TO SKANDAL!!!

11. Data: 2002-06-06 07:29:15

Temat: Re: TO SKANDAL!!!
Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj!

> siedzieć. A jeśli chodzi o lekarstwa to faktycznie te gnoje zapisują caraz
> droższe, ale rozumiem że lekarz to święta krowa której nie powinno sie
> ruszać.

A nie zauwazyles dosc ciekawej sprawy ze te leki - tanie odpowiedniki
tych drozszych ale markowych, sa czesto duzo gorzej tolerowane przez
pacjentow? Nie bede przytaczal konkretnych przykladow bo to nie tablica
reklamowa.
Ale najdziwniejsze dla mnie jest to ze jedna z dziennikarek najbardziej
w Polsce walczacych o to by lekarze dawali pacjentom tansze odpowiedniki
drogich lekow, jak przyszla z matka swoja po leki to wyraznie poprosila
by dac jej te markowe bo "ona o tym pisze i wie co to za chlam te
tanie". Daje to do myslenie kto kogo w tym kraju kupuje. To nie wielkie
koncerny korumpuja i kupuja lekarzy - one staraja sie dbac o swoj
wizerunek. Tylko te male, produkujace w Pakistanie czy Indiach leki
ponizej jakichkolwiek standardow, firmy o nazwach nic nie mowiacych
nikomu, ktore potrafia sprzedac na rynku leki 10-20 RAZY taniej niz
orginalny producent. One najwiecej korumpuja. Bo maja wszystko w d* - a
i tak za ich dzialania placa pacjenci - lek npX jest najtanszy staje sie
podstawa ryczaltu, wszyscy go kupuja za 2,50, firma Tralallala-pharma-
exporet-import robi kase i znika. A to ze lek jest zasyfiony, brudny,
kogo to obchodzi...

12. Data: 2002-06-06 09:14:50

Od: Artur Makowski <n...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

SebaX wrote:

>Ok, lekarz powinien zarabiać 2000 netto za 8 godzin pracy, ale ze względu na
>odpowiedzialność jego pracy, a nie ze względu na naukę. Dla przykładu
>informatyk uczy się całe życie, a mam kumpli, którzy mają 1000 na rękę. Ale
>jeśli odpowiedzialnośc to za powtażające się błędy powinien wylataywać z
>zawodu, a za sprawy typu zostawiłem coś w brzuchu pacjenta powinien iść
>siedzieć.

Nie napisalem, ze pieniadze za nauke. Jak nie musisz dorabiac to
mozesz zainwestowac w siebie.

>Zawsze leki zagraniczne są lepsze?

Nie ma scislych regul.

> [...]
>samo przy każdej wizycie jak dała za mało to robił wymówki że trzeba dać
>więcej. Zbabrał sprawę bo coś zostawił i mam poszła do prywatnego. Ale jak
>chciałem rachunek ża darowizne to lekarz powiedział że nic nie brał bo jest
>na "państwowym" . A cała imprezka kosztowała ok 1000 zł, mama się bała to
>płaciła. Jedyne co mogłem zrobic to pierdolnąć mu hakiem w drzwi jego fury
> nie muszę dodawać że dosyć drogiej), na chamstwo odpowiadam chamstwem,
>pewnie poleciao z AC ale może chociaż stracił zniżke i trochę nerwów.

A powinienes isc do sadu.

Pogadaj z maszyna.
Naucz ja czegos nowego: http://serwer4you.com/robot/

13. Data: 2002-06-06 10:51:10

Od: "Marek Bieniek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,

W kwistii formalnej:

Użytkownik "jacek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> In article <adlouv$o84$1@news.tpi.pl>, m...@h...pl says...

> 3. W ostatecznisci mogl (w zaleznosci od tego jakie mial informacje na
> temat leczenia ojca - leki, dawki, stan itd) - skierowac na dyzur
> neurologiczny. Nie wiem skad jestes, ale w duzej czesci kraju o 20.00 to
> bys sie niezle najezdzil i naczekal.

