TIRAMISU-kto zna przepis?

1. Data: 2000-08-10 08:05:35

Temat: TIRAMISU-kto zna przepis?
Od: "Agnieszka" <a...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś z grupowiczów zna przepis na jak najbardziej zbliżone do oryginału
tiramisu?
Aga

1. Data: 2000-08-10 11:22:02

Temat: Re: TIRAMISU
Od: T...@a...com.pl (Tomasz Barczak) szukaj wiadomości tego autora

TIRAMISU

Tiramisu to włoski deser na specjalne okazje Tiramisu to warstwy
biszkoptu przekładane serem mascarpone, kremem z bitej śmietany i
nasączane kawa espresso. Najlepiej sie udaje w szklanym naczyniu o
wysokich brzegach.
Składniki
Biszkopt
6 jaj
3/4 szklanki cukru
1-1/4 szklanki maki

Jajka rozdzielić, ubić białka na sztywno, dodać cukier w trzech
porcjach, ciągle ubijając, aż będzie lśniąca masa. Ciągle ubijając,
dodawać po jednym żółtku, aż się dobrze wymiesza. Ręką albo łyżka
wymieszać ciasto delikatnie z mąką. Rozprowadzić na blasze posmarowanej
masłem i posypanej mąką. (Tu w Stanach posypujemy mąką, nie bułka, radzę
spróbować). Piec w 200C przez 25-30 min., aż brzegi zaczną odstawać od
blachy i ciasto jest złote. Odwrócić na ściereczkę do wystudzenia.

Tiramisu
1 szklanka mascarpone
Bita śmietana (z 250 ml)
cukier waniliowy
1/2 szklanki bardzo mocnej kawy lub espresso
tarta czekolada
Ubić śmietanę z cukrem waniliowym. Na dnie szklanego naczynia ułożyć
warstwę kawałków biszkoptu, udartych raczej niż krojonych. Te warstwę
nasączyć paroma łyżkami kawy. Na to rozsmarować 1/2 mascarpone. Posypać
tarta czekolada. Nakryć następnymi kawałkami biszkoptu, nasączyć kawa,
rozsmarować polowe bitej śmietany, posypać tarta czekolada. Powtórzyć
warstwę z mascarpone, i zakończyć warstwa z bita śmietana. Posypać
czekolada na wierzchu. Schłodzić przez parę godzin. Podawać dużą łyżką,
jak budyń z salaterki, na miseczki. Jest to bardzo bogaty deser i je się
małe ilości. Ta porcja zadowoli 12 osób. Ja to robię w formie tortu, bo
się wygodniej i estetyczniej nakłada, jeżeli w miseczkach, to każdemu w
osobnej, ale wtedy jest sporo zabawy , poza tym klasyczne włoskie
tiramisu jest na biszkopcie kakaowym. Aaa, i do nasączania mieszam kawę
z likierem kawowym, smak jest wtedy mocniejszy.

nie jestem autorem tego przepisu. przeczytalem go kiedys na liscie i
skopiowalem do swojego bogatego archiwum ciekawych przepisow. wkrotce
bede szczesliwym posiadaczem wlasnej (nawet sporej) kuchni i zaczne
przyzadzac wszystkie skumulowane specjaly, miedzy innymi tiramisu czy
flan.....
--
Chcesz otrzymywac newsy poczta elektroniczna ? Sprawdz http://www.newsgate.pl

1. Data: 2000-08-10 12:35:53

Temat: Re: TIRAMISU-kto zna przepis?
Od: e...@p...com (Mariusz Marczak) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 10 Aug 2000 08:05:35 GMT, "Agnieszka" <a...@p...wp.pl>
wrote:

>Czy ktoś z grupowiczów zna przepis na jak najbardziej zbliżone do oryginału
>tiramisu?
http://www.kuchnia.3miasto.pl/44_1189.htm i kolejne przepisy - to
kilka wersji tego deseru.

Smacznego :-9

Mariusz Marczak
Merlin
2B || !2B

http://www.kuchnia.3miasto.pl "Wirtualna Kuchnia Polska"
(było: http://friko3.onet.pl/el/kuchnia "Wirtualna Kuchnia Polska")
http://www.elblag.info.pl Internetowy informator Elblag i Okolice
http://ebowo.vc.pl Kanal IRC #EBowo

1. Data: 2000-08-11 13:45:06

Temat: Re: Odp: TIRAMISU
Od: T...@a...com.pl (Tomasz Barczak) szukaj wiadomości tego autora

przeczytaj cale do konca, nie jestem autorem tego przepisu......
--
Chcesz otrzymywac newsy poczta elektroniczna ? Sprawdz http://www.newsgate.pl

1. Data: 2000-08-11 21:38:41

Temat: Odp: TIRAMISU
Od: "Papardel" <h...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

pieczone tiramisu???? To powszechny obyczaj w stanach, czy "regionalizm"?

MM

Użytkownik Tomasz Barczak <T...@a...com.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:3...@a...com.pl...

