Re: Tematy zastępcze

Data: 2019-05-22 09:50:30
Temat: Re: Tematy zastępcze
Od: Silvio Balconetti <s...@i...invalid>

Am 21.05.19 um 17:57 schrieb gazebo:
> [...]
ze%C5%9Bcija%C5%84skie

> a ty Cygan, Slovak czy pepitek jestes?

Ta dyskusja o ortografii to taka tania sofistyka. Kosciol czyli
hierarchia od papieza w dol az do cywilnych pracownikow koscielnych oraz
innych dobrowolnych (rady parafialne itp.) to tez czesc tej spolecznosci
koscielnej, wiec wydzielanie ich od "owieczek" sluzy tylko
usprawiedliwieniu roznych nieprawidlowosci i przestepstw. "Owieczki" sa
czyste, tylko "pasterze" nie zawsze. "Lud bozy" nie moze byc skazony!

Nic to zreszta nowego i nie dotyczy tylko spraw koscielnych. Byly kiedys
hasla "socjalizm tak, ale bez wypaczen" - idea byla dobra, ale
realizatorzy popelniali bledy. Gdzie indziej mowi sie o "drugim sorcie",
"lewactwie", ktorzy psuja obraz dobrego, patriotycznego i bogobojnego
narodu polskiego. Czytalem komentarze o roznych polskich "czarnych
owcach" za granica - wielu sie cieszylo jak sprawcy mieli niezbyt
polskie nazwiska (np. niedawna historia z polskim pielegniarzem, ktoremu
w Niemczech zarzuca sie usmiercenie licznych staruszkow). Albo -
powracajac do tematyki koscielnej - sugestie, ze wielu duchownych bylo
informatorami bezpieki. A wiec proste - wilk w owczej skorze, agent
Cybula czy inny udawal ksiedza i gwalcil lub molestowal niewinne dzieci.

--
saluto
Silvio Balconetti