Tabela wartości odżywczych w xls

1. Data: 2005-12-13 19:13:39

Temat: Tabela wartości odżywczych w xls
Od: "rosak" <h...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
tak siedzę od jakiejś godziny i przepisuję tabele wartości odżywczych z
jedzdobrze.pl do excela ale strasznie mozolnie mi to idzie.. Pomyślałem więc
że może ktoś z grupowiczów mógłby się podzielić takową, lub linkiem, choć
szukałem już trochę po necie i jedyne jakie znalazłem łatwe do przeklejenia
zawierały tylko kalorie, białka, tłuszcze i węgle a ja chciałbym mieć też
witaminy, minerały, IG itp.
Wiem, że kilku z was taką bazę ma (na pewno Pan Filip KK :) ale jeśli jest
ona efektem wielogodzinnej pracy to ciężko się tym tak poprostu dzielić, ale
może jednak..?
W każdym razie jeśli ktoś mógłby mi w tym pomóc będę bardzo wdzięczny.

rosak

2. Data: 2005-12-13 21:19:49

Temat: Re: Tabela wartości odżywczych w xls
Od: murek <p...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

rosak wrote:
> [...]
> może jednak..?
> W każdym razie jeśli ktoś mógłby mi w tym pomóc będę bardzo wdzięczny.

witam

bardzo się ciesze, że ktoś wyraził tak wielkie zainteresowane "tabelami
wartości odżywczych" :)

taka sama baza jak na stronie www.jedzdobrze.pl jest w programach
Dr.Dietman i Dr.Dietman2 które można pobrać z tej strony i bezpłatnie z
nich korzystać.

jeżeli możesz napisać po co Ci te dane, być może znajdziemy jakieś
rozwiązanie Twojego problemu...

może być na priv

pzdr
Paweł 'murek' Kańka

Fundacja "Jedz dobrze"

3. Data: 2005-12-14 11:06:50

Od: Filip KK <k...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik rosak napisał:

> [...]
> może jednak..?
> W każdym razie jeśli ktoś mógłby mi w tym pomóc będę bardzo wdzięczny.

Pomoge, ale nie do konca, bo nie mam wiekszosci rzeczy na kompie.

Tutaj podaje linka do T, B i W, oraz Kcal:
http://tabelekaloryczne.w.interia.pl/index.htm

IG: http://zdrowezywienie.w.interia.pl/glikemiczny.htm

Jesli chodzi o witaminy i mineraly, to juz gorsza sprawa, poniewaz tak
na prawde nie ma takich tabel. Jesli by wziac pod uwage jakies warzywo z
ogrodka z Gdanska i przyrownac (skladem) do takiego samego ze Slaska, to
logicznym jest ze nie beda zawieraly tej samej ilosci mineralow, czy
witamin. Z produktow najlepiej jadac takie, na ktorych jest napisane ile
czego zawiera, to przynajmniej sie wie mniej wiecej ile sie czego
dostarcza. Proponuje tutaj rowniez biblie witamin Earla Mindella,
niestety nie wiem czy ja gdzies dostaniesz, ale znajdziesz tam w niej z
pewnoscia wszystko co Ciebie interesuje. Jesli interesuje Cie zawartosc
np. sodu w danym produkcie, to rowniez znajdziesz w tej biblii taka
tabele. Np. Rosól z kurczaka z makaronem (Cambell's) w ilosci ok 280 g,
zawiera 1050 mg soli. Tunczyk w oleju (Del Monte) 85 g, zawiera 430 mg
soli. Znajdziesz tez rozne ciekawostki, np. to ze 2 kromki chleba z
gatunkow najbardziej przetworzonych, np. pszennego, zawieraja az 230 mg
soli! Jak robilem pompe sodowo potasowa przed zawodami, to musialem
przewertowac doslownie kazda jedna rzecz, ktora mialem w diecie.

--
Pozdrawiam - Filip
caraudio.pagina.nl system-cas.prv.pl leandrini.com

4. Data: 2005-12-14 18:57:12

Od: "rosak" <h...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:81045$439f3aeb$d4ba9139$11578@news.chello.pl,
niejaki(a): murek zeznał(a) co następuje:

> [...]
>
> taka sama baza jak na stronie www.jedzdobrze.pl jest w programach
> Dr.Dietman i Dr.Dietman2 które można pobrać z tej strony i bezpłatnie

