Tarta czekoladowa

1. Data: 2005-02-15 00:22:05

Temat: Tarta czekoladowa
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Jest to przepis z uzyciem robota kuchennego na bardzo bogata smakowo, i
nie tania tarte. Jest ona bardzo pyszna, ale tez i sycaca. Te porcje
ponizej mozna pokroic na 12 kawalkow.

Spod tarty
200 gr maki
65 gr cukru
2 lyzki kakao w proszku
10 kropel olejku pomaranczowego
1 duze jajko
112 gr masla

Rozgrzac piec do 180°C/350°F. Umiescic skladniki w misie robota
kuchennego z ostrym nozem i trzymac wlaczone tak dlugo, az ciasto
zacznie sie zbijac w kule. Wylepic 24-26 cm forme do tarty ciastem
formujac walek naokolo brzegow.
Piec 16 minut, wyjac i ostudzic.

Nadzienie
112 gr pol-gorzkiej czekolady do pieczenia w kawalkach (semi-sweet
baking chocolate)
150 gr gorzkiej czekolady do pieczenia w kawalkach (unsweetened baking
chocolate)
250 gr cukru
224 gr masla
2 lyzki soku pomaranczowego
2 lyzki mocnej kawy
3 duze jajka
10 kropel olejku pomaranczowego

240 ml smietanki kremowki

Maslo, sok i kawe zagrzac do roztopienia. Czekolade i cukier umiescic w
misie robota kuchennego z ostrym nozem i wlaczyc, az sie rozdrobni jak
zwir. Powoli wlac gorace maslo, nastepnie dodac jajka i olejek i trzymac
wlaczone przez minute.

Przelozyc 3-4 lyzki mieszanki do worka plastikowego na pozniejsze
dekorowanie wierzchu. Reszte podzielic na dwie czesci. Jedna czesc
rozprowadzic na dnie wystudzonego spodu. Druga czesc delikatnie
wymieszac z dobrze ubita smietanka i rozprowadzic jako druga warstwe na
spodzie tarty. Dekorowac wierzch mieszanka czekoladowa w woreczku
plastikowym przez odciecie rogu i wyciskanie na wierzch tarty.

Schlodzic 2-3 godziny przed podaniem. Kroic ostrym nozem umoczonym we
wrzatku i otartym do sucha.

Magdalena Bassett

1. Data: 2005-02-15 08:40:27

Temat: Re: Tarta czekoladowa
Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:
> Jest to przepis z uzyciem robota kuchennego na bardzo bogata smakowo, i
> nie tania tarte. Jest ona bardzo pyszna, ale tez i sycaca. Te porcje
> ponizej mozna pokroic na 12 kawalkow.

Och, czemu ja mam alergie na czekolade, czemu ??? Ale i tak zrobie te
tarte, przy jakiejs szczegolnej okazji ;)

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2005-02-15 14:47:18

Od: "Barbara" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jest to przepis z uzyciem robota kuchennego na bardzo bogata smakowo, i
> nie tania tarte. Jest ona bardzo pyszna, ale tez i sycaca. Te porcje
> ponizej mozna pokroic na 12 kawalkow.

Az zaluje, ze nie moge jesc czekolady. Chyba jednak upieke ja kiedys dla
mojego mezczyzny. Niech przynajmniej on ma te przyjemnosc...

Pozdrawiam.
Barbara.

Owoce Morza
sałatka śledziowa,szarlotka i lazania ze szpinakiem:)
szumowanie zup...
co jadl "Zakochany kundel"
pierogi