Takie ciasteczko

1. Data: 2001-07-20 00:04:51

Temat: Takie ciasteczko
Od: "almada" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zachciało mi sie ostatnio jakiegos czekoladowego ciasta, mimo ze nie lubie
ciast...
Na chybil trafil ( trafil) wrzucilam do miski okolo pol kostki masla,
szklanke cukru pudru, utarlam, dodalam dwa jajka, chyba ze szklanke maki,
dosypalam kakao i proszek do pieczenia...wrzucilam, co tam mialam jeszcze,
czyli troche rodzynek, troche mielonych migdałów, troche kawaleczkow bialej
i czarnej czekolady, wybeltalam...wypelzlam to na blache ( geste bylo
strasznie). Popieklam 40 minut w 180 st. C i wyszlo cudenko...Przynajmniej
moj maz tak mowil. Efekt wizualny byl niezly...zwlaszcza po posypaniu
cukrem pudrem...Smakowy bajeczny (tak mowil moj maz).

Po jego namowie, polecam.

almadka- czekoladka

1. Data: 2001-07-20 00:41:29

Temat: Re: Takie ciasteczko
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Szukam przepisu na czekoladowe ciasto, ale po przeczytaniu ponizszego
troche sie zalamalam. Oto pytania:

almada wrote:
> Na chybil trafil ( trafil) wrzucilam do miski okolo pol kostki masla,

ile wazy pol kostki masla?

> szklanke cukru pudru, utarlam, dodalam dwa jajka, chyba ze szklanke maki,
> dosypalam kakao

ile? lyzke? szklanke?

> i proszek do pieczenia...

ile proszku?

> [...]
> moj maz tak mowil. Efekt wizualny byl niezly...zwlaszcza po posypaniu
> cukrem pudrem...Smakowy bajeczny (tak mowil moj maz).

Bardzo bym chciala sprobowac.
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-07-20 07:12:45

Od: "almada" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bo ja wsypywalam wszystko "na oko":). Kostka masla waży ok 250 g, to pol
kostki to polowa tego. Kakao wsypalam tyle, az wydalo mi się, że kolor mazi
bedzie wystarczająco czekoladowy... Tak zostalo mi pol ze 100gramowej
paczuszki...Mysle ze to wedlug uznania. Co do proszku do pieczenia, to
sypalam tez z paczki i zaraz pojde sprawdzic, ile mam w niej mniej.

Ok. Juz. Okolo dwoch lyzeczek proszku do pieczenia dodajemy do ciasta.

Uff. Przepraszam za brak dokladnych informacji. Obiecuje, ze wiecej sie to
nie powtorzy. Tak sobie jeszcze pomyslalam, ze chyba lepiej dodac troche
mniej cukru pudru, bo ciasto jest za slodkie ( jak dla mnie).

almada

1. Data: 2001-07-20 08:59:04

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik almada <a...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...

> Bo ja wsypywalam wszystko "na oko":). Kostka masla waży ok 250 g, to pol
> kostki to polowa tego
> almada

kostka masla w Polsce wazy 200g ,wiec polowa to 100g...
to tak w kwestii formalnej

Jola L-L

1. Data: 2001-07-20 09:11:12

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jola L-L <j...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisała:
> kostka masla w Polsce wazy 200g ,wiec polowa to 100g...
> to tak w kwestii formalnej

Chyba sa jeszcze i takie 250g, rzadko sie spotyka, ale sa.

Lilla

1. Data: 2001-07-20 10:26:52

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> Chyba sa jeszcze i takie 250g, rzadko sie spotyka, ale sa.

a od kiedy to? Bo za moooich czaaasów to były tylko 250g.

Waldek

1. Data: 2001-07-20 10:35:55

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

> a od kiedy to? Bo za moooich czaaasów to były tylko 250g.

Duzo sie zmienilo, chyba tylko po to, aby skusic klienta do
kupna, ale wcisnac mu w zamian jak najmniej ;-)
Podobnie jest z mlekiem; przewaznie kupuje sie mleko w woreczkach
1 l, a jednak niektorzy sprzedaja mleko w opakowaniu, gdzie jest
tylko 0,9 l :)
Ktos zobaczy korzystna cene i kupuje, a to czasami bywa kosztem
zmniejszenia wagi produktu.

Pozdrawiam :)
Lilla

1. Data: 2001-07-20 10:47:30

Od: "Wknpim" <d...@p...gdansk.sdi.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jola L-L <j...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9j8s18$83u$...@n...tpi.pl...

> Użytkownik almada <a...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:3...@n...vogel.pl...

> kostka masla w Polsce wazy 200g ,wiec polowa to 100g...
> to tak w kwestii formalnej

A może chodziło o cos margarynopodobnego do pieczenia? Taka Kasia waży
chyba 250?
Wkn

1. Data: 2001-07-20 11:00:24

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tylko 0,9 l :)
> Ktos zobaczy korzystna cene i kupuje, a to czasami bywa kosztem

oj, to mi się jednak unia europejska w tym przypadku podoba. Wielkość
opakowania podstawowych produktów jest unormowana (np. wino może być w
butelkach 0.5, 0.75, 1.0 l, a nie 0.7l) i za takie 0.9l mleka sprzedawca
i producent może dobrze dostać po kieszeni. Towary w sklepach muszą mieć
również podaną cenę w przeliczeniu na jednostkę (np. 1 sztuka, 1l, 1kg,
ewentualnie 100g), właśnie aby mona było porównać. Masło chyba wolno
sprzedawać w opakowaniach 20g (albo 25, nie pamiętam), 125g, 250g, 500g,
1000g...

Waldek

1. Data: 2001-07-20 12:44:18

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> A może chodziło o cos margarynopodobnego do pieczenia? Taka Kasia waży
>chyba 250?
>Wkn

Moja Kasia wazy ok. 60 kg, ale to tylko w kwestii formalnej ja
tak...

Krysia
K.T. - starannie opakowana

Budyn chlebowy z sosem rumowym
Ciasto Herman
Gdzie w Wawie są sklepy z orientalnymi nietypowymi przyprawami ????
pierogi karaimskie
sos slogk-kwasny