Zgadza się, pobrałem, zainstalowałem. Jednak używanie takiego programu do
tak prostego celu jakim jest obliczanie wartości/kontrolowanie diety
zupełnie mija się z celem. Wyjaśniam- żeby być na bieżąco z zapiskami
musiałbym instalować program w domu, w pracy, w internacie itd., natomiast
plik excelowski odpalę wszędzie. Kolejne przeciw- wpisanie np. śniadania w
excelu zajmuje nie więcej jak 30 sekund, w Dr.Dietman2- jakieś 3 minuty na
zainicjowanie bazy danych, kilkakrotne w ciągu jednego dnia podanie wagi
ciała itp. Następnie dodanie każdego składnika posiłku, po kliknięciu
przycisku 'dodaj' następuje 20 sekund zacięcia- krzaczy się winamp, cały
system staje. I tak kilkanaście razy w zależności od ilości składników.
Oczywiście nie jest to wina sprzętu- Barton 2500+, MB EPOX 8RDA3+PRO, 512 Mb
RAM, OS: W2KSP4.
Jeszcze jedno przeciw- program jakiegoś doktora ma ograniczenia, excel
raczej żadnych, obliczy wszystko co będę chciał.
W samym programie jest oczywiście baza danych, ale takiej bazy nie da się
poprostu otworzyć i przekopiować danych.

> jeżeli możesz napisać po co Ci te dane, być może znajdziemy jakieś
> rozwiązanie Twojego problemu...

Odpowiedź jest przecież oczywista - otóż po to żeby kontrolować swoją dietę,
utrzymywać normy spożycia a tym samym zdrowie i siłę.

Na razie dzięki, w wolnej chwili pociągnę dalej zagadnienie.

rosak

5. Data: 2005-12-14 20:01:28

Od: "maf" <m...@a...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

"rosak" <h...@T...pl> wrote in message
> [...]
> W samym programie jest oczywiście baza danych, ale takiej bazy nie da się
> poprostu otworzyć i przekopiować danych.

Witam
W pc optymal wpisanie posilku zajmuje mi 20s.
Jest to oczywiscie kryptoreklama.
Baze danych w formacie xls mozesz sciagnac z USDA. Niestety nazwy produktow
sa w englisz.
Ale mozesz sobie przetlumaczyc , lub uzywac po angielsku i w excelu zrobic
sobie odpowiedni interfejs.
Jezeli ktos zarzuci, ze ta baza nijak ma sie do bazy polskiej, to wystarczy
porownac dane produktow. Niewiadomo kto od kogo sciagal ;)
Mozesz takze wyprobowac program meal, wersja demo dostepna na mojej stronie.
Pozdr
MarekF
---------
www.optymal-btw.aktis.i.p.pl
---------

6. Data: 2005-12-14 21:54:30

Od: "rosak" <h...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:dnptff$4r1$1@nemesis.news.tpi.pl,
niejaki(a): maf zeznał(a) co następuje:

> Witam
> W pc optymal wpisanie posilku zajmuje mi 20s.

Więc u mnie jest coś schrzanione, mniejsza o to.

> Jest to oczywiscie kryptoreklama.

pc optymal'a ? :)

> Baze danych w formacie xls mozesz sciagnac z USDA. Niestety nazwy
> produktow sa w englisz.

Englisz nie stanowi problemu tylko nie mogę tego znaleźć, a po wpisaniu xls
w search wywaliło mi mnóóóóóóstwo wyników, poddałem się po 8 stronach
wyników, może jakaś podpowiedź..? nazwa pliku..? Jeśli nie to poczekam do
jutra aż mój mózg zacznie normalnie pracować bo dziś już wymięka..

> Ale mozesz sobie przetlumaczyc , lub uzywac po angielsku i w excelu
> zrobic sobie odpowiedni interfejs.

Nu problema.

> Mozesz takze wyprobowac program meal, wersja demo dostepna na mojej
> stronie.

Z ciekawości spróbuje, jutro.

Dzięki.

pozdr

--
rosak

7. Data: 2005-12-14 22:13:54

Od: "rosak" <h...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:dnoue6$vpo$1@opal.futuro.pl,
niejaki(a): Filip KK zeznał(a) co następuje:

Stronki znam, ale dzięki.

biblie witamin Earla Mindella postaram się znaleźć bo może być ciekawa.

Co do reszty Twojej wypowiedzi- racja, to przecież logiczne, zastanawiam się
tylko skąd takie serwisy jak dietman czerpią tak konkretne i dokładne
wartości zawartości witamin i minerałów w naturalnych wytworach natury
jakimi są owoce, warzywa, mięsa itp. Przyjmuję więc te wartości jako
przybliżone, właściwie to mi powinno wystarczyć, dużych odchyleń raczej być
nie może.

Chciałem się bardziej wgłębić w temat diety żeby ustalić coś odpowiedniego
dla siebie, przede wszystkim w celu poprawy sprawności fizycznej jak również
psychicznej i wydolności podczas przerzucania żelaza :) ale im więcej o tym
czytam tym bardziej zagmatwanym i niemożliwym do pojęcia dla mnie się to
zdaje (naprawdę łeb mi już pęka), dlatego wrócę tutaj z konkretnymi
pytaniami jak 'trochę' się podszkolę w tym temacie.

