Re: Teraz Polska, brawo Turcja

Data: 2016-07-16 17:59:09
Temat: Re: Teraz Polska, brawo Turcja
Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

W dniu 2016-07-16 o 17:02, m...@g...com pisze:

> o Zdaniem znawcy Bliskiego Wschodu w ten sposób Erdogan chce zdobyć pełnię władzy
> o Takiego scenariusza nie wykluczają niektórzy eksperci oraz - nieoficjalnie -
zachodni dyplomaci

To tak jak u nas.

> czy nieudany pucz nie był zainspirowany przez samego prezydenta Recepa Tayyipa
Erdogana. W ten sposób mógłby chcieć umocnić swoją władzę i ostatecznie rozprawić się
z przeciwnikami w armii i reszcie aparatu państwowego.

To tak jak u nas. Już niedługo.

> - Od samego początku dostawałem sygnały od dziennikarzy w Turcji, którzy uważali,
że to wszystko jest wyreżyserowane przez prezydenta Recepa Tayyipa Erdogana - mówi
Repetowicz.

To tak jak u nas.

> sam prezydent Turcji, który po wylądowaniu w Stambule powiedział, że pucz był
"darem od Boga", aby oczyścić armię ze zdrajców.

To tak jak u nas. Już niedługo.

> mieli działać na polecenie charyzmatycznego kleryka Fethullaha Gulena. Gulen,
niegdyś sojusznik

To tak jak u nas. Już niedługo.

> Partii Sprawiedliwości i Rozwoju

Coś mi to przypomina :) Największe szuje wycierają sobie gębę
sprawiedliwością...

> Obok zapowiadanych czystek w armii, już w sobotę rozpoczęta została czystka w
systemie sprawiedliwości. Ogłoszono zawieszenie 2745 sędziów.

U nas nie czekali na pucz.

> Jak dodaje, w tureckiej armii od dłuższego czasu narastała frustracja i sprzeciw
wobec władzy Erdogana, szczególnie ze względu na jego posunięcia wobec Syrii, Rosji,
a także stopniowego odchodzenia od laickich zasad tureckiej republiki.

To tak jak u nas. Państwo wyznaniowe to samo złoooo :)

> - Taka liczba ofiar nie robi wrażenia na tureckich władzach, tak jak nie robi
wrażenia pięć tysięcy zabitych

To tak jak u nas. Już niedługo.

> Jak podkreśla, można być pewnym, kto najbardziej skorzystał na nieudanym puczu. -
Jedno nie ulega wątpliwości: Erdogan wychodzi z całej sytuacji jako zwycięzca i
obrońca demokracji, który w dodatku został obroniony przez lud. Ma w tej chwili
całkowitą kontrolę i będzie uważał, że ma mandat do tego, by umocnić swoją władzę i
zaprowadzenia w Turcji pełnej dyktatury - podsumowuje.

To tak jak u nas. Już niedługo.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr