Szymon Majewski - imho coraz lepszy ...

461. Data: 2010-06-01 08:07:46

Temat: Re: Szymon Majewski - imho coraz lepszy ...
Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zażółcony" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
news:hu2eug$bui$1@news.onet.pl...

> Na potrzeby nauki brzytwa Ockhama nakazuje zrezygnować z takiej opcji
> - dlatego Bóg jako czynnik nie występuje w pracach naukowych.
> Bóg nie jest stwórcą mutacji zarazków.

Ale jest twórcą mechanizmów, które prowadzą do powstania mutacji.
Czyż nie?

Bo złośliwie (:-) ) przypomnę:
Zgodnie z filozofią Ockhama wielość traktowana jest jako niekonieczna, i
dlatego wymagająca wyjaśnienia. Nie należy wprowadzać nowych pojęć,
kategorii czy bytów, jeśli nie jest to uzasadnione poprzez rozum,
doświadczenie lub Biblię.

"Nie wolno przyjąć niczego bez uzasadnienia, że ono jest, musi ono być
oczywiste albo znane na mocy doświadczenia, albo zapewnione przez autorytet
Pisma Świętego"

MK

462. Data: 2010-06-01 08:09:22

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Sandra" <sandra.lauer(nie pisz bez sensu)@op.pl> napisał w
> wiadomości news:hu0bim$4vt$1@news.onet.pl...

> Co to ma do rzeczy? Nikt, nigdy nie powiedział, że Bóg wyciągnął nas z
> kapelusza jak różowe króliki.

:-)))))))

MK

463. Data: 2010-06-01 08:10:32

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> napisał w wiadomości

> Bo?

O tym gadamy już 4 linijki wyżej.....

> Nie popadasz w sprzecznosc?
A tu nie rozumiem.

MK

464. Data: 2010-06-01 08:15:23

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zażółcony" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

> Na potrzeby nauki brzytwa Ockhama nakazuje zrezygnować z takiej opcji
> - dlatego Bóg jako czynnik nie występuje w pracach naukowych.

Wlasnie potwierdziles moje slowa.

465. Data: 2010-06-01 08:18:11

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> O tym gadamy już 4 linijki wyżej.....

Tylko ktore to te linijki?

> A tu nie rozumiem.

Cala nauka to ludzkie, ograniczone pojmowanie rzeczywistosci.

466. Data: 2010-06-01 08:21:30

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> napisał w wiadomości

> Tylko ktore to te linijki?

Zazółcony, Vilar, niejaki Ghost... brzytwa Ockhama

> Cala nauka to ludzkie, ograniczone pojmowanie rzeczywistosci.

Oooo, tu masz rację.
Ale zobacz jak pozwala się przyjemnie nadąć :-)))

MK

467. Data: 2010-06-01 08:21:34

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Vilar wrote:

> :-)))))))

No może nie jak różowe króliki, ale jak standardowe króliki :-)

Po Polsce jeździ teraz ekipa kreacjonistów z odczytami i niedwano byli w
Zielonej Górze, na Uniwersytecie (sic!) (strasznie żałuję, że akurat
mnie nie było na miejscu)

Oto jak te sprawę wyjaśnił prof. Andrew McIntosh:

Pyt: Co w takim razie wynika z przesłanek? Ewolucjonizm jest błędny?

Odp: Doprecyzujmy, czym dokładnie jest ewolucjonizm. To pewna filozofia,
która zakłada istnienie wspólnego przodka dla wszystkich organizmów.
Kreacjonizm przyjmuje stworzenie pierwotnych rodzajów. Para
standardowych orłów, z których wykształciły się poszczególne rasy. Para
koniowatych, z których mamy nasze konie, ale też zebry. Zmiany występują
w obrębie tych rodzajów. Dobór naturalny? Tak. Adaptacja? Tak. Drobne
zmiany? Tak. Ale nie od pierwotnego, wspólnego przodka.