Dzięki i pozdrawiam

--
rosak

8. Data: 2005-12-14 22:35:26

Od: "maf" <m...@a...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

"rosak" <h...@T...pl> wrote in message

> Englisz nie stanowi problemu tylko nie mogę tego znaleźć, a po wpisaniu
xls
> w search wywaliło mi mnóóóóóóstwo wyników, poddałem się po 8 stronach

http://www.ars.usda.gov/Services/docs.htm?docid=1009
3
Mozna sciagnac w formacie mdb, xls, ascii
Nie testowalem jak to jest zapisane w xls, ale w mdb trzeba dopisac
kwerendy, wszystkie dane sa prawidlowo zapisane w relacyjnej bazie danych.
Jest tam jakis program, ale.... ja wole czyste bazy.

Pozdr
MarekF
----------
www.optymal-btw.aktis.i.p.pl
---------

9. Data: 2005-12-14 23:19:23

Od: Filip KK <k...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik rosak napisał:

> Chciałem się bardziej wgłębić w temat diety

Starasz sie przeskoczyc prog, ktory jest nie do przekroczenia. TO jest
dla Ciebie zupelnie niepotrzebne.

> żeby ustalić coś odpowiedniego
> dla siebie, przede wszystkim w celu poprawy sprawności fizycznej jak również
> psychicznej i wydolności podczas przerzucania żelaza :)

To wszystko jest ze soba powiazane :)

> [...]
> zdaje (naprawdę łeb mi już pęka), dlatego wrócę tutaj z konkretnymi
> pytaniami jak 'trochę' się podszkolę w tym temacie.

Przede wszystkim (to co zawsze powtarzam), wyznacz sobie cel. Nastepnie
go realizuj dzieki treningom. Ale pamietaj, ze bez diety zaden trening
nie przyniesie oczekiwanych rezultatow.

10. Data: 2005-12-14 23:42:45

Od: "rosak" <h...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:dnq9bm$lq8$1@opal.futuro.pl,
niejaki(a): Filip KK zeznał(a) co następuje:

> Starasz sie przeskoczyc prog, ktory jest nie do przekroczenia. TO jest
> dla Ciebie zupelnie niepotrzebne.

Ale interesujące i wciąga...

> To wszystko jest ze soba powiazane :)

Otóż to :)

> Przede wszystkim (to co zawsze powtarzam), wyznacz sobie cel.
> Nastepnie go realizuj dzieki treningom.

Właśnie, tak zacząłem. Cel- poprawa kondycji i sprawności fizycznej,
zrzucenie nadmiaru tłuszczu (niewiele), przyrost masy mięśniowej, rzeźba.
Zacząłem realizować. Regularne treningi + aerob. + sauna, bez diety (zresztą
z braku czasu prawie nie jadłem). Po ok trzech tyg. treningów z 80 kg
zrobiłem 71 i tak się trzyma (wzrost 175, 24l). Niedawno pomyślałem o
diecie, wcześniej nie zdawałem sobie sprawy że ma tak ogromne, właściwie
kluczowe znaczenie. Zacząłem od przykładowego gotowca:
http://www.fbb.pl/index.php?showtopic=7475&hl=dieta
..i po kilku dniach czytania artykułów o diecie wszystko mi się pogmatwało,
same sprzeczności.. jeden produkt ma idealne wartości odżywcze b/t/w ale z
kolei jakiś jego składnik nie idzie w parze ze składnikiem innego produktu i
wywołuje więcej szkody niż pozytku, albo np. ma zbyt wysoki IG albo.. [tu
mnóstwo innych niejasności]

> Ale pamietaj, ze bez diety
> zaden trening nie przyniesie oczekiwanych rezultatow.

Zapomniałeś dodać 'właściwej' - i to jest mój problem :)

Myślę że poprostu poproszę na forum o skomponowanie jakiejś diety albo
skorzystam z jakiejś gotowej ale dobrze ocenionej. Wiem że odpiszesz mi że
nie ma gotowców, że dietę trzeba dostosować do własnego organizmu ale żebym
potrafił ułożyć sobie dietę od zera musiałbym właśnie wgłębić się w tajniki
tego tematu. Na razie więc skorzystam z gotowca i będę go sukcesywnie
dostosowywał do własnych potrzeb.

--
rosak

Jak to się nazywa??
Dietaa
dieta
pad?
OSTRZEZENIE przed BEZMYSNYM stosowaniem dziwacznych diet !!!