Telewizor LCD 26 lub 32 cale

1. Data: 2007-11-04 23:22:02

Temat: Telewizor LCD 26 lub 32 cale
Od: 4...@o...pl (4xChmiel) szukaj wiadomości tego autora

Czolem,

Chce kupic telewizor LCD, ktory bedzie ogladany z odleglosci ok 3 metrow.

I teraz mam taki problem: 32 czy 26 cali? Jak dla mnie, to wystarczy 26
cali, ale Zona chciala by miec wiekszy.
Czy sa jakies wytyczne normujace wielkosc telewizora w stosunku do
odleglosci z jakiej bedzie ogladany?

Pozdrawiam,

chmielu

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.dom

2. Data: 2007-11-05 03:05:19

Temat: Re: Telewizor LCD 26 lub 32 cale
Od: caldeiro <c...@w...orange.pl> szukaj wiadomości tego autora

4xChmiel napisał/a:

> Chce kupic telewizor LCD, ktory bedzie ogladany z odleglosci ok 3 metrow.

W przybliżeniu: 1 cal = 10 cm. Gorąco polecam Sharpa 32WD1E :)

--
caldeiro

3. Data: 2007-11-05 07:37:18

Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Chce kupic telewizor LCD, ktory bedzie ogladany z odleglosci ok 3 metrow.
>
> I teraz mam taki problem: 32 czy 26 cali? Jak dla mnie, to wystarczy 26

O, widzę u współgrupowicza przy zakupach sprzetu duży współczynnik WAF lub (po
naszemu) WAŻ ;-) (szczegóły w linku poniżej)

> Czy sa jakies wytyczne normujace wielkosc telewizora w stosunku do
> odleglosci z jakiej bedzie ogladany?

Proponuję rzut oka na tę dyskusję i w ogóle przejrzenie forum na którym się
znajduje:
http://hdtv.com.pl/forum/showthread.php?t=9783

pozdrawiam -

Stanley

4. Data: 2007-11-05 09:28:59

Od: paff <w...@p...zamien> szukaj wiadomości tego autora

4xChmiel pisze:
> [...]
> cali, ale Zona chciala by miec wiekszy.
> Czy sa jakies wytyczne normujace wielkosc telewizora w stosunku do

Temat dla mnie świeży, bo kupowałem 4 dni temu :)
Moja odległość - 2,5 metra

Kupiłem 32 cale - jest ok, tylko że trzeba było troszkę wyregulować tv i
wyłączyć te oczojebne ustawienia - kontrast na full itd.

Początkowo oczy muszą się przyzwyczaić i ogólnie musisz wrócić do trybu
normalnego oglądania tv a nie koncentrowania się na tym "jakie to duże" :)

Następnego dnia już przywykłem.

Po 3 dniach zaczynam się zastanawiać, czy większy nie byłby lepszy :D
Mniejszego nie chciałbym.

Większość osób mówi o tym samym efekcie - najpierw wydawało się, że
zwariować można, że to za duże itd... A po paru godzinach trudno byłoby
wrócić do małego kineskopa :)

pozdrawiam
Paweł

5. Data: 2007-11-05 10:19:00

Od: Tomasz Roskal <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 04.11.2007 4xChmiel <4...@o...pl> napisał/a:
> Czy sa jakies wytyczne normujace wielkosc telewizora w stosunku do
> odleglosci z jakiej bedzie ogladany?

W ktoryms z moich telewizorow w instrukcji bylo napisane ze idealna
odleglosc ogladania telewizora to 5*przekatna ekranu.

Czyli jesli ogladasz z 3 metrow to wg tej metody 24" bedzie idealne.

6. Data: 2007-11-05 10:47:24

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W ktoryms z moich telewizorow w instrukcji bylo napisane ze idealna
> odleglosc ogladania telewizora to 5*przekatna ekranu.
>
> Czyli jesli ogladasz z 3 metrow to wg tej metody 24" bedzie idealne.

A nie dotyczyło to telewizorów kineskopowych? Skoro teraz monitory
komputerowe maja po 19-21" to chyba nie siedzisz 2,5 m od monitora, co?

