Szymon Majewski - imho coraz lepszy ...

331. Data: 2010-05-30 11:03:16

Temat: Re: Szymon Majewski - imho coraz lepszy ...
Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <c...@o...eu> napisał w wiadomości
news:httgi1$3o1$1@news.task.gda.pl...

> news:httg9n$i0q$1@mx1.internetia.pl...
>>
>> Użytkownik "Chiron" <c...@o...eu> napisał w wiadomości
>> news:htteu5$ut6$1@news.task.gda.pl...
>>>
>>> Użytkownik "Chiron" <c...@o...eu> napisał w wiadomości
>>> news:htteop$ud3$1@news.task.gda.pl...
>>>
>>> zapomniałem:
>>>
>>> http://www.inteligentny-projekt.pl/index.php?option=
com_content&view=article&id=218&Itemid=248

> Najpierw mi wytłumacz, jak rozumiesz zasadę entropii- bo z tego, co się tu
> wypowiadałaś- to chyba odmiennie od wielu fizyków:-)

Na jakiej podstawie wysnules taki wniosek? Wiem, wiem, teraz znow bedziesz
zwodzil. Doprawdy zenujace to jest.

332. Data: 2010-05-30 13:31:07

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chiron pisze:
> Tu nie chodzi o to, że wielu
> dzisiejszych darwinistów się od tego (i wielu innych) teorii Darwina
> odżegnuje.

Brzmi to dosyć intrygująco w obliczu niedawnego "roku Darwina" na
świecie :-)

> Chodzi o to, że teorię tę w jej niemal pierwotnej wersji
> (zauważ, że teoria Mendla jest z nią w jaskrawej sprzeczności)

A to ciekawe, mógłbyś powiedzieć w czym ta jaskrawa sprzeczność?
Bo, że zacytuję: "...Darwin dostrzegł, że wszystkie żywe istoty są
powiązane ze sobą i ostatecznie pochodzą od jednego wspólnego przodka,
prace Mendla ujawniły mechanizm, dzięki któremu było to możliwe..."

to jest DOPEŁNIENIE się, gdzie tu sprzeczność?

> lansuje
> się dziś ludziom jako prawdy objawione. To, co głoszą dzisiejsi
> ewolucjoniści- raczej trudno nazwać darwinizmem, prawda?
> Teoria IP w zasadzie jest takim trochę wybiegiem, który i ja stosuję w
> dyskusji z nie- chrześcijanami; staram się nie odnosić do
> chrześcijaństwa, aby dowieść prawdy uznanej przez chrześcijaństwo-
> powołując się na wszystko, tylko nie chrześcijaństwo (buddyzm, hinduizm,
> etc).

Ja ten wybieg uwielbiam :-) "Nie mówmy, że to Bóg, możemy przyjąć, że
jakaś potężna istota" :-)

Stalker

333. Data: 2010-05-30 13:33:55

Od: "malkontent" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

..

> Na jakiej podstawie wysnules taki wniosek? Wiem, wiem, teraz znow bedziesz
> zwodzil. Doprawdy zenujace to jest.

żeniujące jest to ,że sam wprowadziłeś
do dyskusji pierwszą zasadę termodynamiki
( inaczej zasadę zachowania energi)
i kiedy chrion mówi o entropii
( czyli to raczej druga zasada dynamiki)
ty napierasz na niego ,że nie chce się odnieść
do twojej "podpuchy"

334. Data: 2010-05-30 13:49:54

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chiron pisze:

> [...]
>
> http://www.inteligentny-projekt.pl/index.php?option=
com_content&view=article&id=218&Itemid=248

> co o Tym sądzisz? Króciutko- bo to krótki artykuł?

Że najbardziej podoba mi się myśl przewodnia artykułu :-) :

,,Głupi [już] z natury są wszyscy ludzie, którzy nie poznali Boga; z dóbr
widzialnych nie zdołali poznać Tego, który jest, patrząc na dzieła, nie
poznali Twórcy"

A już cuda, jakie autor wyczynia z matematyką i rachunkiem
prawdopodobieństwa są po prostu KOMICZNE :-) Ja tu kiedyś podawałem
przykład, że jak dobrze policzyć, to prawdopodobieństwo wygrania szóstki
w totka wynosi 50%: albo się wygra, albo nie :-D Popatrzmy co proponuje
autor:

