Tabela wartości odżywczych w xls

11. Data: 2005-12-14 23:45:05

Temat: Re: Tabela wartości odżywczych w xls
Od: "rosak" <h...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:dnq6ej$8vj$1@atlantis.news.tpi.pl,
niejaki(a): maf zeznał(a) co następuje:

3
> Mozna sciagnac w formacie mdb, xls, ascii
> Nie testowalem jak to jest zapisane w xls, ale w mdb trzeba dopisac
> kwerendy, wszystkie dane sa prawidlowo zapisane w relacyjnej bazie
> danych.

Dzięki !
Przy okazji podrasuję swój angielski :)

> Jest tam jakis program, ale.... ja wole czyste bazy.

Właśnie :)

--
rosak

12. Data: 2005-12-15 00:21:16

Od: Filip KK <k...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik rosak napisał:

> Właśnie, tak zacząłem. Cel- poprawa kondycji i sprawności fizycznej,
> zrzucenie nadmiaru tłuszczu (niewiele), przyrost masy mięśniowej, rzeźba.
> Zacząłem realizować. Regularne treningi + aerob. + sauna, bez diety (zresztą
> z braku czasu prawie nie jadłem). Po ok trzech tyg. treningów z 80 kg
> zrobiłem 71 i tak się trzyma (wzrost 175, 24l).

Chcesz powiedziec, ze chudnac 9 kg, zrobiles mase miesniowa?
Mozesz jedynie poprawic separacje miesni, masy miesniowej nie zrobisz.
Albo chudniesz (ze wszystkiego), albo robisz mase.

Akurat tak sie sklada, ze masz te same parametry co ja. Ja na zawodach
teraz mialem 72 kg wagi i chudlem z 84 kg w 4,5 tygodnia. Ale ja zjadlem
ponad 4 tys zlotych, jesli Cie stac, to mozesz wszystko osiagnac.
Moge Ci powiedziec jak to umnie z dieta wygladalo, zjadalem 2300-2500
kcal dziennie, niecale 4 gramy bialka na kg masy ciala, 40-60 gramow
wegli dziennie z samych warzyw, 60-80 gramow tluszczu, czyli dieta
optymalna. Odpowiednio dobieralem wegle i tluszcze do pory dnia i godzin
treningowych. Jadalem 15 posilkow dziennie i pilem 6-10 litrow dziennie
wody im blizej zawodow, tym wiecej wody i tutaj tez musisz zwrocic uwage
na ilosc sodu w wodzie, nie ograniczaj soli, pij sode oczyszczona, ona
Ci podniesie elektrolity w organizmie, co Ci sie przyda przy ciezkich
wykanczajacych aerobach. TO co Ci napisalem powyzej nie jest jakims
wykladnikiem dla Ciebie. Kazdy ma inne geny i predyspozycje. Jeden na
takiej diecie moze jechac, inny na takiej, a jeszcze inny na jeszcze
innej. Kwestia dobrania odpowiednich dawek roznych rzeczy w odpowiedniej
konfiguracji. Oczywiscie dieta to nie wszystko, w Twoim przypadku
dochodzi jeszcze suplementacja, ktora jest podstawowa rzecza, ktora stoi
obok diety. Wszelkie termogeniki, glutamina, kreatyna, bcaa z wysoka
zawartoscia izoleucyny, jakas l-karnitynka itp. itd. Zero odzywek
bialkowych itp.
I nie zapominaj sie, ze sauna nie sluzy do odchudzania, wrecz
przeciwnie. Sauna tylko pomaga wydalic toksyny z organizmu.

> Niedawno pomyślałem o
> diecie, wcześniej nie zdawałem sobie sprawy że ma tak ogromne, właściwie
> kluczowe znaczenie.

Tak, dieta jest na pierwszym miejscu. Bez diety mozesz cuda swiata robic
na treningu, a efektow nie bedzie widac, dopoki nie zastosujesz diety.

> ..i po kilku dniach czytania artykułów o diecie wszystko mi się pogmatwało,
> same sprzeczności..

Niestety to jest najwiekszy problem...

> jeden produkt ma idealne wartości odżywcze b/t/w ale z
> kolei jakiś jego składnik nie idzie w parze ze składnikiem innego produktu i
> wywołuje więcej szkody niż pozytku,

Dokladnie.

> albo np. ma zbyt wysoki IG albo.. [tu
> mnóstwo innych niejasności]

Naucz sie stosowac/wykorzystywac wysoki IG.

> Myślę że poprostu poproszę na forum o skomponowanie jakiejś diety albo
> skorzystam z jakiejś gotowej ale dobrze ocenionej.

Tutaj sie nikt nie zna na takiej diecie, jaka Ciebie interesuje.
Przynajmniej ja tu nie spotkalem osoby, ktora by sie zajmowala kulturystyka.

> Wiem że odpiszesz mi że
> nie ma gotowców, że dietę trzeba dostosować do własnego organizmu ale żebym
> potrafił ułożyć sobie dietę od zera musiałbym właśnie wgłębić się w tajniki
> tego tematu. Na razie więc skorzystam z gotowca i będę go sukcesywnie
> dostosowywał do własnych potrzeb.

Taka droga tez dojdziesz do celu. Tylko troszke trudniej Ci bedzie. TO
tak, jakbys probowal postawic wille, odnawiajac jakis stary zrujnowany
dom. Lepiej zburzyc ten dom i postawic wszystko nowe, niz przerabiac.