Gdyby taki lekarz skierowal chorego do mnie (na dyzur neurologiczny), to by
sie ode mnie nasluchal przez telefon, jesli tylko byl by osiagalny.
A lekow bym pewnie nie wypisal, bo nasz szpital nie mam podpisanego
kontraktu na pomoc dorazna i nie mam takiego obowiazku.
Oczywiscie wszystko zalezalo by od konkretnej sytuacji, ale jesli ktos
zerwal by mnie o 2 w nocy i sciagal do izby przyjec dlatego, ze lek sie
skonczyl, to pewnie bym zastrzelil.

A jesli pacjent "leczy sie prywatnie u specjalisty neurologa" - to trzeba
bylo sie do niego wybrac zanim skonczyly sie leki. I tyle.

Pozdrawiam

m.

14. Data: 2002-06-06 15:28:26

Od: "Krzysztof Pujdak" <g...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jeśli chodzi o lekarstwa to
> faktycznie te gnoje zapisują caraz droższe, ale rozumiem
> że lekarz to święta krowa której nie powinno sie ruszać.

Gnoj to moze ty jestes..... dziwie sie, ze ktos z takim prostaczkiem chce
tutaj dyskutowac.

nie pozdrawiam
Krzysztof

15. Data: 2002-06-06 15:38:58

Od: "Dwach" <d...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam;

[ciach]

> [...]
> Oczywiscie wszystko zalezalo by od konkretnej sytuacji, ale jesli ktos
> zerwal by mnie o 2 w nocy i sciagal do izby przyjec dlatego, ze lek sie

A po co kolego Ty na tym dyzurze siedzisz w nocy? Zeby udzielac pomocy
pacjentom czy zeby norme wypracowac?
Najprosciej polozyc sie spac a pielegniarki same beda splawiac pacjentow bo
lekarza budzic nie wolno... bo zastrzeli!

Nie pozdrawiam takich lekarzy i zycze duzo zdrowia najlepiej od 8 do 18 (nie
trzeba nikogo budzic w razie choroby)

d.

16. Data: 2002-06-06 15:55:19

Od: "Monika" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jeśli odpowiedzialnośc to za powtażające się błędy powinien wylataywać z
> zawodu, a za sprawy typu zostawiłem coś w brzuchu pacjenta powinien iść

Chyba nie chcesz porownywac samoksztalcenia podyplomowego przecietnego
informatyka i lekarza ? Oczywiscie pomijam juz sprawe samych studiow ( czas
trwania, ilosc godzin i materialu )

Zreszta zobacz sam www.cmkp.edu.pl/spis.htm

Akurat w tej kwestii mam wiadomosci z pierwszej reki od kolegi, ktory
skonczyl oba te kierunki ( chyle czolo ). Jak opowiadal, jak wygladala sesja
na jednym z najbardziej obleganych wydzialow Politechniki Wroclawskiej, to
nie chcialam wierzyc...

Jeszcze nikt nie napisal, ze lekarze powinni pracowac za darmo i 24h na dobe
ze
wzgledu na ich powolanie i przysiage Hipokratesa.

pozdrawaim
M.

17. Data: 2002-06-06 16:51:04

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

SebaX wrote:

> Ok, lekarz powinien zarabiać 2000 netto za 8 godzin pracy

Stary, za takie pieniądze to masz właśnie taki poziom medycyny jaki jest. Jak
chcesz przyciągnąć do zawodu najlepszych ludzi, to musisz im zapłacić najlepiej
- to proste. Powołanie nie wystarczy, żeby dobrze leczyć ludzi - trzeba mieć do
tego tęgą głowę; ale trudno w to uwierzyć komuś, kto nie próbował zdać na
medycynę, a co dopiero medycynę skończyć, a tym bardziej sprawdzić się w
zawodzie.

Leszek

18. Data: 2002-06-06 17:13:58

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dwach wrote:

> A po co kolego Ty na tym dyzurze siedzisz w nocy?
> Zeby udzielac pomocy pacjentom
> czy zeby norme wypracowac?

