From: Sławomir Żaboklicki <z...@k...chip.pl>
Newsgroups: pl.soc.edukacja
References: <3f3cc926$1@news.home.net.pl> <bhlkso$4s0$1@atlantis.news.tpi.pl>
<3...@n...vogel.pl> <bhnpd6$ltv$1@serwus.bnet.pl>
<3...@n...vogel.pl> <3f3fba01$1@news.home.net.pl>
Subject: Re: 'Technika informacyjna' na poziomie liceum profilowanego / technikum
Date: Sun, 17 Aug 2003 21:39:44 +0200
Lines: 24
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1158
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1165
NNTP-Posting-Host: 217.98.201.73
X-Original-NNTP-Posting-Host: 217.98.201.73
Message-ID: <3...@n...vogel.pl>
X-Trace: news.vogel.pl 1061149183 217.98.201.73 (17 Aug 2003 21:39:43 +0200)
X-Authenticated-User: zaboklic
X-Complaints-To: U...@n...vogel.pl
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!news.vogel.pl!n
ot-for-mail
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.edukacja:17162
Ukryj nagłówki
>
> Mój problem polega na tym, że doświadczenie mam, ale w trybie kursowym,
> a nie szkolnym - tam to zupełnie inaczej wygląda. W trybie kursowym, mam
> bardzo krótki okres czasu (np. 3 tygodnie), przy jednocześnie dość dużej
> ilości godzin (np. 36 godzin zegarowych), gdzie uczę określonego zakresu
> materiału, określonych umiejętności. Po kursie, człowiek wychodzi z
> określonym bankiem wiedzy i ściśle określonymi umiejętnościami z których
> ja mogę go rozliczyć, a których brak jest dowodem na moje potknięcia w
> procesie nauczania. Nauczanie w szkole wygląda skrajnie odmiennie - ta
> sama ilość godzin, jest rozłożona na miesiące, duża część wiedzy umyka w
> czasie, jeśli nie jest co chwilę odświeżana, zakres materiału jest tak
> duży, że konieczne jest 'latanie po łebkach' (co jest o tyle
> uzasadnione, że to przecież szkoła, a nie kurs specjalistyczny ;-).
Róznice są większe. Inna jest motywacja, znacznie większe zróżnicowanie grupy,
na kursie słuchacz chce nabrać biegłości w posługiwaniu się danym narzędziem,
tu czeka dzwonka. Trzeba bardziej pracować nad motywacją uczniów. Szczegóły
w poradniku. Jest to coś w rodzaju wyprawki dla początkujacych nauczycieli
informatyki i TI.
--
Pozdrawiam
SZ
|