1. Data: 2000-08-12 22:13:49

Od: "Mariusz" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam ! W piatkowym magazynie G.Wyborczej jest przepis na Tiramisu , ktory
zamierzam wyprobowac:
"Tiramisu Broni z Australii"
Skladniki: paczka biszkoptow (jezyczki); filizanka mocnej kawy z expr; 6
bialek,3 zoltka; 3 lyzeczki cukru pudru;1-2 lyzki kakao;500g serka
mascarpone (u nas moze byc Toska Light 3 proc), 100ml marsali lub innego
slodkiego aromatycznego wina. Na tacy ukladamy warstwe biszkoptow i
skrapiamy obficie kawa. Zoltka ucieramy z cukrem na kogel - mogel.Dodajemy
serek - ucieramy. Dodajemy wino - dalej ucieramy. Ubijamy sztywna piane z
bialek i delikatnie mieszamy z masa serowa.Wykladamy polowe masy na
biszkopty, przykrywamy kolejna warstwa biszkoptow polanych kawa. Wykladamy
reszte masy, posypujemy obficie kakao (przez sitko). pozostawiamy do
schlodzenia w lodowce na pare godzin.

Mimo, ze przepis z Australii moze wyjsc prawdziwie wloski deser. Smacznego !
:)
Mariusz

1. Data: 2000-08-13 20:47:20

Temat: SV: TIRAMISU
Od: "Magdalena Busk" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> 1 szklanka mascarpone
co to jest?

:-) mb

1. Data: 2000-08-21 14:48:27

Temat: Odp: TIRAMISU-kto zna przepis?
Od: "Barbara Zibrow" <b...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Po pobycie we Wloszech kazdy powinien wiedziec co to jest prawdziwe
Tiramisu.
Z samej nazwy wynika ("postaw mnie na nogi" w wolnym tlumaczeniu) iz jest
tam kawa, a mozna dodac amaretto. Mam prawdziwy oryginalny przepis. Ale
azeby nie pomylic sie w proporcjach musze poszukac w stercie przepisów jakie
zwiozlam z Italii i dam znac.

Użytkownik Mariusz Marczak <e...@p...com> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:3...@n...tpnet.pl...

1. Data: 2000-08-21 15:02:20

Od: a...@m...com.pl (Agnieszka Stańczyk) szukaj wiadomości tego autora

Przepis oryginalny - ściągnięty z Cookiaio d'Argento, potwierdzony przez
Włochów i sprawdzony własnoustnie.
Potrzeba:
- 2 paczki biszkoptów, najlepsze szampanki lub inne tp.
- 4 żółtka
- 150 g cukru pudru
- 2 białka
- 400 g (2 opakowania) serka mascarpone (uwaga - jest raczej drogi, ok. 12
zł sztuka, ale za oryginał trzeba płacić)
- 1 duża filiżanka bardzo gęstej kawy (Lavazza z ekspresu lub "kafetiery"
typu moka)
- kieliszek wina włoskiego Marsala
- starta gorzka czekolada
- kakao w proszku

Ucieramy żółtka z cukrem pudrem na gładką masę. Równocześnie ubijamy pianę z
białek (na sztywno). Bardzo powoli i ostrożnie (po łyżce) dodajemy serek do
masy żółtkowej i mieszamy, aż uzyska jednolitą konsystencję (Uwaga !!!
Przestrzegam przed użyciem sprzętu typu malakser, mikser, robot, itp. Moja
koleżanka straciła w ten sposób dwa opakowania serka, nie mówiąc o stratach
moralnych - łzy! Trzeba powoli i delikatnie ucierać ręcznie przy pomocy
drewnianej łychy !). Następnie dodajemy pianę z białek i mieszamy, aż
wszystko się ładnie połączy.
Do kawy dodajemy Marsalę (z braku tejże, może być ewentualnie likier
Amaretto, lub w ostateczności odrobinę koniaku) i moczymy w niej
biszkopty - nie za mocno, nie powinny się rozpadać.
Układamy na dnie płaskiego naczynia o wysokich brzegach warstwę namoczonych
biszkoptów, na niej rozprowadzamy warstwę masy serowej, posypujemy startą
czekoladą itd. aż do wyczerpania produktów. Ostatnią warstwą musi byc serek,
który posypujemy kakao. Wstawiamy naczynie do lodówki na kilka godzin, aby
smaki się połączyły w cudowny bukiet.

Ostrożnie - bomba kaloryczna. ale rzeczywiście niebo w gębie i ciągnie do
góry !
Serek mascarpone jest dostępny w supermarketach typu Auchan, Carrefour etc.

Pozdrawiam smakowicie - Agni

> [...]
> tam kawa, a mozna dodac amaretto. Mam prawdziwy oryginalny przepis. Ale
> azeby nie pomylic sie w proporcjach musze poszukac w stercie przepisów

Obieraczke do ziemniakow -gdzie kupic?
Witam / Restauracje meksykanskie w Polsce
Re: W sprawie niedzielnego programu Maklowicza
Re: Odp: KUCHNIA BULGARSKA I GRECKA
Sory ale : kuchenka mikro