z nim dopiero za 9 dni. Niemniej o parę wyników chcę się spytać. Poza normą
mam:
Płytki krwi 104,0
Śr. objętość płytki krwi 13,6
Granulocyty:
podzielone 40,0%
kwasochłonne 7,0%
Limfocyty 51,0%

Z tego, co czytałam to część tych wyników może świadczyć po prostu o
alergii - i w tym nic dziwnego, bo alergiczką jestem niemal od zawsze, ale
pozostałe? Generalnie szukam powodów lekkich i częstych krotoków z nosa,
osłabienia i łatwości przeziębiania się. W archiwum nie znalazłam za dużo
wskazówek... (Fe i czas koalinowo-kafalinowy w normie).

Dziękuję z góry za jakąś podpowedź.

--

Sana
Dwa półgłówki nie tworzą całej głowy (prof. T. Kotarbiński)

2. Data: 2004-09-03 20:58:25

Temat: Re: Szybkie pytanie o morfologię i rozmaz
Od: "Piotr" <e...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak zwykle... kilka wyników wyrwanych z kontekstu i pytający czeka na
(najlepiej pełną i rzetelną) odpowiedź. Na podstawie tego urywka...
1. Owszem, podwyższone gran. kwasochłonne mogą świadczyć m.in. o alergii.
Poza tym m.in. o zarażeniu pasożytami, chorobie układowej, niektórych
chorobach skóry...

2. Trochę za mało płytek.

3. Jak to wziąć razem do kupy, to obniżone płytki + przewlekłe alergiczne
zapalenia błony śluzowej jamy nosowej MOŻE być przyczyną częstych krwawień.

To wszystko, czego można się domyślić z tego urywka.

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2004-09-03 21:26:44

Od: "Sana/Anna" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr z adresu e...@w...tlen.pl plauszszkami na klawiaturze
wystukał(a):
> Jak zwykle... kilka wyników wyrwanych z kontekstu i pytający czeka na
> (najlepiej pełną i rzetelną) odpowiedź.

Raczej na _podpowiedź_ . Ale dziękuję. Podałam wyniki nie mieszczące się w
normie po prostu. Odpowiedź uspokoiła mnie o tyle, że mogę spokojnie na tego
lekarza czekać 9 dni.

> Na podstawie tego urywka...

Dziękuje, o to mi wlaśnie chodziło. Pozdrawiam serdecznie

s., sennie

--

Sana
Dwa półgłówki nie tworzą całej głowy (prof. T. Kotarbiński)
GG #371734

Czy kiłą można się zarazić przez skórę?
POZIOM HORMONOW
głowa boli - od oczu??