Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.gazeta
.pl!fu-berlin.de!uni-berlin.de!213.77.31.50!not-for-mail
From: "Atanazy" <t...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.edukacja
Subject: Re: 'Technika informacyjna' na poziomie liceum profilowanego / technikum
Date: Sun, 17 Aug 2003 22:32:29 +0200
Lines: 46
Message-ID: <bhooog$1lfh3$1@ID-165173.news.uni-berlin.de>
References: <3f3cc926$1@news.home.net.pl> <bhikm5$6nh$1@serwus.bnet.pl>
<3f3ce627$1@news.home.net.pl>
NNTP-Posting-Host: 213.77.31.50
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.uni-berlin.de 1061152336 1752611 213.77.31.50 (16 [165173])
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1106
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1106
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.edukacja:17165
Ukryj nagłówki
> ja w jednym z dokumentów znalazłem propozycję pracy z językiem Logo
;-)
> to już za czasów moich początków z komputerami był system-ciekawostka,
a
> nie poważne narzędzie pracy. Być może ktoś to odgrzebał, albo ten
> dokument był kolejnym 'przedrukiem' z prehistorii ? ;-)
Otoz nie, dokument, ktory znalazles mogl byc jak najbardziej
wspolczesny, poniewaz wykorzystanie jezyka LOGO jest niezlym pomyslem (i
stosowanym) w nauczaniu informatyki.
Zalety:
- jest prosty!!! (z powodzeniem naucza sie go dzieci w szkole
podstawowej w ciagu kilku godzin lekcyjnych)
- uczy kilku pozytecznych nawykow programistycznych
- pozwala w prosty sposob zaprezentowac np grafike 3D
- ogolnie jest dobrym wstepem do jakiegokolwiek programowania
- bardzo latwo nauczyc dzieci pojecia algorytmu i podstaw algorytmiki
(napewno zdecydowanie latwiej niz w C++ czy nawet Pascalu)
Zgadzam sie, ze nikt LOGO nie wykorzystuje "na powaznie", ale nie jest
wazne nauczenie sie technologii (bo te znieniaja sie bardzo szybko), ale
pewnych sposobow myslenia czy nawykow (i to przydatnych w zyciu
codziennym nawet nie-informatykowi) - czyli np logicznego
(algorytmicznego) myslenia i podchodzenia do zadan.
> W sumie to mam w
> domu parę książek z początków informatyki polskiej (np. Informatyka.
> Poradnik dla ekonomistów) gdzie 80% to rzeczywista informatyka (nauka
o
> gromadzeniu i przetwarzaniu informacji), a 20% to opis nowoczesnych
> maszyn na karty perforowane, arcy-nowoczesnych pamięci taśmowych,
> komputerów Odra 1300, Mera 300,302,305,342. Jest też opis systemu
> operacyjnego GEORGE, programu Egzekutor, składnia języka Cobol i
Fortran.
>
> Może tego też nauczyć? Niech mają trochę bezużytecznej wiedzy, a co im
> tam... Ja się mogłem tego nauczyć, to czemu oni by nie mieli? ;-))))
>
Czy naprawde znajomosc Cobola i Fortrana jest az tak bezuzyteczna?
Wydaje mi sie, ze znajac juz jakis jezyk programowania (zwlaszcza
wysokiego poziomu) latwiej nauczyc sie innego!!!
Pozdrawiam
Atanazy
|