Strona główna Grupy pl.sci.psychologia Temat Re: Temat

Grupy

Szukaj w grupach

 

Re: Temat

« poprzedni post następny post »
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Temat
Date: Sat, 2 Jul 2011 21:39:27 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 49
Message-ID: <iuns5f$jmh$1@news.onet.pl>
References: <iuil51$rq9$1@speranza.aioe.org> <iuk2ol$rk3$1@news.onet.pl>
<iuk5a0$qri$1@mx1.internetia.pl>
<9...@v...googlegroups.com>
<iumun9$104$1@news.onet.pl> <iun1d0$7h0$1@mx1.internetia.pl>
<iun1mq$dn8$1@news.onet.pl> <iun2jt$nps$1@mx1.internetia.pl>
<iun29q$g1l$1@news.onet.pl> <iun882$700$1@news.onet.pl>
<iunlgm$q0e$1@news.onet.pl> <iunr0v$ekd$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: cht77.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1309635568 20177 83.31.17.77 (2 Jul 2011 19:39:28 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 2 Jul 2011 19:39:28 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6109
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:602889
Ukryj nagłówki


Użytkownik "medea" <x...@p...fm> napisał w wiadomości
news:iunr0v$ekd$1@news.onet.pl...
>W dniu 2011-07-02 19:45, Vilar pisze:
>>
>> Użytkownik "medea" <x...@p...fm> napisał w wiadomości
>> news:iun882$700$1@news.onet.pl...
>>> W dniu 2011-07-02 14:18, Vilar pisze:
>>>>
>>>
>>> W tym zakresie temat w ogóle kuriozalny, bo zaufanie nie zależy tylko od
>>> naszych odruchów i decyzji (jakkolwiek je rozumieć), ale też od tej
>>> drugiej osoby. Nawet jeśli my możemy sobie podjąć decyzję o ufaniu, to
>>> jak długo w niej wytrwamy, już nie jest kwestią wyłącznie naszej
>>> decyzji. Chyba że (w razie czego) zdecydujemy się nazywać zaufaniem
>>> zwykłą naiwność - to wtedy tak. ;)
>>> Niemniej jednak "temat" chyba dotyczył czegoś innego, a nie stricte
>>> stosunków międzyludzkich (o ile dobrze zrozumiałam intencje autora).
>>>
>>> Ewa
>>>
>>
>> No właśnie twierdzimy, że to coś zupełnie innego, oderwanego _w pewnym,
>> uzasadnionym logiką_ stopniu od drugiej osoby. O to w sumie w tym chodzi.
>
> A mnie się wydaje, że chodzi tutaj o zwykłe balansowanie między pojęciami
> i definicjami. Bo przykładowo - jeśli mówimy o zaufaniu do drugiej osoby,
> to opiera się ono w dużym stopniu na zachowaniu tej drugiej osoby plus
> naszych przekonaniach co do podstawowych wartości (czyli tego, co jesteśmy
> skłonni akceptować, w imię czego itd). Jeżeli ufamy pomimo notorycznego
> łamania tych zasad, to albo tym samym kwestionujemy nasze przekonania,
> albo występujemy przeciwko sobie (o ile jedno i drugie w ogóle nie jest
> tym samym).
>
> Dlatego skłaniam się bardziej ku temu, że tematem dyskusji jest wiara nie
> zaufanie, a jeśli zaufanie, to rozumiane jako ufność w jakiś wyższy sens
> (czyli właściwie i tak wychodzi, że wiara). I w takiej sytuacji
> rzeczywiście zmienność byłaby wartością samą w sobie, być może nawet
> jedyną.
>
> Ewa

Dla mnie jest to przeniesienie odpowiedzialności (i konsekwencji) na osobę
podejmującą decyzję.
Zarówno w przypadku zaufania, jak i wiary.

MK


 

Zobacz także


Następne z tego wątku Najnowsze wątki z tej grupy Najnowsze wątki
04.07 Lebowski
Senet parts 1-3
Chess
Dendera Zodiac - parts 1-5
Vitruvian Man - parts 7-11a
Vitruvian Man - parts 1-6
Dlaczego faggoci są źli.
samotworzenie umysłu
Re: Zachód sparaliżowany
Irracjonalność
Jak z tym ubogacaniem?
Trzy łyki eko-logiki ?????
Jak Ursula ze szprycerami interesik zrobiła. ?
Naukowy dowód istnienia Boga.
Aktualizacja hasła dla Polski.
Kup pan elektryka ?
Senet parts 1-3
Chess
Dendera Zodiac - parts 1-5
Senet parts 1-3
Senet parts 1-3
Chess
Chess
Vitruvian Man - parts 7-11a
Dendera Zodiac - parts 1-5
Vitruvian Man - parts 7-11a
Dendera Zodiac - parts 1-5
Vitruvian Man - parts 1-6
Vitruvian Man - parts 1-6
Vitruvian Man - parts 7-11a
Vitruvian Man - parts 1-6