--
Pozdrawiam - Filip
caraudio.pagina.nl system-cas.prv.pl leandrini.com

13. Data: 2005-12-15 10:17:18

Od: "Wojtek W." <webbo__B-E_Z@S-P_AMU__poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Baze danych w formacie xls mozesz sciagnac z USDA. Niestety nazwy
> produktow
> sa w englisz.
Możesz podać jakiś link?

--
WWWojtas

http://www.Vitalia.pl
Najskuteczniejsze diety w Polsce

14. Data: 2005-12-17 10:24:58

Od: "rosak" <h...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:dnqcvo$lq8$3@opal.futuro.pl,
niejaki(a): Filip KK zeznał(a) co następuje:

Postaram się maksymalnie ukrócić, będę sam szukał odpowiedzi na nurtujące
mnie pytania żeby nie ciągnąć tematu w nieskończoność.

> Chcesz powiedziec, ze chudnac 9 kg, zrobiles mase miesniowa?

Nie, tego nie powiedziałem.

> Wszelkie termogeniki, glutamina, kreatyna, bcaa z
> wysoka zawartoscia izoleucyny, jakas l-karnitynka itp. itd. Zero
> odzywek bialkowych itp.

Dlaczego zero odżywek białkowych? Tzn. w ogóle ograniczać białko? Mleko,
mleko w pr. itp., mógłbyś to uzasadnić?

> Naucz sie stosowac/wykorzystywac wysoki IG.

Mógłbyś dać jakieś namiary na instrukcje co do powyższego? Ew. jakieś
podpowiedzi.

Póki co, dzięki za wszystko.

--
rosak

15. Data: 2005-12-17 10:34:15

Od: big-mac <1...@3...pl> szukaj wiadomości tego autora

rosak wrote:
> [...]
> że może ktoś z grupowiczów mógłby się podzielić takową, lub linkiem, choć
> szukałem już trochę po necie i jedyne jakie znalazłem łatwe do przeklejenia
> zawierały tylko kalorie, białka, tłuszcze i węgle a ja chciałbym mieć też
> witaminy, minerały, IG itp.
> Wiem, że kilku z was taką bazę ma (na pewno Pan Filip KK :) ale jeśli jest
> ona efektem wielogodzinnej pracy to ciężko się tym tak poprostu dzielić, ale
> może jednak..?
> W każdym razie jeśli ktoś mógłby mi w tym pomóc będę bardzo wdzięczny.

może w programie TwójDietetyk ?
http://republika.pl/m_dutkiewicz/

16. Data: 2005-12-17 14:47:26

Od: Filip KK <k...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik rosak napisał:

> Dlaczego zero odżywek białkowych?
> Tzn. w ogóle ograniczać białko?

Nie. Bialko nalezy jadac, ale z miesa. A nie z odzywek bialkowych, zadne
proteiny, zadne proszki itp.

> Mleko,
> mleko w pr. itp., mógłbyś to uzasadnić?

Nie pije sie mleka w proszku, jesli robisz rzezbe.

OJ nie chce mi sie uzasadniac :) Zbyt duzo tlumaczenia, a jeszcze zaraz
jakis ZNAFFCA grupowy sie znajdzie, ktory sie doczepi do czegos co
napisalem, nie majac zielonego pojecia o rzezbieniu ciala.

> Mógłbyś dać jakieś namiary na instrukcje co do powyższego? Ew. jakieś
> podpowiedzi.

Nie ma czegos takiego jak "jakis namiar". Nie ma wiedzy ogolnej. Tutaj
kazdy ma indywidualne predyspozycje i na kazdego inaczej dziala IG.
Weglowodany wykorzystuj przy jedzeniu innych rzeczy, aby przyspieszac
wchlanianie. Na 2, 3 godziny przez treningiem wrzucasz niskie IG, zeby
powoli sie uwalnialo, po treningu albo w trakcie same aminokwasy, zalezy
jakie kupisz... Dopiero po 20-30 minutach po aminkach, wrzucasz wegiel
np. o srednim IG, albo wysokim, aby uzupelnic straty glikogenu.
Przed, jak i po aerobach nie jadasz w ogole wegli, aeroby tylko na
czczo, najlepiej z rana. ALbo wieczorem, ale rowniez na czczo. I tutaj
skup sie na odpowiedniej dawce aminokwasow, aby zapobiegac katabolizmowi
miesni i pobedzac anabolizm. Poczytaj troche w tym temacie, bo tak
ciezko mi cokolwiek przekazac tu piszac na grupe. I tak pewnie bedziesz
popelnial sporo bledow zywieniowych.

Byles w zeszlym tygodniu w niedziele na zawodach w leborku? Jesli tak,
to miales okazje mnie zobaczyc, jak sie wyrzezbilem i pocialem.

17. Data: 2016-10-05 14:11:51

Od: o...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 13 grudnia 2005 20:13:39 UTC+1 użytkownik rosak napisał:
> [...]
> może jednak..?
> W każdym razie jeśli ktoś mógłby mi w tym pomóc będę bardzo wdzięczny.

Witam, a to liczenie wartości odzywczych dla własnej diety? czy na etykiety produktów
spozywczych? bo jeśli na etykiety to dla przemysłu polecam FOODCAL
https://pl.nutrition-calculator.com/ z bazą surowców dla producentów żywnośći, tylko
żeby korzystać z pełnej wersji programu trzeba mieć firmę z branży
W temacie dla przemysłu moge udzielić więcej informacji
Pozdrawiam serdecznie

Jak to się nazywa??
Dietaa
dieta
pad?
OSTRZEZENIE przed BEZMYSNYM stosowaniem dziwacznych diet !!!