Całość:
http://zielonagora.gazeta.pl/zielonagora/1,35182,780
8467,Kreacjonisci__A_jesli_Karol_Darwin_sie_mylil___
.html

Stalker

468. Data: 2010-06-01 08:25:10

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> z innymi lekami itp itd. Nie ma tu pytania do Boga. Jest matematyka.
> Polecam poczytać o zmaganiach naukowców z prątkami gruźlicy, gdzie m.in.
> wyjaśniają, jakie jest powiązanie ludzkiej niekonsekwencji (stosowanie
> jednego
> leku zamiast dwóch, przedwczesne kończenie terapii) ze stopniowym
> uodparnianiem
> się prątków na coraz nowocześniejsze leki.
> Generalnie o Bogu się w tego typu artykułach nie wspomina. I sądzę, ze tak
> samo
> nie bardzo jest powód, żeby (Chironie) temat darwinizmu opierać o Boga i
Dziękuję za wywołanie do tablicy:-). Chcę Ci napisać, co mi się w Twoim
pisaniu nie podoba- a ściślej- w Twoim rozumowaniu- trzeba przyznać, dosyć
dziś w naszej kulturze powszechnym:

=============
"Nauka jest najważniejsza. Na pewne pytania jeszcze nie odpowiedziała, ale
wkrótce odpowie. W niektórych dziedzinach religia jeszcze odpowiada na nie
lepiej- ale oczywiście do czasu. Oczywiście- dojdziemy do tego, że religia
stanie się zupełnie zbędna, co najwyżej zachowa wartość kulturową."
=============

To właśnie jest to, co głosisz. Dla mnie jest to bardzo groźne. Groźne- bo
dla wielu ludzi to może brzmieć jak prawda objawiona, a jest po prostu
fałszywe. Piszesz o prątkach gruźlicy i terapii. Tylko widzisz, Redarcie-
to w człowieku są wszelkie lekarstwa, i pokora przed potęgą Stwórcy (bo
nigdy stworzenie swojemu Stwórcy nie dorówna) kazała by obserwować i
stosować się do tego, co już istnieje od zawsze. Czyli tu- szukać możliwości
uruchomienia sił obronnych organizmu. Możliwości nie tylko przecież
stymulowanych biochemicznie, ale także (a może przede wszystkim)...poprzez
psyche. Oczywiście, wie o tym np ludowa medycyna całej chyba ziemi. Przoduje
medycyna chińska. Jednak ludzie, myślący podobnie jak napisałem powyżej
(czyli- Ty także)- będą wymyślać metody typu zabawa w Stwórcę (no bo
przecież każdy tak myślący summa summarum stawia się ze Stwórcą na równi,
albo powyżej). Stąd- obezwładnianie antybiotykami czy też innymi lekami
działającymi podobnie- z jednoczesnym całkowitym niezajmowaniem się psyche
pacjenta. A jak klops- to się zgoni na niewłaściwą terapię, nieskuteczne
leki etc- i pomyśli się o silniejszych lekach, o łączeniu z innymi,
przedłużaniu terapii- o wszystkim, tylko nie o psyche. Oczywiście, że nikt
nie napisze o
Bogu_bo_ci_ludzie_uważają_że_to_partacz_którego_nale
ży_poprawić. Bóg jednak
drwi sobie z durniów- ale na ogół dureń tego nie zauważy:-)

--
Serdecznie pozdrawiam

Chiron

Prawda Przeciw Światu
(przysłowie celtyckie)

Jedynie prawda jest ciekawa
(Józef Mackiewicz)

469. Data: 2010-06-01 08:25:32

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Całość:
> http://zielonagora.gazeta.pl/zielonagora/1,35182,780
8467,Kreacjonisci__A_jesli_Karol_Darwin_sie_mylil___

Hmmm, a podobieństwo genetyczne to pies? (żeście oleli mój watek o
podobieństwie genetycznym ludzi i szympansów, a naskrobałam się jak dureń)
A fazy rozwoju płodu, to pies? (skrzela, ogonek)

Swoją drogą taki wykład może być lepszy niż kabaret.
Chyba, że człowiekowi zrobi się po nim bardzo, ale to bardzo smutno
(wszystko zależy od reakcji zgromadzonych).

MK

470. Data: 2010-06-01 08:27:39

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Na potrzeby nauki brzytwa Ockhama nakazuje zrezygnować z takiej opcji
> - dlatego Bóg jako czynnik nie występuje w pracach naukowych.

Ciekawe, że na tego ortodoksyjnego, sfanatyzowanego katolika powołujesz się
Ty i wielu ateistów:-)

--
Serdecznie pozdrawiam

Chiron

Prawda Przeciw Światu
(przysłowie celtyckie)

Jedynie prawda jest ciekawa
(Józef Mackiewicz)

Internetowe grupy dyskusyjne - analiza
Żeby się nie robiło zbytnio psychologicznie...
Swadomosc stolu
Cześć cześć
he he... he, he i he... Oświadczam, że...