7. Data: 2007-11-05 10:57:40

Od: Tomasz Roskal <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 05.11.2007 Boombastic <b...@p...onet.pl> napisał/a:
> A nie dotyczyło to telewizorów kineskopowych?

Dotyczylo. Ale nie sadze aby to stanowilo roznice.

> Skoro teraz monitory
> komputerowe maja po 19-21" to chyba nie siedzisz 2,5 m od monitora, co?

Oczywiscie nie. Jak pracuje na monitorze to siedze pewnie jakis metr od
niego. Ale... Jak wlaczam jakis film na full-screen to sie odsuwam
troche - inaczej zle mi sie oglada.

8. Data: 2007-11-05 11:28:00

Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> W ktoryms z moich telewizorow w instrukcji bylo napisane ze idealna
> odleglosc ogladania telewizora to 5*przekatna ekranu.
>
> Czyli jesli ogladasz z 3 metrow to wg tej metody 24" bedzie idealne.

IMO panoramiczny (16:9) ekran 24" z odległosci 3 metrów będzie wyglądał
(prawie) jak znaczek pocztowy z odl. 30 cm ;-) U siebie od oparcia kanapy do
ściany, na której zamierzam powiesić tv mam niecałe 300cm, ale przymierzam się
do panelu najmniej 37", a prawdopodobnie skończy się na 42" (czekam jeszcze na
istotne obniżki full HD, lecz zapewne dokonają się w przyszłym roku...).

Uwzględniam przy tym fakt, że jeżeli czasem zechcę obejrzeć na ekranie
panoramicznym _niezniekształcony_ i _niepoobcinany_ obraz o "klasycznych"
proporcjach 4:3 (np. fotki z aparatu cyfrowego - gdzie ewentualne aberracje
będą najbardziej zauważalne), wówczas efektywna przekątna wyniesie juz tylko
około 29" (czarne pasy po bokach). Dla panelu 24" byłoby to zaledwie ok. 19"...

Uważam także, że odległosci proponowane w artykule, którego link podałem już
wczesniej ( http://hdtv.com.pl/forum/showthread.php?t=9783 ) można uznać za
sensowne: dla 3m będą to przekątne około 32" - 40". A chyba najbardziej się
zgadzam ze zdaniem: "Nie zapominajmy o subiektywnych doznaniach jeżeli chcemy
oglądać 50" z 2m to kupmy 50 cali, kierujemy się własnymi odczuciami a
wypowiedzi innych traktujemy jako wskazówki.". Rzecz jasna, subiektywne
doznania mogą w danym przypadku wygladać całkiem inaczej, np. komuś może
odpowiadać 20" z 5m ;-)

Pozdrawiam -

Stanley

P.S. Może zrobic sobie jakieś wzorniki z tektury/brystolu i poprzymierzać? ;-)

9. Data: 2007-11-05 11:33:09

Od: "Jacek Bronowski" <f...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A nie dotyczyło to telewizorów kineskopowych? Skoro teraz monitory
> komputerowe maja po 19-21" to chyba nie siedzisz 2,5 m od monitora, co?

Ale zwroc uwage na nieco inna rozdzielczosc TV i monitora...
Rozdzielczosc tv (nawet full HD) jest za mala do ogladania duzej powierzchni
ze zbyt malej odleglosci - po prostu piksele sa za duze i obraz jest
nieprzyjemny i nieostry.

pozdr.
Jacek Bronowski
--
Baza fotografii krajoznawczej - www.foto-baza.pl - f...@f...pl
Aktualnie 10 321 zdjęc z 18 krajów.

10. Data: 2007-11-05 13:31:44

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Roskal" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

> Dotyczylo. Ale nie sadze aby to stanowilo roznice.

Ależ własnie stanowi. Chodziło o ewentualne promieniowanie i zmęczenie oczu.
Teraz barierą jest tylko wygoda.

wybór kabiny prysznicowej
wanna Sanplast?
jaka kuchenka gazowa