Re: Termometr z sondą bezprzewodową

From: BoDro <b...@l...pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Termometr z sondą bezprzewodową
Date: Thu, 22 Nov 2007 11:00:38 +0100

Jarek P. wrote:

> Akumulatorki musiałbyś ładować o wiele wiele częściej, używanie
> akumulatorów w takich urządzeniach (również pilotach itp.) jest
> kompletnie bez sensu.

co prawda pojawiły się ostatnio aku w nowej technologii ( np. Eneloop f-my
Sanyo ) ze znacząco mniejszym efektem samorozładowania, ale warto także
brać pod uwagę efekt ekonomiczny.
Trwałość aku to 2...3 lata, a w trudnych warunkach zewnętrznych pewnie
mniej. Cena dwóch aku to ok. 20zł, dwóch baterii alkal - 5zł., więc aku
niekoniecznie się opłaca...

> A co do meritum - potwierdzam, moja stacja pogodowa też dostaje
> nowe baterie średnio raz na rok.

U mnie podobnie - czujnik ( 2 x R03 ) ok. roku, ale "stacja" nieco krócej
( zasil.2 x R06 ) - ok. 8 m-cy.

--
Bogdan