głowa boli - od oczu??

1. Data: 2004-09-03 09:07:30

Temat: głowa boli - od oczu??
Od: "izab" <i...@w...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Od kilku dni boli mnie głowa praktycznie cała: raz skronie
potem tył głowy. Nie pomagają ani tabletki
przeciwbolowe ani zwyczajna kawa. Podejrzewam, ze
ból spowodowany jest noszeniem okularów. Od wtorku
lecze ropne zapalenie spojówek w zwiazku z czym odstawiłam
soczewki. Szkła okularów mam nieznacznie słabsze niz wada
wzroku. Czy to moze byc przyczyną??
Poza tym podczas badania przez okuliste stwierdzono u mnie
zmiany na tarczy (?) oka. Pytano czy w rodzinie bywały
przypadki jaskry, zalecono czestsze wizyty okulistyczne.
Co to ma oznaczac? Mam 32 lata, fakt, ze źle widze, jestem
krótkowidzem, źle reaguje na duze oswietlenie oraz gorzej
widze wieczorem. Czy rzeczywisie grozi mi jaskra??
iza

2. Data: 2004-09-03 10:30:44

Temat: Re: głowa boli - od oczu??
Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <i...@w...o2.pl>
napisał w wiadomości news:ch9c9e$gft$1@atlantis.news.tpi.pl:
> Od kilku dni boli mnie głowa praktycznie cała: raz skronie
> potem tył głowy. Nie pomagają ani tabletki
> przeciwbolowe ani zwyczajna kawa. .....

zmierz ciśnienie - może od tego boli

plusz ( http://www.plusz.pl )

3. Data: 2004-09-03 11:07:45

Od: "izab" <i...@w...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> napisał w wiadomości
> zmierz ciśnienie - może od tego boli

chciałabym napisac, ze cisnienie w normie, ale jest za niskie...
iza

4. Data: 2004-09-03 15:37:07

Od: "BarBarella" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"izab" <i...@w...o2.pl> wrote in message
> [...]
> krótkowidzem, źle reaguje na duze oswietlenie oraz gorzej
> widze wieczorem. Czy rzeczywisie grozi mi jaskra??

Krótkowzroczność, zmiany na dnie oka, niskie ciśnienie oznacza że jesteś w
grupie ryzyka. http://www.przychodnia.pl/profilaktyka/jaskra-test.p
hp3
Zrób sobie powyższy test czy jesteś w grupie ryzyka. Mi wychodzi wysokie
ryzyko i mimo to nie mam jaskry :). Trzeba kontrolować ciśnienie w oku. Na
początku jaskry nie ma jeszcze zmian w oku. Przy atakach jaskry
(zaawansowanej) mogą być silne bóle głowy z mdłościami.
Jeśli nosiłaś soczewki długo i namiętnie - noszenie za słabych okularów może
powodować duży dyskomfort z bólem oczu/głowy włącznie. Skądś to znam :).
pozdrawiam i życzę zdrowia
barbarella

5. Data: 2004-09-03 22:14:59

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trzeba kontrolować ciśnienie w oku. Na
> początku jaskry nie ma jeszcze zmian w oku.

to na podstawie czego stwierdzisz, ze ja masz, skoro nie ma zmian w oku??

Przy atakach jaskry
> (zaawansowanej) mogą być silne bóle głowy z mdłościami.

Uscisle: przy kazdym ataku jaskry zamknietego kata (tzw jaskry ostrej ) sa
bole glowy, mdlosci, wymioty i dosc znaczne obnizenie widzenia. Nie musi byc
wcale zaawansowana. Ten typ jaskry to tylko 10-15 %. Przy jaskrze otwartego
kata, czy tez jaskrze normalnego cisnienia bolow nie bedzie a moze byc juz
zaawansowana.
I jeszcze jedno : przy krotkowzrocznosci, zwlaszcza wyzszej wyglad tarczy
nerwu wzrokowego jest praktycznie nie do odroznienia od tarczy jaskrowej.
Dlatego rowniez pole widzenia w takim wypadku nie jest miarodajne. Glownym
dowodem diagnostycznym jest wtedy jedynie wysokosc cisnienia
wewnatrzgalkowego. Tu mamy do czynienia z krotkowzrocznoscia, wiec
"podejrzana tarcza" wcale nie musi byc patologiczna.

