Re: Termometr zaokienny

From: "Feahisim" <h...@p...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Termometr zaokienny
Date: Fri, 2 Mar 2012 20:21:12 +0100

Użytkownik "ZbyszekZ" napisał w wiadomości grup
discussion-forums@ynbo9...

> Nie napisałeś na którym piętrze, różnica między poziomem gruntu a 10
> piętrem może sięgać kilku stopni.

Informacje dodatkowe, mieszkam na dziewiątym piętrze. Tymczasem nie będę
kupował następnego termometru (z zewnętrznym czujnikiem), chciałem mieć
jakiś do zwykłej codziennej obserwacji temperatury.

> Żadna osłona nic nie pomoże na termometr zaokienny. Jedyne co faktycznie
> działa to odsunięcie od jakiejkolwiek ściany, osłonięcie od bezpośredniego
> słońca z zapewnieniem przewiewu powietrza

Cóż, specjalnej klatki na balkonie nie wybuduję. Pierwsze zdanie powyższego
cytatu jest w bardzo kategorycznym tonie; naprawdę żadna?
Termometr raczej nie cierpi od nagrzanej ściany bo jest na szybie a
najbliższa ściana to akurat ta, której zachodzące słońce nie nagrzewa.
Jednak brzeg okiennej szyby gdzie go przykleiłem już tak (po pewnej
godzinie).

> pogodzenie się z faktem że w miarę poprawny odczyt masz tylko wcześnie
> rano.

Prawdę mówiąc te poranne i dopołudniowe odczyty (powtarzam, okna tylko na
zachód) najbardziej mnie interesują. Obawiam się nie tyle zafałszowania
pomiaru przy zachodzącym słońcu tylko w ogóle jakiegoś nieodwracalnego
uszkodzenia elementu czujnika przez nadmierną ekspozycję słoneczną.
Proponowana w sąsiednim poście folia zapewne odbija światło ale (jak to
folia) jest przewodnikiem ciepła i raczej nie pasuje do koncepcji.
Moim pomysłem jest osłonka z jakiegoś izolatora (jasny materiał, tekturka,
itp.) i oczekiwałem podpowiedzi spośród takich właśnie materiałów.
Gdyby komuś jeszcze coś przyszło do głowy - ale jednak do zastosowania dla
tego konkretnego termometru - to bardzo proszę.

Feah