"Aby policzyć prawdopodobieństwo stworzenia świata przez Boga, musimy
przyjąć, że są dwie możliwości: albo Bóg istnieje, albo nie istnieje.
Prawdopodobieństwo wynosi 1 : 1 - albo istnieje, albo nie. Jeżeli Bóg
istnieje, to znowu są dwie możliwości: albo stworzył świat, albo go nie
stworzył. Zatem czyste prawdopodobieństwo, że Bóg istnieje i stworzył
świat, bez uwzględnienia jakichkolwiek dowodów i związków
przyczynowo-skutkowych, wynosi 1 : 2^2, czyli 1 : 4 " :-)

I zadziwia mnie fakt, że ciągle kreacjoniści nie uwzględniają potęgi
AKUMULACJI, licząc prawdopodobieństwo na zasadzie słynnego przykładu z
Boeingiem 747... Nic dziwnego, że im potem wychodzą TAAAAAAAAKIE
(nie)prawdopodobieństwa

Stalker

Stalker

335. Data: 2010-05-30 13:54:05

Od: "malkontent" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "malkontent" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

tak profilaktycznie :-))
> żeniujące jest to ,że sam wprowadziłeś

na tyle postów wstecz ile udało mi sie cofnąć
bo to za długi wątek by czytać wszystko :-))

> i kiedy chrion mówi o entropii
> ( czyli to raczej druga zasada dynamiki)

- miało byc "druga zasada termodynamiki"

bo jak cie znam bez tego wyjaśnienia nie zrozumiesz
:-))

336. Data: 2010-05-30 14:10:03

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "malkontent" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
>>
> tak profilaktycznie :-))
>
> na tyle postów wstecz ile udało mi sie cofnąć
> bo to za długi wątek by czytać wszystko :-))

Wiec pocaluj mnie zenujaco w dupe w laskawie.

337. Data: 2010-05-30 14:57:51

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Chiron" <c...@o...eu> napisał w wiadomości

com_content&view=article&id=218&Itemid=248

> Na jakiej podstawie wysnules taki wniosek? Wiem, wiem, teraz znow bedziesz
> zwodzil. Doprawdy zenujace to jest.

Nie zgadłeś. I dlaczego "znów"? Napisałeś o lodówce i klimatyzatorze- ja
napisałem wczaeśniej, że chodzi przecież o układ zamknięty- bez oddziaływań
zewętrznych. Przecież lodówka i klimatyzator są zasilane- jeśli nic z nimi
nie zrobisz (tak rozwinąłem Twój nieszczęsny przykład)- obrócą się w
perzynę. Skoro życie coraz bardziej się organizuje i (jak uważa Darwin)
przechodzi w coraz bardziej zorganizowane formy- to albo istnieje vis
vitalis, która to robi (Darwin ją odrzucił), albo nie działa zasada entropii

--

serdecznie pozdrawiam

Chiron

338. Data: 2010-05-30 15:02:23

Od: "Sandra" <sandra.lauer(nie pisz bez sensu)@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> uważa Darwin) przechodzi w coraz bardziej zorganizowane formy- to albo
> istnieje vis vitalis, która to robi (Darwin ją odrzucił), albo nie działa

Energia słoneczna, termalna - planecie daleko do układu zamkniętego.

Sandra

339. Data: 2010-05-30 15:12:34

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "malkontent" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> Wiec pocaluj mnie zenujaco w dupe w laskawie.

Toś mu przygadał:-)
A coś nie ad personam- mógłbyś?

--

serdecznie pozdrawiam

Chiron

340. Data: 2010-05-30 15:16:33

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> prace Mendla ujawniły mechanizm, dzięki któremu było to możliwe..."
>
> to jest DOPEŁNIENIE się, gdzie tu sprzeczność?
za wiki:
"Do sformułowania współczesnej teorii ewolucji, opartej na przemyśleniach
Darwina, ale adekwatnej do stanu wiedzy w wieku XX, wybitnie przyczynił się
Theodosius Dobzhansky swoją syntezą ewolucjonizmu Darwina z genetyką
mendlowską opublikowaną w książce pt. Genetics and the Origin of Species
(1937). Syntetyczną teorię ewolucji, łączącą dobór naturalny z mechanizmami
zmienności genetycznej, określa się mianem neodarwinizmu."

czyli- z tezami Darwina była sprzeczność, którą zlokwidowano "modyfikując"
tezy. Cały czas zaznaczam: chodzi mi o DFarwina- nie o to, co z niego dziś
zostało i nazywa się neodarwinizmem.

> Ja ten wybieg uwielbiam :-) "Nie mówmy, że to Bóg, możemy przyjąć, że
> jakaś potężna istota" :-)

Ależ ja się z tym nie kryję. Piszę o tym otwarcie

--

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Internetowe grupy dyskusyjne - analiza
Żeby się nie robiło zbytnio psychologicznie...
Swadomosc stolu
Cześć cześć
he he... he, he i he... Oświadczam, że...