> [...]
może
> powodować duży dyskomfort z bólem oczu/głowy włącznie. Skądś to znam :).

tu sie zgadzam i tu nalezy upatrywac glownego powodu dolegliwosci.
Drugim czynnikiem jest niskie cisnienie ogolne, kiedy galki oczne lubia
dawac oznaki bolowe przy duzych roznicach cisnienia atmosferycznego a
cisnienia tetniczego. Nalezy obserwowac, czy takie bole nie wystepuja
wlasnie w okresach zmian pogody i cisnienia. Poprawa krazenia jest tutaj
wskazana.

casus

6. Data: 2004-09-03 22:17:20

Od: Robert Pyzel <r...@g...Bez.Spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <ch9jau$315$1@atlantis.news.tpi.pl> izab tako rzecze:

> Użytkownik "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> napisał w wiadomości
>>
> chciałabym napisac, ze cisnienie w normie, ale jest za niskie...
> iza

A piszesz o ciśnieniu w gałce ocznej? Bo o takie chodzi (a zmierzy je
tylko okulista).

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

7. Data: 2004-09-04 08:18:10

Od: "BarBarella" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"casus" <c...@g...pl> wrote in message
Dzięki za uściślenie mojej wypowiedzi :).

Przy jakiej wadzie zmiany w tarczy są podobne do jaskrowych? I czy zawsze
występują? Na czym polegają zmiany degeneracyjne w oku przy silnej
krótkowzoczności?

pozdrawiam
barbarella

8. Data: 2004-09-04 09:25:39

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przy jakiej wadzie zmiany w tarczy są podobne do jaskrowych? I czy zawsze
> występują? Na czym polegają zmiany degeneracyjne w oku przy silnej
> [...]

przy wysokiej krotkowzrocznosci wyglad tarczy nerwu wzrokowego jest inny.
Nie pozwala on na dokladne zinterpretowanie jaskrowych cech w miejscach na
tarczy dla niej charakterystycznych. Oznacza to, ze ogladajac tarcze albo
nie znajde cech jaskrowych, bo miejsca charakterystyczne wygladaja inaczej,
albo maja wyglad typowy zarowno dla krotkowzrocznosci jak i dla jaskry. A
poniewaz uszkodzenia czesci wlokien nerwowych sa rowniez podobne - pole
widzenia moze wykazywac zmiany dokladnie w tych samych miejscach co
destrukcja jaskrowa lub krotkowzroczna. Tak wiec tu rowniez nie mozna
jednoznacznie sie opowiadac, co jest przyczyna tych zmian. Swiatowa
organizacja jaskrowa w takim przypadku ustalila, ze decydujacym musi byc
wiec cisnienie wewnatrzgalkowe. I dlatego tez niekiedy zdarza sie, ze
okulista ogladajac pacjenta wysokokrotkowzrocznego sugeruje zmiany jaskrowe
na tarczy - zapominajac o tym, co w takim przypadku decyduje.
Zmiany zwyrodnieniowe siatkowki w wysokiej krotkowzrocznosci wyplywaja ze
zbyt cienkiej siatkowki, stad bywaja duze przerzedzenia, lekkie naderwania
lub tendencje do nich, zwlaszcza na obwodzie. Stad tez i czestsze
"pociagania" siatkowki przy ruchach galki ocznej, co daje objawy iskier i
blyskow przed oczami. Zbyt nasilone moga sugerowac poczatkowe odklejanie sie
siatkowki. To oczywiscie stadium juz zaawansowane i nie oznacza, ze jak ktos
ma -10,0 to od razu bedzie mial zaawansowane zwyrodnienia, czy tez
odklejanie sie siatkowki. Bywaja zwyrodnienia przy -5,0, bywa ich brak
przy -13,o, tak wiec nie nalezy generalnie panikowac z tego powodu. Jak juz
kiedys pisalem zwyrodnienia obwodowe bywaja decydujace o sposobie porodu u
kobiet - ich brak nawet przy -10,0 nie zmusza do porodu cesarskiego.
I na marginesie - zmiany w dnie oka typu wysokokrotkowzrocznego nie
pozwalaja czesto rowniez wypowiedziec sie o stopniu nadcisnienia tetniczego
czy tez o poczatkowych zmianach cukrzycowych, o co czesto prosza internisci,
poniewaz zmiana kalibra naczyn w dnie oka u krotkowzrocznych ten obraz
zaciemnia.

uff - bola paluszki:-)))))

pozdrawiam

casus

9. Data: 2004-09-04 09:57:52

Od: "BarBarella" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"casus" <c...@g...pl> wrote in message
Jejku casus.
Zawsze można liczyć na obszerną odpowiedź od Ciebie, co bardzo cenię. :)
Zrób jogę paluszkom ;).
pozdrawiam
barbarella

10. Data: 2004-09-04 10:38:17

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jejku casus.
> Zawsze można liczyć na obszerną odpowiedź od Ciebie, co bardzo cenię. :)
> Zrób jogę paluszkom ;).
> pozdrawiam
> barbarella

:-))))))