OSTRZEZENIE przed BEZMYSNYM stosowaniem dziwacznych diet !!!

1. Data: 2005-12-08 03:20:42

Temat: OSTRZEZENIE przed BEZMYSNYM stosowaniem dziwacznych diet !!!
Od: " Gugu" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Amerykanska organizacja The Partnership for Essential Nutrition, OSTRZEGA
przed bezmyslnym stosowaniem niskoweglowodanowych diet u dzieci, bowiem
badania naukowe potwierdzaja, ze tzw. diety ketogeniczne czyli diety o niskiej
podazy weglowodanow maja negatywny wplyw na rozwoj i fukcjonowanie
rozwiajacego sie dzieciecego mozgu. Stosowanie niskoweglowodanowych diet u
dzieci wplywa negatywnie na prawidlowy przebieg procesow zapamietywania oraz
wielkosc mozgu.

Calosc informacji, lacznie z linkami do publikacji naukowych mozna znalesc
po ponizej podanym linkiem:

http://www.essentialnutrition.org/lckids1.html

Research on carbohydrates and children

A low carbohydrate, ketogenic diet may influence brain function and brain
development in children. Studies on the treatment of uncontrolled seizures in
children have demonstrated how severely limiting carbohydrates can affect
brain activity. Epilepsy is a rare condition that is characterized by brain
seizures; some children who experience epileptic seizures in childhood outgrow
the condition later in life. Usually, children&#8217;s seizures can be controlled
by medication. But some seizures are resistant to medication. For these
children, a specially formulated low carbohydrate, low protein, very high fat
ketogenic diet has been used to help control their seizures.7

However, a ketogenic diet may also cause adverse effects, including
gastrointestinal problems, vitamin/mineral deficiencies, dehydration and
hypoglycemia.7 It may also increase the risk of kidney stones in children.8 At
6 months, a high-fat, ketogenic diet increased total cholesterol,
LDH(bad)cholesterol and triglycerides, and lowered HDL (good) cholesterol
levels in children.9 In rats, a ketogenic diet impaired memory and decreased
brain growth, raising concerns about the long-term effects of the diet on
brain development in children.10

2. Data: 2005-12-08 07:30:24

Od: "Adrian" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Gugu" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> dzieci wplywa negatywnie na prawidlowy przebieg procesow zapamietywania

Hmmm a czy zbadali wpływ ilości białka w diecie? Bo węglowodany mogą być
wytworzone z białka, czyli jeśli białka w diecie będzie np 3g/kg ciała....

3. Data: 2005-12-08 08:29:45

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Adrian pisze:

> Hmmm a czy zbadali wpływ ilości białka w diecie? Bo węglowodany mogą być
> wytworzone z białka, czyli jeśli białka w diecie będzie np 3g/kg ciała....

Glukoza moze byc wytwarzana z wielu roznych substratow, jednak w
przypadku diety ketogenicznej, o ktorej bylo w powyzszym tekscie, sprawa
sie komplikuje. Wytwarzane z powodu duzego stezenia kwasow tluszczowych
we krwi ciala ketonowe sa spalane przez mozg i inne narzady
preferencyjnie w stosunku do glukozy, wiec organizm nie moze sobie jej
ot tak produkowac, bo doszloby do hiperglikemii.

Mialo byc tak pieknie, a tu taki klops: mozg zasilany "ketonami" nie
funkcjonuje tak, jak powinien. Padl kolejny, po wolnym ATP produkowanym
w watrobie i wedrujacym do mozgu, mit propagowany w kregach zwolennikow
diety Kwasniewskiego. Chyba czas na energie wprost z kosmosu ;)

4. Data: 2005-12-08 09:58:05

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pozwoliłam sobie przekleić informacje z Twojego postu na grupę
pl.soc.dzieci.

--
Edyta Czyż
// varium et mutabile semper femina // Wergiliusz

5. Data: 2005-12-08 11:01:17

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał w
wiadomości news:dn8qpq$57m$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> watrobie i wedrujacym do mozgu, mit propagowany w kregach zwolennikow diety
> Kwasniewskiego. Chyba czas na energie wprost z kosmosu ;)

1. Gugu gaworzy o dietach POZBAWIONYCH węglowodanów. Już sama nazwa "dieta
optymalna" mówi, że nie jest ona pozbawiona jakiegokolwiek wartościowego
składnika pokarmowego, i że mają być one w optymalnej ilości.

2. Kiedy Ty w końcu zrozumiesz, że dieta Kwaśniewskiego NIE STWARZA warunków
do zasilania mózgu ketonami. 50 g węglowodanów średnio na dobę na ketotwórstwo
wątrobie NIE POZWALA. Przeczytaj UWAŻNIE autora DO, bo jak widać, gadasz chętnie
o czymś, czego ciągle nie znasz:

http://dr-kwasniewski.pl/?id=2&news=80

Zacznij może pisać O SWOJEJ diecie, na której się znasz z własnych doświadczeń,
zamiast plotkować o innych.

Krystyna

6. Data: 2005-12-08 11:13:04

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna*Opty*" <K...@o...pl> napisał w
wiadomości news:dn93q5$srh$1@news.onet.pl...

> 1. Gugu gaworzy o dietach POZBAWIONYCH węglowodanów.

