Re: Tabela wartości odżywczych w xls

Data: 2005-12-14 18:57:12
Temat: Re: Tabela wartości odżywczych w xls
Od: "rosak" <h...@T...pl>

W artykule news:81045$439f3aeb$d4ba9139$11578@news.chello.pl,
niejaki(a): murek zeznał(a) co następuje:

> bardzo się ciesze, że ktoś wyraził tak wielkie zainteresowane
> "tabelami wartości odżywczych" :)
>
> taka sama baza jak na stronie www.jedzdobrze.pl jest w programach
> Dr.Dietman i Dr.Dietman2 które można pobrać z tej strony i bezpłatnie
> z nich korzystać.

Zgadza się, pobrałem, zainstalowałem. Jednak używanie takiego programu do
tak prostego celu jakim jest obliczanie wartości/kontrolowanie diety
zupełnie mija się z celem. Wyjaśniam- żeby być na bieżąco z zapiskami
musiałbym instalować program w domu, w pracy, w internacie itd., natomiast
plik excelowski odpalę wszędzie. Kolejne przeciw- wpisanie np. śniadania w
excelu zajmuje nie więcej jak 30 sekund, w Dr.Dietman2- jakieś 3 minuty na
zainicjowanie bazy danych, kilkakrotne w ciągu jednego dnia podanie wagi
ciała itp. Następnie dodanie każdego składnika posiłku, po kliknięciu
przycisku 'dodaj' następuje 20 sekund zacięcia- krzaczy się winamp, cały
system staje. I tak kilkanaście razy w zależności od ilości składników.
Oczywiście nie jest to wina sprzętu- Barton 2500+, MB EPOX 8RDA3+PRO, 512 Mb
RAM, OS: W2KSP4.
Jeszcze jedno przeciw- program jakiegoś doktora ma ograniczenia, excel
raczej żadnych, obliczy wszystko co będę chciał.
W samym programie jest oczywiście baza danych, ale takiej bazy nie da się
poprostu otworzyć i przekopiować danych.

> jeżeli możesz napisać po co Ci te dane, być może znajdziemy jakieś
> rozwiązanie Twojego problemu...

Odpowiedź jest przecież oczywista - otóż po to żeby kontrolować swoją dietę,
utrzymywać normy spożycia a tym samym zdrowie i siłę.

Na razie dzięki, w wolnej chwili pociągnę dalej zagadnienie.

rosak