Zorientuj się najpierw, czym się różni dyżur od pracy w regularnych godzinach, a
potem coś napisz na temat. W czasach, kiedy jeszcze pracowałem w zawodzie, Izba
Przyjęć była oblegana przez leniwych, którym nie chciało się pójść do przychodni
po receptę - bo kolejka za długa. Nawet potrafili się kłócić o kolejność
przyjęć, gdy lekarz przyznawał pierwszeństwo temu, który wyglądał na ciężej
chorego. Jako pacjent pogotowia przeżyłem kiedyś taką sytuację: starszy facet
zażądał przyjęcia wg kolejności zgłoszeń, a za nim w kolejce siedział młody
chłopiec zwijający się z bólu z powodu oparzenia obu ud wrzącą wodą. Facet po
pięciu minutach wyszedł z gabinetu - ewidentnie był schorowany, ale to nie nagłe
pogorszenie przygnało go do szpitala, tylko brak recepty.

A wracając do dyżuru, to ciekaw jestem, jak sobie wyobrażasz stan ogólny
lekarza, który przez 24 godziny dyżuru bez przerwy jest zajęty takimi bzdetami
jak recepty leniuchów. W dodatku wypisanie recepty w zasadzie wymaga zbadania
pacjenta, bo z wypisaniem leku wiąże się odpowiedzialność - gdybyś na przykład
wypisał pacjentowi lek, który z jakimś innym lekiem przyjmowanym przez tego
pacjenta daje wybitnie szkodliwe działania. Tymczasem ten lekarz siedzi tam nie
dla wypisywania recept, tylko ma utrzymywać gotowość interwencyjną na wypadek
przyjazdu ciężko chorego człowieka wymagającego natychmiastowej pomocy dla
ratowania zdrowia lub życia. Jak przez 20 godzin się zamęczy bzdurami, to w 22
godzinie nie będzie w stanie zebrać myśli - nie wiem, czy się orientujesz, ale
lekarz też człowiek i jak się zamęczy i nie wyśpi, to się robi nieprzytomny. I
jak popełni błąd, to możesz próbować go wsadzić za kratki, ale błędu się nie
cofnie.

A jest jeszcze jeden aspekt sprawy, który chyba wszyscy lekarze znają z własnego
doświadczenia: każdy fachowiec, z którym lekarz styka się w życiu w interesach
(hydraulik, mechanik samochodowy, elektryk, itd.) oczekuje, że lekarz przy
okazji wypisze mu receptę (albo recepty) - rzecz jasna za darmo, podczas gdy
usługa tego fachowca jest oczywiście płatna. Ciekawe, że nie działało to w drugą
stronę - że jak przychodził do przychodni mechanik samochodowy, to "przy okazji"
samochodu za darmo lekarzowi nie naprawiał.

Leszek

19. Data: 2002-06-06 17:39:42

Od: Artur Makowski <n...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Lech Trzeciak wrote:

> [...]
>medycynę, a co dopiero medycynę skończyć, a tym bardziej sprawdzić się w

Tyle sie w Polsce p.....y na temat powolania, a tymczasem w USA ok 95%
studentow medycyny podaje jako przyczyne pojscia na medycyne ... kase.

A dla przyjemnosci to mozna pracowac jak sie zarabia.

20. Data: 2002-06-06 17:44:43

Od: "gonzo" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lech Trzeciak" <l...@i...gov.pl> napisał w wiadomości
> [...]
okazji"
> samochodu za darmo lekarzowi nie naprawiał.

I wszystko byłoby ok, gdyby służba zdrowia była, jak warsztaty samochodowe,
sprywatyzowana. Ale my płacimy horredalne stawki na ubezpieczenie zdrowotne
i większość z nas (np ja) w ogóle ze służby zdrowia nie korzysta, więc nie
dziw się, jeśli czujemy się oszukani płacąc za wypisanie recepty (co wielkim
wysiłkiem nie jest). Jasne, że lekarz najpierw bada i stawia diagnozę, ale
za to już zapłaciłem (składka), i nie mam mochoty płacić dwa razy.
Sprywatyzujmy służbę zdrowia i będzie spokój.
gonzo

STAŻ PODYPLOMOWY - STOMATOLOGIA!!!!!!!
ventriculostomia III komoru mozgu
[ogloszenie] stomatologia - ortodoncja