"Amerykanska organizacja The Partnership for Essential Nutrition, OSTRZEGA
przed bezmyslnym stosowaniem
niskoweglowodanowych
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
(...)
diety ketogeniczne czyli diety o
niskiej podazy weglowodanow
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
(...)
Stosowanie niskoweglowodanowych diet "
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Gdzie tam widzisz "dieta _pozbawiona_węglowodanów"?

--
Edyta Czyż

7. Data: 2005-12-08 11:36:22

Od: Golo <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 08 Dec 2005 12:13:04 +0100, Sowa <m...@w...pl>
napisała:

> Gdzie tam widzisz "dieta _pozbawiona_w?glowodanów"?

Nie wnikam w istotę sporu bo sie na tym po prostu nie znam.
Zadziwia mnie jednak Twoja postawa, tak często prezentowana przez ludzi.
Otóz wystarczy napisac w dowolnym tekscie polemicznym ze jakis instytut,
a juz najlepiej amerykanski,cos tam stwierdza i to "cos" staje sie
wyznacznikiem jedynie slusznej prawdy. Czy ten instytut,
na który sie powoluje Gugu, jest Ci znany i czy ta opinia rzeczywiscie
pochodzi z tego źródła? W koncu kazdy moze sobie napisac na przyklad:
"jak twierdza amerykanscy uczeni..." i podać dowolny tekst.
Praktyka dowodzi, ze amerykanie mimo posiadania doskonałych instytutów
tyja na potęgę, wiec ich wiedza instytutowa rozmija sie z tym co widać na
ulicach.
Wniosek pozostawiam czytajacym...

8. Data: 2005-12-08 12:56:09

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Golo" <k...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Otóz wystarczy napisac w dowolnym tekscie polemicznym ze jakis instytut,
> a juz najlepiej amerykanski,cos tam stwierdza i to "cos" staje sie

Wybacz, ale ja tu nie zaprezentowałam _żadnej_ postawy odnoszącej się do
podanego tekstu i prezentowanego w nim poglądu.
przeczytałam tekst w którym jest mowa o dietach _nisko_ węglowodanowych,
czyli owe węglowodany _zawierających_, i pytam się Krystyny, co ma do tego
jej post o dietach _bez_ węglowodanowych?
I niby jakie to diety? Bo nie znam żadnej takiej.

BTW - ale rzeczywiście, opinia badaczy skądś tam, mi nieznanych opiniujących
jakąś dietę _na_podstawie_badań_, jest dla mnie bardziej wiarygodna niż
opinia tak samo nie znanych mi ludzi z Ciechocinka opiniujących bez
jakiegokolwiek zaplecza badawczego, za to podpierających sie bardzo swobodną
autointerpretacja tekstów biblijnych.

Wniosek pozostawiam czytającym...
;)

--
Edyta Czyż

9. Data: 2005-12-08 13:19:18

Od: " Gugu" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Golo <k...@t...pl> napisał(a):

> [...]
> OtĂłz wystarczy napisac w dowolnym tekscie polemicznym ze jakis instytut,
> a juz najlepiej amerykanski,cos tam stwierdza i to "cos" staje sie
> wyznacznikiem jedynie slusznej prawdy. Czy ten instytut,
> na ktĂłry sie powoluje Gugu, jest Ci znany i czy ta opinia rzeczywiscie
> pochodzi z tego ĹşrĂłdĹ&#65533;a? W koncu kazdy moze sobie napisac na przyklad:
> "jak twierdza amerykanscy uczeni..." i podaÄ&#65533; dowolny tekst.
> Praktyka dowodzi, ze amerykanie mimo posiadania doskonaĹ&#65533;ych instytutĂłw
> tyja na potÄ&#65533;gÄ&#65533;, wiec ich wiedza instytutowa rozmija sie z tym co

Pod podanym linkiem mozna znalesc informacje, jakie amerykanskie organizacje
wspoltworzyly i aktualnie wspolpracuja z Partnership for Essential Nutrition.

Oto one:

Members of the Partnership for Essential Nutrition are:

* Alliance for Aging Research
* American Association of Diabetes Educators
* American Council on Science and Health
* American Institute for Cancer Research
* American Obesity Association
* National Consumers League
* National Women's Health Resource Center
* Pennington Biomedical Research Center
* Shape Up America!
* Society for Women's Health Research
* University of California at Davis Department of Nutrition
* Yale-Griffin Prevention Research Center

Jesli chcesz sie dowiedziec czegos wiecej o tych organizacjach, wystarczy
wrzucic w google podane powyzej nazwy tychze orgtanizacji i uzyskasz w ten
sposob jakas informacje na ich temat.
Jesli pragniesz dowiedziec z innych zrodel jaka jest o nich opinia, mozesz
po prostu popytac ludzi na licznych anglojezycznych forach.

---
Uwielbiam warzywa...mniam !!!!

10. Data: 2005-12-08 13:22:22

Od: " Gugu" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sowa <m...@w...pl> napisał(a):

> Pozwoliłam sobie przekleić informacje z Twojego postu na grupę
> pl.soc.dzieci.

SWIETNIE !

Uwielbiam jesc warzywa....mniam !!!

Is this a Top Story or a Topless Story?
plastry vita slim
Dieta się mści, czyli jojo gigant część 3
Re: wady słodyczy
dieta stulatków